۳۸۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تحول در کنترل سلامت با اختراع محقق ایرانی

محقق ایرانی دانشگاه دالاس رایانه پوشیدنی بی‌سیم در ابعاد یک دکمه طراحی کرده که براحتی بر روی بدن نصب شده و می‌تواند وضعیت سلامت فرد را مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: محقق ایرانی دانشگاه دالاس رایانه پوشیدنی بی‌سیم در ابعاد یک دکمه طراحی کرده که براحتی بر روی بدن نصب شده و می‌تواند وضعیت سلامت فرد را مورد بررسی قرار دهد.

دکتر «روزبه جعفری» استادیار مهندسی برق دانشگاه دالاس بدلیل اختراع رایانه پوشیدنی بی سیم، جایزه بنیاد ملی علوم CAREER‌ سال ۲۰۱۲ میلادی را از آن خود کرده است.

تحول در کنترل سلامت با اختراع محقق ایرانی

رایانه پوشیدنی در ابعاد یک دکمه براحتی بر روی بدن نصب شده و می‌تواند وضعیت سلامت فرد را مورد بررسی قرار دهد. این دستاورد تحولی بزرگ در حوزه سلامت بویژه برای افراد سالمند محسوب شده و می تواند به عنوان دستیاری برای تعیین تغییرات در دوزهای دارویی مورد نیاز قرار گیرد.

کلید طراحی سیستم‌های قابل حمل کوچک تر، عدم استفاده از باتری های بزرگ و طراحی سیستم کلی با قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی است؛ در سیستم ابداعی جدید علاوه بر حذف داده‌های غیر ضروری، انرژی ذخیره شده تنها برای پردازش مفید ترین توابع و عملکردها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر «جعفری» تأکید می‌کند: فیزیک و حرکت شناسی بدن انسان باعث کاهش سیگنال های تصادفی بدن و حرکات می شود؛ بطور مثال اگر یک سیستم پوشیدنی برای پیش بینی احتمال افتادن سالمندان طراحی شود، دستگاه برای تعیین وضعیت نشستن و عدم وجود خطر افتادن فرد به انرژی زیادی نیاز ندارد.

تحول در کنترل سلامت با اختراع محقق ایرانی

در بین سیستم های رایانه ای پوشیدنی، عملکرد دستگاه هایی برای پیش بینی احتمال سقوط سالمندان و تنظیم دارو برای بیماران مبتلا به پارکینسون از موفقیت بیشتری برخودار بوده است.

دکتر «جعفری» خاطر نشان می‌کند: باتوجه به افزایش تقاضا برای دستگاه های نظارت بر وضعیت سلامت فرد، دانشجویان، مهندسان و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت باید بدنبال طراحی و توسعه سیستم های پوشیدنی باشند و ما قصد داریم با همکاری فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه دالاس، نسل جدیدی از رایانه های پوشیدنی طراحی کنیم.

دکتر «جان هانسن» معاون تحقیقات مدرسه علوم مهندسی و رایانه اریک جانسون دانشگاه دالاس تأکید می‌کند: «روزبه جعفری» یک آزمایشگاه پویا و نوآورانه در حوزه مهندسی برق ایجاد کرده است که به مرتفع کردن چالش پیش روی تحقیقات در حوزه مغز رایانه ای کمک شایانی کرده است؛ در این محیط علاوه بر حضور یک گروه گسترده از فارغ التحصیلان ماهر، از نیروی خلاق دانشجویی و دانش آموزی نیز استفاده می شود.

برنامه پنج ساله این مرکز با بودجه ۴۱۶ میلیون دلاری برای طراحی و توسعه رایانه های پوشیدنی از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باعت افتخاره

    • سمیه

      ایرانیا مخن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج