۳۸۰۲۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اينجا برترين دانشگاه جهان اسلام است!

اگر فارغ التحصيل دانشگاه تهران باشيد و روزي گذرتان به دانشگاه براي دريافت گواهي فارغ التحصيلي يا كاري شبيه به اين بيافتد فرصت خوبي خواهيد داشت تا ادعاهاي بزرگترين دانشگاه جهان اسلام را از منظر مديريتي بيازماييد.

الف: اگر فارغ التحصيل دانشگاه تهران باشيد و روزي گذرتان به دانشگاه براي دريافت گواهي فارغ التحصيلي يا كاري شبيه به اين بيافتد فرصت خوبي خواهيد داشت تا ادعاهاي بزرگترين دانشگاه جهان اسلام را از منظر مديريتي بيازماييد.

براي اين كار مي توانيد عملكرد دانشگاه را با شعبه هاي بانك، نظام وظيفه، ادارات ثبت و حتي نانوايي ها قياس كنيد. دريافت گواهي فارغ التحصيلي از دانشگاه تهران داراي قواعدي است كه به برخي از آنها اشاره مي كنم.

اينجا برترين دانشگاه جهان اسلام است!

۱. حتما بايد درخواست را از طريق سامانه اينترنتي ثبت كنيد. بعد از اين كه كلي تلاش كرديد و ديديد كه سامانه شما را به رسميت نمي شناسد بايد به آدرسي ايميل بزنيد و مشكل را بگوييد.

۲. بعد از انجام مراحل بالا حالا مي توانيد به شعبه صدور گواهي مراجعه كنيد و بگوييد كه سامانه شما را نمي پذيرد. بعد آنها خواهند گفت اين فرم را دستي پر كن كارت انجام مي شود.

۳. ملاقات با كارمندان (به جز يك نفر) و داخل شدن در ساختمانهاي مركز آموزش مطلقا ممنوع است. شما براي صحبت كردن با آن يك نفر هم ناگزير هستيد بعد از اينكه از ته يك صف (بهتر است بگويم يك حجم انسان فارغ التحصيل درهم فشرده) به سر آن رسيدي از پشت نرده هاي پنجره اي كه بيشتر به ملاقات گاه زندان مي ماند، درخواست خود را مطرح كنيد.

۴. از آنجايي كه سامانه فوق الذكر عمدتا خراب است طبيعتا عمده كارها از طريق آويزان شدن از اين پنجره انجام مي شود. چون حداقل اصول صف، مانند جداكردن صف يكي از چندتايي همانگونه كه در نانوايي‌ها رايج است در اينجا رعايت نمي‌شود معلوم است دچار چه دردسري خواهيد شد.

۵. يكي از امور رايج گم شدن پرونده يا پيدانشدن پرونده‌هاي افراد است. مراجعه ۲، ۳ يا ۴باره چيز عجيبي نيست. يكي از ابزارهاي پيشرفته‌اي كه براي نگهداري پرونده‌ها استفاده مي شود سطل آشغالهاي بسيار بزرگي است كه از آن به عنوان بايگاني موقت استفاده مي شود.

تصوير فوق تجربه مشترك بسياري از دانشجويان، فارغ التحصيلان و حتي اساتيد است. دانشگاه تهران يكي از معتبرترين دانشكده هاي مديريت را دارد. از طرفي بسياري از پروژه هاي سامانه‌هاي پيشرفته كشور توسط فارغ التحصيلان اين دانشگاه اجرا شده و مي شود. اينكه دانشگاهي با اين عظمت در كارهاي اداري پيش پا افتاده خود مانده جاي بسي شگفتي و بيانگر هنر مديريت دانشگاه در استفاده از منابع انساني عظيم در اختيار است.

پيشنهاد مي كنم دانشگاه در كنار پروژه هاي عظيمي كه در سراسر كشور در حال انجام دارد ساماندهي نظام اداري دانشگاه را هم ميتواند به عنوان يك پروژه بسيار كوچك به يك يا چندنفر از دانشجويان اين دانشگاه واگذار كند.

نكته آخر اينكه اگر تنها ۱۰ درصد از ادعاهاي فوق صادق باشد (كه دادن آمار دقيق نيازمند مطالعه دقيق‌تر است) مديريت دانشگاه بايد اهتمامي جدي در رفع آن داشته باشد كه بنده سهم مديريت را در اين اشكالات ۹۹درصد و سهم كارمندان را یک درصد مي دانم آن هم به دليل اينكه حاضر شده اند در چنين شرايطي كار كنند.

بارها شاهد بودم همان يك، دو كارمندي كه در معرض مراجعه مردم بودند تا آخر وقت با صبوري پاسخگوي آنها بودند و نواقص اين سيستم فشل را با توضيحات مكررشان رفع و رجوع مي كردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MORY

      دانشکده ما بد نیست کاراش(کارآفرینی)
      ولی ثبت نامش کشت مارو.

    • بدون نام

      دانشگاه تهران از نظر سطح علمي به نظر من اولين است در جهان ولي حيف كه ...

    • ناناز

      این که خوبه هنوز!
      دانشگا سمنان نیومدین پس!... حیف عمرم که توش هدر رفت..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج