۳۸۱۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اعلام آمادگي پروين: با قدرت برمي‌گردم!

وقتي يحيي رسما اعلام مي‌كند كريم باقري نه با عنوان مربي بلكه به عنوان مدير فني در پرسپوليس فعاليت خواهد كرد مشخص است كه سعي دارد جايگاهي را كه سلطان براي آن نقشه كشيده است، پر كند

سايت گل: ماجراي حضور علي پروين در كنار كادر فني پرسپوليس كم‌كم به داستان پيچيده‌اي تبديل مي‌شود. پروين پيش از ظهر امروز در حين صحبت‌هاي رويانيان در ورزش و مردم، لحظه‌اي موقعيت را مناسب ديد و در تماس با اين برنامه آمادگي خودش را براي بازگشتي پرقدرت اعلام كرد!

دوشنبه‌شب گذشته جلسه كميته فني پرسپوليس براي تعيين تكليف كادر فني اين تيم برگزار شد و بعد از جلسه همه از سرمربيگري موقت گل‌محمدي و مديريت فني علي پروين خبر دادند. مي‌گفتند به دليل جواني و كم‌تجربگي يحيي قرار است سلطان هم بالاي سر كادر فني باشد. البته مديرعامل پرسپوليس در مورد پست جديد پروين از لفظ «مدير فوتبال» استفاده مرد و ديگران از «مدير فني». اما ظاهرا در مورد اين‌كه سلطان قرار است دخالت بيشتري در امور فني داشته باشد همه متفق‌القول بودند.

اعلام آمادگي پروين: با قدرت برمي‌گردم!

اما اين ماجراي روز اول بود. يكي دو روز بعد اتفاقات جديدي افتاد. گل‌محمدي اعلام كرد با اين‌كه به كسوت پروين احترام مي‌گذارد اما اجازه دخالت به كسي نمي‌دهد و ترجيح مي‌دهد در كار خود استقلال داشته باشد. زمزمه‌ها در اين مورد بالا گرفت و بلافاصله جلسه سه‌نفره با حضور پروين، رويانيان و گل‌محمدي برگزار شد. جلسه‌اي كه رويانيان صبح امروز درباره آن گفت: «يحيي با پروين اختلاف نظر دارد. با خود من هم اختلاف نظر دارد. اما بحث‌هايمان خيلي خوب پيش رفت و پروين به گل‌محمدي اطمينان داد كه به هيچ وجه قصد دخالت در امور فني را ندارد.»

با اين حال آنچه رويانيان با عنوان «مفاهمه پروين و يحيي» از آن ياد مي‌كند، در واقع قهر علي پروين بوده است. سلطان در روزهاي اخير از پرسپوليس فاصله گرفته و در هيچ كدام از تمرين‌ها و جلسات تيم حاضر نشده است. اين موضوع صبح امروز در ميان سوالات مجري برنامه ورزش‌ومردم قرار گرفت و رويانيان سعي كرد با سياست به اين سوال پاسخ بدهد: «آقاي پروين اسطوره و شناسنامه باشگاه پرسپوليس است. او بكن‌باوئر ايران است و جايگاهش آن بالاست! طبعا ما از آقاي پروين توقع داريم با قدرت در ميدان حاضر باشد و به خروج پرسپوليس از اين اوضاع كمك كند.»

سردار با سياست خاصش در پاسخگويي به اين سوال سعي داشت يكي به نعل بزند و يكي به ميخ! يعني هم با دلجويي از پروين راه بازگشت او به تيم را هموار كند و هم غيرمستقيم به سلطان گوشزد كند كه قرار نيست اختياراتش به حوزه فني مربوط شود. يعني بهتر است پروين برگردد؛ اما به‌عنوان بزرگ پرسپوليس، از آنچه در زمين چمن مي‌گذرد فاصله گرفته و مثل بكن‌باوئر برود آن بالا بنشيند.

با اين حال به نظر مي‌رسد علي پروين از حرف‌هاي دوپهلوي رويانيان در ورزش و مردم آن چيزي را برداشت كرده كه خودش دوست داشته است! او وقتي چراغ سبز سردار را ديد و به خصوص وقتي اين جمله طلايي را شنيد كه «پروين بايد با قدرت برگردد...» بلافاصله با برنامه تماس گرفت تا دقايقي بعد بهرام شفيع از روي كاغذي كه به دستش رسيد اين‌طور بخواند: «آقاي پروين با برنامه تماس گرفتند و گفتند حالا كه سردار خواسته... چشم! با قدرت برمي‌گردم!» او مخصوصا تا پايان برنامه صبر نكرد تا بينندگان اين برنامه و مردم را به عنوان شاهد همراه خودش داشته باشد كه «خودشان گفتند با قدرت برگرد. من هم برگشتم!»

حالا ماجرا وارد فاز جديدي شده است. از يك‌سو سلطان از بازگشت با قدرت حرف مي‌زند و منظورش از «قدرت» مشخصا قدرت و اختيار در امور فني است. از آن‌سو اما، به نظر مي‌رسد نه‌تنها يحيي كه بازيكنان قديمي و تاثيرگذار پرسپوليس هم به هيچ وجه راضي به دخالت پروين در امور فني نيستند. وقتي يحيي رسما اعلام مي‌كند كريم باقري نه با عنوان مربي بلكه به عنوان مدير فني در پرسپوليس فعاليت خواهد كرد مشخص است كه سعي دارد جايگاهي را كه سلطان براي آن نقشه كشيده است، پر كند.

بايد ديد اين ماجرا در روزهاي آينده به چه سمتي پيش خواهد رفت. بازگشت سلطان به حيطه تصميم‌گيري‌هاي فني، خطري است كه پرسپوليس و پرسپوليسي‌ها را به شدت تهديد مي‌كند. اما براي فرار از اين خطر هم راهكارهايي وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      سلطان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج