جاباما
۳۸۱۴۸۱
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

تهران- لندن، دو نفر!

سفر مستقیم از تهران به لندن دوباره کلید خورده است. به همین بهانه هزینه سفر با ایرلاین های خارجی را مقایسه کرده ایم.

روزنامه هفت صبح: سفر مستقیم از تهران به لندن دوباره کلید خورده است. به همین بهانه هزینه سفر با ایرلاین های خارجی را مقایسه کرده ایم.

اندک اندک جمع مستان می رسند. بعد از این که ایرفرانس در فرودین ماه امسال بعد از هفت سال توقف، هواپیماهایش را راهی آسمان ایران کرد. حالا یک هواپیمایی نامدار دنیا یعنی بریتیش ایرویز هم دوباره پروازهای خود را به مقصد تهران فرستاده است. اولین پرواز این هواپیمایی لندنی جمعه همین هفته یعنی نوزدهم شهریور، راهی فرودگاه امام خمینی (ره) می شود تا قفل چهارساله پروازهای مستقیم تهران- لندن بشکند.

حالا عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی می تواند به خود ببالد که میوه های برجام برای حوزه مسئولیت او دارد به بار می نشیند. تا همین امروز که گزارش ما را می خوانید، کسانی که می خواستند از تهران به لندن بروند، باید ابتدا به یک کشور ثالث می رفتند و سپس از آنجا به مقصد لندن پرواز می کردند.
مثلا با هواپیمایی «لوفتانزا» باید اول به فرانکفورت رفته و سپس راهی لندن می شدند یا اگر مسافرت هواپیمایی «قطر» می بودند، باید ابتدا به دوحه می رفتند و سپس به لندن پرواز می کردند. اما قرار است از جمعه این هفته، سفرهای بسیار کوتاه مدت تر مستقیم تهران- لندن دوباره از سر گرفته شود. سفری که با قیمت دو تا 9.5 میلیون تومان هزینه انجام می گیرد. به همین بهانه می خواهیم مروری بر هزینه و مدت زمان سفرهای هوایی به مقصد چهار شهر لندن، پکن، استانبول و دوبی داشته باشیم.

تهران- لندن، دو نفر!
پکیج سفر به لندن یک تازه وارد دارد

اگر بخواهید همین هفته به لندن پرواز کنید ۱۱ ایرلاین خارجی شما را به پایتخت انگلستان می رساند. هواپیمایی «آذربایجان» ارزان ترین پرواز را دارد. این پرواز که در کلاس اقتصادی معرفی شده است. ۲۲ ساعت طول می کشد. شما در طول پرواز با هواپیمایی آذربایجان، بعد از ۵۵ دقیقه در باکو خواهید نشست و سپس دوباره با ۱۴ ساعت و ۳۵ دقیقه انتظار، سوار هواپیمای باکو- لندن خواهیدشد و سه ساعت بعد از آن به لندن خواهید رسید. قیمت این پرواز، ۷۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان و ارزان ترین پرواز تهران- لندن به شمار می رود.

ارزان ترین پرواز بعدی را هواپیمایی «اوکراین» فراهم کرده است. این پرواز با یک توقف در کیف و با قیمت یک میلیون و 465 هزار تومان انجام می شود. با این پرواز یک بار در عرض دو ساعت و 45 دقیقه به کیف رسیده و با 11 ساعت و 55 دقیقه انتظار، از آنجا در عرض 90 دقیقه به لندن می رسید.

قیمت «ایرفرانس» با یک توقف در رم و توقف دوم در پاریس و سرانجام رسیدن به لندن دو میلیون و ۲۸۷ هزار تومان است. طول مدت این سفر ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه است.
گران ترین پرواز «ایرفرانس» به لندن نیز با دو توقف، یکی در پاریس و بعدی در میلان ایتالیا و سپس سفر به لندن صورت می گیرد که مجموعا در عرض 13 ساعت و 30 دقیقه انجام می شود. برای این پرواز باید پنج میلیون و 202 هزار تومان خرج کنید.

تمام پروازهای هواپیمایی «Austrian» یا همان اتریش، فقط با یک توقف انجام می شود. کوتاه ترین زمانی که می توانید در آن با این هواپیمایی به لندن بروید، هفت ساعت و ۳۵ دقیقه بوده و یک بار از تهران به وین و سپس از وین به لندن می رسد. این پرواز با قیمت سه میلیون و ۲۱۴ هزار تومان انجام می شود.

پرواز با هواپیمایی «Austrian» یا همان اتریش، فقط با یک توقف انجام می شود. پرواز با هواپیمایی «Austrian» کوتاه ترین پرواز غیرمستقیم از تهران به لندن است. کوتاه مدت ترین پرواز هواپیمایی «لوفتانزا» فقط با یک توقف صورت می گیرد؛ یک بار از تهران به فرانکفورت آلمان و سپس از آنجا به لندن می رود. این پرواز در عرض هشت ساعت و با قیمت چهار میلیون و 969 هزار تومان انجام می شود.
تهران- لندن، دو نفر!
همه این توضیحات مربوط به پروازهای غیرمستقیم بود. اما از دیروز که «بریتیش ایرویز» پرواز مستقیم خود را از لندن به تهران انجام داد، بعد از چهار سال، دوباره ایرانی ها امکان یافته اند که بدون توقف، از تهران به لندن یا بالعکس سفر کنند. با پروازهای «بریتیش ایرویز» می توانید بدون هیچ توقفی در عرض سه ساعت و پنج دقیقه خود را به فرودگاه «Heathrow» پایتخت انگلستان برسانید.

این پرواز در کلاس اقتصادی و درجه ویژه اقتصادی با دلار 3550 تومانی با قیمت حداقل دو میلیون و 424 هزار تومان در کلاس تجاری با قیمت 9 میلیون و 609 هزار تومان صورت می پذیرد. اما یک پرواز دیگر هم از لندن به تهران وجود دارد که با توقف در ابوظبی انجام می شود. این پرواز در کلاس اقتصادی با قیمت 9 میلیون و 446 هزار تومان و درجه ویژه اقتصادی با قیمت 9 میلیون و 574 هزار تومان توسط «بریتیش ایرویز» صورت می پذیرد.

پروازهای عجیب به استانبول

برای سفر به استانبول، ارزان ترین راه ممکن، سفر با هواپیمایی «آذربایجان» است. این پرواز با یک توقف در باکو انجام می شود. در عرض ۵۵ دقیقه از تهران به باکو می رسید و با انتظاری ۱۳ ساعته از آنجا به استانبول پرواز خواهیدکرد و دو ساعت و پنج دقیقه بعد در استانبول خواهیدبود.

برای این پرواز تنها باید 586 هزار تومان پرداخت کنید. هواپیمایی «قطر» یک سفر عجیب را برایتان دست و پا کرده است. در ابتدا در عرض 35 دقیقه از تهران به دوحه رفته و آنجا توقف خواهید کرد.

نکته عجیب این سفر همین است. آخر برای استانبول که همین بیخ گوش ماست، یک توقف در دوحه، خیلی عجیب به نظر می رسد. گرچه این توقف بسیار کوتاه است. زیرا ۴۵ دقیقه بعد وارد هواپیمای خط دوحه- استانبول خواهیدشد و چهار ساعت و ۲۰ دقیقه بعد به استانبول خواهید رسید.

گران ترین پرواز تهران به استانبول را هواپیمایی «لوفتانزا» با قیمت چهار میلیون و 252 هزار تومان انجام می دهد. اتفاقا این پرواز با یک توقف انجام می شود. در این پرواز در ابتدا به فرانکفورت خواهید رفت و سپس از آنجا به استانبول راهی خواهید شد.

این گونه پروازها شاید برایتان تعجب برانگیز باشد. با خود بگویید مگر ما بیکاریم که از اینجا اول به فرانکفورت برویم و سپس به استانبول بازگردیم. ولی جالب است بدانید که خیلی از مسافرین حرفه ای پروازهای خارجی، بر روی برند خاصی تعصب دارند و حاضرند وقت بیشتری تلف کنند، اما با همان هواپیمایی آشنای خود پرواز کنند.
تهران- لندن، دو نفر!
«ایران ایر» و «ماهان» هم به مقصد استانبول پرواز مستقیم دارند. شاید این بهترین راه برای سفر به استانبول باشد. پروازهای ارزان تری هم هستند. ایران ایر پرواز خود را در عرض یک ساعت و 55 دقیقه و بدون توقف انجام می دهد. قیمت این پرواز یک میلیون و 330 هزار تومان است. ماهان هم مسافران خود را در عرض یک ساعت و 45 دقیقه به مقصد می رساند. برای این پرواز باید یک میلیون و 483 هزار تومان پرداخت کنید. پولتان را هم به دو ایرلاین داخلی می دهید و به هموطنان خودتان کمک می کنید.

بعد از ماهان که کوتاه مدت ترین پروازهای ممکن به استانبول را در برنامه روزانه خود دارد، «ترکیش ایر» هم پرواز بسیار کوتاه یک ساعت و ۵۰ دقیقه ای به مقصد استانبول دارد. هزینه این پرواز مستقیم به مقصد استانبول، یک میلیون و ۶۱۹ هزار تومان است.

با سفر ۵۶ ساعت به پکن آشنا شوید

ارزان ترین گزینه سفر به پکن، پروازی است که «China Southern» ترتیب داده است. این ایرلاین سفری بدون توقف را به مدت 13 ساعت و پنج دقیقه به پکن دارد که با قیمتی معادل یک میلیون و 325 هزار تومان صورت می گیرد. اما گران ترین سفر این ایرلاین به پکن با دو توقف انجام می شود.

در ابتدا در عرض هفت ساعت و ۳۵ دقیقه به «اروکچی» پرواز خواهید کرد. سپسس با توقفی معادل یک ساعت و ۵۵ دقیقه، در عرض سه ساعت و ۱۰ دقیقه به «ژی آن» خواهید رفت. دوباره یک ساعت و ۵۵ دقیقه توقف خواهید داشت و سپس در عرض یک ساعت و ۵۵ دقیقه به پکن خواهیدرسید. در مجموعه پروازی به مدت ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه خواهیدداشت. برای این پرواز باید چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بپردازید.

اما گران ترین پرواز به پکن را هواپیمایی «لوفتانزا» انجام می دهد. این پرواز یک توقف دارد و باید برای پوازی فوق العاده طولانی، 21 میلیون و 634 هزار تومان پرداخت داشته باشید. این پرواز در ابتدا از تهران در عرض دو ساعت و 50 دقیقه به فرانکفورت می رود. آنجا به مدت 17 ساعت و 10 دقیقه باید منتظر پرواز بعدی باشید. سپس از فرانکفورت حرکت کرده و بعد از 15 ساعت و 40 دقیقه پرواز خسته کننده، به پکن خواهید رسید.
تهران- لندن، دو نفر!
اما طولانی ترین پرواز به پکن را «لوفتانزا» انجام نمی دهد. هواپیمایی قزاقستان پروازی ۵۶ ساعته به مقصد پکن دارد که با دو توقف در آلماتی و آستانه انجام شده و سپس به پکن می رسد. قیمت این پرواز عجیب، یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان است.

پرواز به دوبی با هفت میلیون تومان ممکن است؟

دوبی، مقصد بسیاری از سفرهای تفریحی و کاری و تجاری ایرانیان است. برای آن که با حداقل هزینه ممکن به این سفر بروید، می توانید از «ماهان» کشور خودمان استفاده کنید. هزینه 573 هزار تومانی این سفر، کمترین قیمتی است که می توانید برای سفر به دوبی پرداخت کنید. این پرواز تنها یک ساعت و 25 دقیقه طول می کشد.

بعد از این پرواز، می توانید گزینه هواپیمایی «آذربایجان» را انتخاب کنید که می توانید با آن با هزینه ۶۵۴ هزار تومان به دوبی بروید. ایرلاین «Oman Air» شما را اول به مسقط، پایتخت کشور عمان در جنوب شرقی کشورمان برده و سپس در دوبی پیاده می کند. این سفر ۲۲ ساعته، ۸۸۷ هزار تومان آب می خورد.

ایران ایر خودمان هم یکی از ارزان ترین پروازها به دوبی را دارد. می توانید این سفر را با هزینه یک میلیون و 54 هزار تومان انجام دهید. این پرواز بدون توقف و به مدت یک ساعت و 45 دقیقه صورت می گیرد.

مقام ارجمند و مستطاب گران ترین پرواز به دوبی باز هم به هواپیمایی «لوفتانزا» می رسد. یک سفر ۱۹ ساعته که با توقف ابتدایی در فرانکفورت آلمان و سپس پرواز به دوبی انجام می شود. این سفر هوایی با قیمت شش میلیون و ۹۴۲ هزار تومان انجام می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین شهیاد

      نگارش این متن کلا اشتباه و ذهن مردم را خدشه دار میکند ، پرواز از تهران به استانبول دو ساعت و چهل دقیقه است و قیمت متعادل آن ۷۰۰۰۰۰۰ ریال با ایرلاین داخلی ، پرواز مستقیم از تهران به لندن حدود ۶ ساعت است و نویسنده مثل اینکه هیچ اطلاعی از قیمت و مسافت نداشته است.

      پاسخ ها

      • سعید

        همه ی نوشتار غلط است و حرف شما کاملاً درست
        بعلاوه اینکه فاصله ی هوایی تهران تا دوحه (قطر) یک ساعت و 45 دقیقه هست نه 35 دقیقه !!!
        فاصله ی تهران رشت هم بیشتر از 35 دقیقه هست !

    • بدون نام

      زمان تهران به لندن پنج ساعت و سي دقيقه است و همينطور به فرانكفورت در ضمن هواپيما كنكورد از رده خارج است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج