جاباما
۳۸۲۵۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۲ کسوف در یک قاب را ببینید

رصدخانه دینامیک خورشیدی که همیشه به ثبت رویدادهای میزبان منظومه شمسی می‌پردازد،‌ در واقعه‌ای نادر توانسته دو کسوف را در یک لحظه ثبت کند.

خبرگزاری ایسنا: رصدخانه دینامیک خورشیدی که همیشه به ثبت رویدادهای میزبان منظومه شمسی می‌پردازد،‌ در واقعه‌ای نادر توانسته دو کسوف را در یک لحظه ثبت کند.
در روز پنج‌شنبه یک خورشیدگرفتگی جزئی روی داد که فقط ساکنان قاره آفریقا شاهد آن بودند. این رویداد که به گرفت حلقه‌ای نیز شهرت دارد، سایه ماه را در مرکز خورشید به نمایش گذاشته بود که حلقه‌ای نورانی اطراف آن می‌درخشید.

در این زمان، رصدخانه دینامیک خورشیدی که از مدار نزدیکتری به تماشای خورشید می‌پردازد، دو خورشید گرفتگی همزمان را ثبت کرد. در حقیقت، هم زمین و هم ماه بین خورشید و رصدخانه قرار گرفته بودند و دو کسوف ایجاد کردند.

در فیلمی که از این گرفت منتشر شده، می‌توان زمین را دید که از جلوی دوربین رصدخانه عبور می‌کند و همزمان با کمی تاخیر می‌توان سایه ماه را نیز در زمان عبور از برابر خورشید مشاهده کرد.

نکته جالب این تصاویر این است که لبه‌های زمین در زمان عبور از برابر دوربین کمی مه‌آلود است اما برای ماه کاملا روشن و واضح است. دلیل این مه‌آلودی،‌ وجود جو در اطراف زمین است و مرزهای ماه که از جو برخوردار نیست، واضح‌تر دیده می‌شود.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
2 کسوف در یک قاب را ببینید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج