۳۸۱۰۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جنگ قدرت بر سر صندلی دوست داشتنی

وزارت ورزش خواهان استعفای کفاشیان؟!

گفته می شود وزارت ورزش به کفاشیان فشار می آورد که استعفا دهد و از سعیدلو، علی آبادی، رویانیان، فداحسین مالکی، سجادی و عزیز محمدی به عنوان جدی ترین گزینه های جانشینی او یاد می شود

وزارت ورزش خواهان استعفای کفاشیان؟!

تماشا: گفته می شود وزارت ورزش به کفاشیان فشار می آورد که استعفا دهد و از سعیدلو، علی آبادی، رویانیان، فداحسین مالکی، سجادی و عزیز محمدی به عنوان جدی ترین گزینه های جانشینی او یاد می شود

چند هفته است که لابی هایشان را شروع کرده اند. آنها در طول یک ماه گذشته هر روز منتظر اعلام استعفای کفاشیان بوده اند و به نظر می رسد به هدفشان نزدیک شده اند. گفته می شود فشارهای وارد شده در چند روز اخیر است که کفاشیان را وادار به استعفا کرده. حالا همه گزینه های نشستن به جای کفاشیان، با سرعت بیشتری تلاش می کنند که به صندلی فدراسیون نزدیکشوند.

شنیده ها خبر می دهد در این بین فداحسین مالکی، محمد رویانیان، محمد علی آبادی، علی سعیدلو، حمید سجادی، علی فتح الله زاده و عزیز محمدی به عنوان اصلی ترین گزینه های جانشینی کفاشیان هستند.

رویانیان یا فداحسین مالکی

محمد رویانیان از روزی که به پرسپولیس آمد و وارد فوتبال شد همیشه به عنوان یکی از گزینه های ریاست فدراسیون فوتبال مطرح بود. حتی در انتخابات اسفند ماه که علی کفاشیان بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد هم از او به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون نام برده می شد. هر چند که رویانیان اعلام کرد که دوست دارد وقتش را برای پرسپولیس بگذارد، با این حال او با روابط غیرفوتبالی وارد فوتبال شده و گفته می شود برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال هم حمایت می شود. گفته می شود در کنار رویانیان، نام فداحسین مالکی، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس برای رسیدن به این پست مطرح است. هر چند که او حداقل در رسانه ها این مسئله را علنی نکرده است.


علی سعیدلو یا محمد علی آبادی

سعیدلو و علی آبادی هر دو سابقه ریاست سازمان تربیت بدنی را در کارنامه شان دارند و هر دو هم پیش از این برای ریاست بر فدراسیون فوتبال ابراز تمایل کرده اند. سعیدلو که زمانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس بود مهمترین پست فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم فدای بلندپروازی های شخصی اش کرد. او کفاشیان را راضی کرد از عضویت در هیئت اجرایی کنفدراسیون کنار بکشد تا خودش بتواند در انتخابات نایب رئیس کنفدراسیون شرکت کند. کفاشیان کنار کشید اما او رأی نیاوردت و فوتبال ایران کرسی تاثیرگذارش را از دست داد.

سعیدلو با وجود کنار رفتن از ورزش همچنان یکی از مردان تاثیرگذار در دولت است. پس دور از ذهن نیست اگر او از آخرین روزنه ها برای در دست گرفتن رل فوتبال استفاده کند. محمد علی آبادی هم تقریبا وضعیتی شبیه به سعیدلو دارد. او یک بار در روزهایی که رئیس سازمان تربیت بدنی بود، تا آستانه ریاست بر فدراسیون فوتبال هم پیش رفت اما مخالفت فیفا، مجبورش کرد میدان را برای علی کفاشیان و شاهرخ شهنازی خالی کند.

نزدیک به ۵ سال پس از آن روزها، علی آبادی حالا دوباره می تواند شانسش برای ریاست بر فدراسیون فوتبال را امتحان کند. گفته می شود احتمال رأی نیاوردن در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک، او را بیشتر به سمت فوتبال سوق خواهد داد. علی آبادی هم به مانند سعیدلو، رویانیان و فداحسین مالکی امیدوار است در رقابت با دیگر کاندیداها، حمایت دولت دهم را پشت سرش ببیند، اگرچه می داند مدیران فعلی وزارت ورزش، با خوشرویی از او استقبال نخواهند کرد.


عزیز محمدی

عزیز محمدی بعد از شکست در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که اسفند ماه گذشته برگزار شد، به سرعت از ریاست سازمان لیگ هم کنار گذاشته شد، با این حال به لطف ریاست بر اتحادیه مدیران باشگاه های فوتبال ایران، توانست ارتباطش با بدنه فوتبال را حفظ کند. او حتی توانست از روابط شخصی اش با علی کفاشیان استفاده کند و بخشی از اختیارات و وظایف فدراسیون در ماجرای حرفه ای سازی باشگاه ها را کسب کند. اختیاراتی که احتمالا در روزهایی چون انتخابات به کار خواهد آمد. بر اساس شنیده ها عزیز محمدی حالا فعالیت خود را برای ریاست فدراسیون فوتبال شروع کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج