۳۸۲۰۴۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

حمل دیدنی پره های توربین بادی توسط کامیون ها

توربین­‌های بادی از باد به عنوان یک منبع انرژی پاک برای تولید الکتریسیته استفاده می­‌کنند. مهم‌­ترین بخش توربین­‌ها پره­‌های آن­‌ها است که گاهی طولشان به ۶۰ متر نیز می­‌رسد. اما به­‌راستی چگونه پره­‌ای با این ابعاد را از محل ساخت تا محل نصب حمل می­‌کنند؟

وب سایت زومیت - پوریا عباسی: توربین­‌های بادی از باد به عنوان یک منبع انرژی پاک برای تولید الکتریسیته استفاده می­‌کنند. مهم‌­ترین بخش توربین­‌ها پره­‌های آن­‌ها است که گاهی طولشان به ۶۰ متر نیز می­‌رسد. اما به­‌راستی چگونه پره­‌ای با این ابعاد را از محل ساخت تا محل نصب حمل می­‌کنند؟

توربین‌های بادی بسیار بزرگ و غول­‌آسا هستند. غول­‌هایی که به کندی در باد به حرکت در می­‌آیند و تولید انرژی می‌­کنند. اگرچه عده­‌ای از مردم به نصب آن­‌ها، به­‌دلیل تخریب چشم­‌انداز طبیعی، اعتراض می­‌کنند اما در کوهستان­‌ها و زمین­‌های هموار به ­‌چشم می‌­خورند. اگر برای شما هم سوال است که این غول­‌های عظیم­‌الجثه را چگونه از محل تولید حمل و به محل نصب می­‌رسانند باید بگوییم که تریلرها این وظیفه را بر عهده دارند.

بالای کوه بودینگ (Boading) در کشور چین یک مزرعه‌ی توربین‌­های بادی در حال ساخت است و برای حمل پره‌­های توربین­‌های این مزرعه از تریلر استفاده می­‌شود. ارتفاع این کوه حدود ۲۷۳۴ متر است و طول جاده منتهی به این مزرعه بادی ۵.۵ کیلومتر است. شیب‌­ها و پیچ‌­های تند به­‌علاوه صخره‌­ها و روستاها مسیر عبوری را بسیار دشوار و خطرناک می­‌کنند.

هر پره ۵۲.۴ متر طول و ۱۲ تن وزن دارد. وظیفه حمل این پره­‌ها بر عهده‌ی سه تریلر U۴۸۰ ساخت کمپانی C&C است. این تریلرها ۶.۹ متر طول و ۹.۷ تن وزن دارند و هر بار قادرند تا یکی از این پره‌­ها را حمل نمایند. در طول مسیر جهت جلوگیری از برخورد پره با درختان، خانه‌ها، صخره­‌ها و خطوط انتقال برق، مکانیزم­‌های هیدرولیکی وظیفه بالا نگه داشتن پره را بر عهده دارند.

به محض رسیدن پره­‌ها به محل نصب کار مونتاژ توربین­‌ها آغاز می‌­شود. در ادامه از شما دعوت می­‌کنیم تا ویدیوی جذاب مراحل حمل این پره‌­ها را مشاهده کنید (توجه داشته باشید که در این ویدیو وزن هر پره به اشتباه ۸۰ تن عنوان شده است در صورتیکه وزن هر پره ۱۲ تن است).
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
حمل دیدنی پره های توربین بادی توسط کامیون ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج