۳۸۲۷۱۱
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تعطیلات آخر هفته باید ۳ روز باشد!

همه ما لذت زمانی که یک روز تعطیلی رسمی در دنباله تعطیلات آخر هفته قرار می گیرد را حس کرده ایم و آرزو کرده ایم که ای کاش تعطیلات آخر هفته طولانی تر بود. راستی اگر تعطیلات آخر هفته سه یا حتی چهار روز بود چه اتفاقی می افتاد؟

وب سایت تک شات: همه ما لذت زمانی که یک روز تعطیلی رسمی در دنباله تعطیلات آخر هفته قرار می گیرد را حس کرده ایم و آرزو کرده ایم که ای کاش تعطیلات آخر هفته طولانی تر بود. راستی اگر تعطیلات آخر هفته سه یا حتی چهار روز بود چه اتفاقی می افتاد؟ اگر مدت زمان بیشتری در هفته را فرصت داشتیم به فعالیت های مورد علاقه مان بپردازیم چطور؟

تعطیلات آخر هفته باید 3 روز باشد!

حتی طرح این سوال می تواند مخالفت خیلی ها را به همراه داشته باشد. گرچه این ایده بسیار جالب است، اما کاهش ساعات کاری در عمل ممکن نیست. در واقع، برای دستیابی به این امکان باید هزینه ای معادل با کاهش مصرف و افت سطح اقتصادی را پرداخت. در ادامه با تک شات همراه باشید.

برای افرادی که به اخلاق حرفه ای اعتقاد دارند، مسیری که ما را به سلامتی و شادی هدایت می کند در کار بیشتر نهفته است. به نظر این گروه کار کردن سلامتی و شادی ما را تضمین می کند. به همین منوال هم کم کاری به عنوان تهدیدی برای سلامتی و شادی تلقی می شود.

اما در واقع کمتر کار کردن نه تنها ممکن است، بلکه عامل اصلی بهبود کیفیت زندگی است.

تعداد زیادی از تحقیقات نشان داده اند که کارکردن به مدت طولانی برای انسان هزینه دارد. افزایش ساعات کار می تواند خطر سکته، بیماری های قلبی عروقی و ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش بدهد.

با افزایش ساعات کار، ما همچنین زمانی که می توانیم با خانواده و دوستان خود بگذرانیم را از دست می دهیم. همچنین امکان انجام کارهایی که از انجام آنها لذت می بریم و به زندگی ما ارزش می بخشند را از دست می دهیم.

ما آنقدر درگیر کار و شغل خود می شویم که فرصت شناخت استعدادها و علایق خود را نداریم و فرصت های زیادی را برای دستیابی به سبکی از زندگی که بیشتر مناسب ماست را از دست می دهیم.

کار ما نه تنها اختیار عمل به ما نمی دهد بلکه درک ما از خودمان را هم با مشکل مواجه می کند. ما باید به روش هایی از زندگی رو بیاوریم که کمتر حول محور کار کردن بچرخند. بعلاوه، اگر کمتر کار کنیم از مزایای آن بیشتر مطلع می شویم و همین ارتقا کیفیت زندگی را به دنبال دارد.

اما برای عملی کردن این ایده، باید در جامعه تغییرات زیادی ایجاد شود. باید جامعه به کمتر کار کردن به چشم راهی برای زندگی بهتر بنگرد. باید بتوانیم این ذهنیت را که کار بیشتر را عامل موفقیت می داند از بین ببریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشالا تو پیشرفت اولین کشوریم تعطیلات بیشتر شه تا اقتصادمون مث امریا یا اروپا غتونیتر شه!!!!!

    • لیلا

      خیلی ببخشید، اینکه می فرمایید کار زیاد ضرر داره، بله اما مگه توی ایران چند درصد کارمندان زیاد کار میکنن. اگر گذارتون به اداره ها بی افته متوجه کم کاریه درصد بالایی از کارمندان می شید. این قانون رو برای کشوری مثل ژاپن باید لحاظ کنن نه ایران.

    • مینا

      رشته ای برگردنم انداخته دوست .میبرد هر جا که خاطر خواه اوست

    • فاطمه سادات احمدی

      ازاین همه تعطیلات خسته نشدی بزاریدمردم به کاروزندگیشون برسندبسه تعطیلی

    • مینا

      رشته ای برگردنم انداخته دوست .میبردهرجا که خاطرخواه اوست

    • کارمند

      اتفاقاکسانی که سرکارهستنن بهترین بهینه ی کاری راداشته باشن این تعطیلات به آنهااحساس شادی وانرژی کافی برای بعدازتعطیلات میده چون اقتصادایران بیماراست وشکاف طبقاتی زیادوپول دست مردم کم وهزینه ی سفرزیادمیباشدودولت نمیتوان برابری ومساوات رابین لشگری وکشوری برقرارکندبنابراین سفربادوستان نیازبه پول داره نگفتم،سرمایه نیازبه پول بنابراین مردمواین تعطیلات خونه نشین میکنه واعصاب خوردکن برای دولت خیلی خوب میشه به نوبت به پرسنل 4،5روز،بن کارتی بدن که مردم برای استراحت به مکانهای ارزون قیمت برن وچندروزی راباخانواده ودوستا ن دورهم لذت ببرن درغیراین صورت تعطیلات زیادبه چه دردمیخوره

    • بینام

      با درود و سپاس از سایت شما .اگر نظری به اداره ها بیندازیم کم کاری مشهود است و اغلب مشغول حل جدول و یا کارهای دیگر شخصی هستند راندمان کار اصلا در ایران در اداره ها و جاهای دولتی پایین است .چه برسد به اینکه تعطیلات چند روزه شوند .یک کار یک روزه را در عرض چند ماه با کفش آهنین نصفه تمام میکنیم وای به روزی که مملکت کلا تعطیل شود پس این حقوق که از اموال مردم تامین میشود حرام و شایسته نیست اقلا کتاب در اختیار کارمندان قرار دهند که اوقات خود را صرف کتاب خوانی کنند حالا که کار مردم را انجام نمیدهند.درود به شرف تعدادی از هموطنان که با تمام قوا در صدد رفع مشکلات مردم هستند.

    • بدون نام

      عجب رشته ای

    • محمد حسن

      کاش به جای این حرفها فکری به حال درآمد مردم کنید وقتی پول نباشه تعطیلی به چه درد میخورد! !؟

    • بدون نام

      تعطیلی بدون پول مثل جیب خالی پز عالی است

    • بدون نام

      به نظرتون تعطیلات کم که میخوایدزیادش کنید

    • بدون نام

      تعطیلات آخر هفته باید 7روز باشه

    • رضا

      باید فقط پنج شنبه رو تعطیل کنن با جمعه والا بخدا این روزا وقتی پول نیست تعطیلات به چه درد میخوره ؟خخخ نه که کار مفید کارمندا در روز کمتر از دو دقیقه هست میخواید تعطیلات رو سه روز هم کنید هه خخخخ

    • امیر

      این درسته که کار زیاد ضرر داره ولی تو ایران همچین چیزی زیاد نیست این هم خوبه که اخر هفته ها تعطیلات سه روز بشه چون ادم بهتر میتونه به فعالیت های روزانه برسه و وقت کافی هم داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج