جاباما
۳۸۲۷۹
۹ نظر
۵۱۰۷
۹ نظر
۵۱۰۷
پ

حاشیه مرا بغل بگیر!

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

برای رسیدن به صدر خبرها و روی بورس ماندن و در ازای آن، فروش قابل قبول آلبوم، باید چه روشی انتخاب کرد؟ ترفندهایی در این چند سال باب شده که عنوانش را می توان «حاشیه سازی، جنجال سازی» یا چیزی شبیه این گذاشت!

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

همشهری جوان: چسباندن چند پوستر در یک و چند آگهی یک چهارم صفحه در برخی روزنامه ها و مجله ها، نهایت کارهای تبلیغاتی هنرمندان موسیقی داخل کشور است که به واسطه آن می توانند اثر خود را به اهالی این هنر و مردم معرفی کنند.

اینترنت و فضای مجازی و البته شبکه های اجتماعی هم در یکی دو سال اخیر به انتخاب اهالی موسیقی برای تبلیغات اضافه شده اند اما هر جور هم که بخواهیم حساب کنیم و هر قدر که منصف باشیم، یک خواننده (یا تهیه کننده) هیچ راهکار امتحان پس داده و قابل اتکایی برای معرفی اثرش ندارد و همین، در بسیاری مواقع باعث شده آلبوم هایی که از نظر کیفیت، از استاندارد بالایی برخوردار بوده اند، به گوش مردم و دوستداران موسیقی نرسند. خب راه حل این مسئله چیست؟

برای رسیدن به صدر خبرها و روی بورس ماندن و در ازای آن، فروش قابل قبول آلبوم، باید چه روشی انتخاب کرد؟ ترفندهایی در این چند سال باب شده که عنوانش را می توان «حاشیه سازی، جنجال سازی» یا چیزی شبیه این گذاشت!

به زودی آلبوم های جدید ستاره های موسیقی پاپ در راهند و آنها استارت جنجال آفرینی هایشان را از همین الان در سایت ها و صفحات شخصی شان زده اند. در این صفحه، ابتدا به برخی از جدیدترین خبرسازی های هنرمندان این عرصه خواهیم پرداخت و در انتها هم پرحاشیه ترین آلبوم های موسیقی چند سال اخیر را با هم مرور خواهیم کرد.

روزبه نعمت اللهی

آش نخورده و دهان سوخته؟

این خواننده بعد از اتفاقاتی که در برنامه تهرانش افتاد (گویا ماجرا، ماجرای حراج تابلوی یکی از اساتید آواز ایران به نفع زلزله زده هاست)، از انتشار آلبومش در بازار منع شده تا ناخودآگاه وارد حاشیه جدیدی شود. از ما نشنیده بگیرید ولی این خواننده از برخی نهادهای دولتی قانونی در حال پیگیری این اتفاق است و به نظر می رسد با این اوصاف و در صورت ادامه این روند، آلبوم جدیدش «داروگ» تنش های فراوانی را برای انتشار پیش رو داشته باشد.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

حضور مهناز افشار به عنوان دکلمه کننده برخی اشعار آلبوم و همچنین اجرای یکی از معروف ترین قطعات «فرهاد محرم» از دیگر نکاتی است که نعمت اللهی برای تبلیغ آلبومش روی آن حساب کرده بود ولی فعلا این حاشیه ها هم می تواند سر و صدای بیشتری کند و هم اینکه ابعاد خبرساز بیشتری برایش بیافریند. شاید هم در فروش، داروگ رکورد آلبوم های نعمت اللهی را بزند! البته به شرطی که اول مجوزش را بگیرد.


احسان حق شناس

آلبوم 200 میلیون تومانی

احسان حق شناس حالا دو آلبوم در بازار موسیقی کشور منتشر کرده. هر بار که خبری از او در رسانه ها منتشر می شود، باید نشست و منتظر واکنش های خود این خواننده بود. او خیلی راحت و بدون هیچ تعارفی در مقام پاسخگویی برمی آید و با هیچ کس و هیچ چیز رودربایستی ندارد.

درگیری کشدار و طولانی او و «غلام کویتی پور» پس از انتشار آلبوم «خاموش» را هیچ کس از یاد نبرده. وقتی که این خواننده مدعی شد یکی از قطعات این آلبوم متعلق به او بوده و سرانجام توانست گفته اش را به اثبات برساند.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

این خواننده با حضور در کمپانی ۲۰hz همه مراحل تولید آلبوم جدیدش «فرکانس» را به انتها رسانده و خودش مدعی است که آلبومش گرانترین آلبوم موسیقی بعد از انقلاب است و بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف آن شده.

ادعایی که در همین روزهای اخیر اظهارات بسیاری از بزرگان پاپ را در پی داشته تا آلبوم حق شناس هنوز نیامده، با مواضع تندی روبرو شود. شایعه حضور یکی از خواننده های خارج نشین در این اثر از دیگر ماجراهایی است که برای «فرکانس» اتفاق افتاده؛ چیزی شبیه جنجالی که در آلبوم علی لهراسبی نیز اتفاق افتاده بود و حرف و حدیث های زیادی در پی داشت.


محسن چاوشی

امان از دست «زانکو»!

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

قرار است نام آلبوم جدید محسن چاوشی «من خود آن سیزده ام» باشد. قرار است طرح جلد این آلبوم یک طرح گرافیکی باشد که به قول خود چاوشی، معنا و مفهومی عمیق را در خود گنجانده است. قرار است این آلبوم بعد از ایام محرم و صفر در بازار موسیقی کشور منتشر شود و خیلی قرارهای دیگر اما به دنیا آمدن «زانکو چاوشی» همه این قرارها را ظاهرا بر هم زده!

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

تماشای عکس های پسر یک ماهه این خواننده جدیدا به بزرگترین سرگرمی هواداران چاوشی تبدیل شده و این خواننده هم هر هفته با انتشار یک عکس جدید از «زانکو» (نامی که چاوشی برای پسرش انتخاب کرده به معنی شبه کوه است در زبان کردی)، بازی را وارد مراحل جذابش می کند. چاوشی در کنار عکس هایی که منتشر می کند، با تیزهوشی خاصی با نوشتن جمله هایی مثل: «نمی ذاره کارامو بکنم، آلبوم حتما عقب می افته ...»، همینطور غیرمستقیم سعی دارد ماجراهای آلبومش را از تب و تاب نیندازد. آلبومی که برخی اختلاف سلیقه های چاوشی و تهیه کننده، باعث شده انتشار آن همینطور عقب بیفتد. یعنی آلبوم چاوشی بعد از ماه صفر به بازار می آید؟


بنیامین و گروه آریان

فقط به خاطر «محسن»!

مدیر برنامه های بنیامین و گروه آریان این روزها از همه خبرنگارها فراری است و با هیچ کس حاضر به گفت و گو نمی شود. او در ظاهر درگیر کنسرت های چهره های ستاره موسیقی پاپ در خارج از کشور است اما کسی از عمق درگیری های او در دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای اخذ مجوز آلبوم های هنرمندان طرف قراردادش خبر ندارد. رجب پور که در مقطعی حلال مشکل آلبوم های چهره هایی بود که به هر دلیلی مجوز آلبومشان داده نمی شد، حالا به سختی با پروژه مبهم عدم اعطای مجوز آلبوم های بنیامین و گروه آریان روبرو شده است.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

اتفاقی که شاید حاشیه های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک و اختلاف نظرهای انجمن موسیقی و دفتر موسیقی روی آن تاثیرگذار بوده و همین درگیری ها به مجوز هنرمندان طرف قرارداد او نیز سرایت پیدا کرده.

رجب پور در جمعی خصوصی گفته: «فعلا مصاحبه ای نمی کنم ولی اگر دهانم باز شود، خیلی ها باید بساطشان را از دنیای موسیقی جمع کنند و استعفا بدهند و بروند!» و این یعنی شرع یک بازی که قطعا در میزان فروش تبلیغات غیرمستقیم آلبوم های ستاره های «ترانه شرقی» بی تاثیر نخواهد بود.


رضا صادقی

آلبوم «آقای مشکی پوش» در دادگاه؟

رضا صادقی حال و روز خوبی ندارد و به طرز عجیبی در مخمصه افتاده. پس از اتمام قرارداد این خواننده با شرکت مشهور، صادقی با کمپانی جدید قرارداد اجرای زنده منعقد کرد ولی این آخرین بازی نبود و حالا او به خاطر همین اتفاق، قربانی دعوای دو کمپانی شده است.

دعوایی که حتی پای خود این خواننده را هم به دادگاه کشاند تا صادقی در سخنانی تکاندهنده بگوید: «برای اولین بار بود که وقتی مردم در راهروهای دادگاه به من سلام می دادند، سرم پایین بود.»

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

با توجه به اتفاق هایی که برای او در این چند ماه افتاده، آلبوم جدیدش هم با تاخیر به بازار خواهدآمد. آقای مشکی پوش برای اثبات خود و اینکه بتواند دور جدید برنامه های زنده اش را روی صحنه ببرد، به شدت به این آلبوم و اتفاقات بعد از آن امیدوار است. اتفاق بد دیگری که این روزها حال و روز ایران خواننده محبوب و خوش اخلاق را آشفته تر کرده، جدایی تدریجی نوازنده ها و رهبر ارکسترش از گروه بوده که با توجه به ممنوع الاجرا بودن صادقی، آنها ترجیح دادند به فعالیت هایشان در گروه های دیگر ادامه بدهند.

بد نیست بدانید که آلبوم صادقی «همین ...» نام دارد و «آرون حسینی» در حال همکاری با این پروژه است تا بتواند در بحث های تبلیغاتی سری در بین سرها بلندن کند. در «همین ...» برای اولین بار قرار است صادقی یکی از قطعاتش را به صورت دکلمه خالی ارائه دهد. دکلمه ای که همه دلتنگی های ماه های اخیر او را دربر گرفته و سخنان تندی را نیز به زبان آورده است.


رضا سیروان خسروی

لو رفته ها!

حتما شما هم درباره آلبوم هایی که قبل از ورود به بازار موسیقی، سر از اینترنت در می آورند خبر دارید.

آلبوم های علی اصحابی، «پیرهن مشکی» رضا صادقی و این آخری «جاده رویاها» سیروان خسروی مثال های مهم این ادعا هستند. این اتفاق اگرچه به شکل وحشتناکی کمر شرکت صاحب امتیاز آلبوم را می شکند، ولی جنجال بزرگ خبری محسوب می شود که رسانه ها به پررنگ ترین شکل ممکن به آن می پردازند.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

در این بین خیلی ها اعتقاد دارند که انتشار اینترنتی آلبوم یک روز قبل از انتشار رسمی یک نوع ایده تبلیغاتی است که هنوز نخ نما نشده و می تواند فروش یک آلبوم را با آه و ناله های صاحب اثر که: «تو رو خدا دانلود نکنید و اورجینال بخرید»، تضمین می کند.

مثال های زیاد دیگری را برای این مورد هم می شود عنوان کرد. بعضی ها هم این رفتار را نوعی انتقام گرفتن از شرکت های صاحب اثر می دانند که همیشه در مواجهه با هنرمندان رفتاری دیکتاتور مآبانه به خود می گیرند و آقایان آرتیست هم به این شکل از خجالتشان درمی آیند.


تیر خلاص

کریس در ایران!

استفاده از نام های بزرگ و جهانی در تبلیغات یک آلبوم هم جدیدترین و آخرین شیوه تبلیغات برای آلبوم های وطنی است.

این ماجرا بعد از حضور «کریس دبرگ» در آلبوم «آریان» ابعاد گسترده تری گرفت. بعد از آن ماجرا بود که اسامی بزرگ همینطور پشت سر هم چیده می شدند و استفاده های تبلیغاتی از نام های بزرگ به یک روند خبرساز و پرطرفدار تبدیل شد.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

ابتدای این جریان را هم «رضا یزدانی» با خبر حضور «کارلوس سانتانا» در آلبوم «ساعت ۲۵ شب» استارت زد که سرانجام به حضور «حامد بهداد» ختم شد! در ادامه اسامی بزرگتری چون «انریکه» هم در برخی آلبوم های پاپ عنوان شده بود که به مرور و به محض مشخص شدن کذب بودن خبر، کسانی که با استفاده از این نام ها در رأس اخبار موسیقی قرار گرفته بودند، خیلی زود دستشان رو شد و مورد حمله رسانه ها قرار گرفتند. این جریان و این روند برد خبری را نصیب آلبوم برخی چهره های موسیقی کرد که در واقع تضمین خوبی برای فروششان بود.


کدام آلبوم ها در زمان انتشارشان بیشتر از همه سر و صدا کردند؟

شورشی ها

در طول سال هایی که آلبوم چهره های پاپ در بازار موسیقی کشور منتشر شده، برخی آثار در زمان انتشارشان حسابی پر سر و صدا ظاهر شده اند و همین باعث شده بین مخاطبان موسیقی هم بسیار مورد استقبال قرار بگیرند.

در این بخش برخی از پر سروصداترین آلبوم های منتشر شده چند سال گذشته را مرور می کنیم. البته اگر سراغ حاشیه سازی های قدیمی تر می رفتیم (زمانی که هنوز نوار کاست ها حرف اول بازار را می زدند؛ مثل آلبوم عرشیا، دهاتی و ...)، معلوم می شد که این رشته سر درازی دارد و امتحان پس داده تر از این حرف هاست! ولی پهلوان زنده را عشق است!

علی لهراسبی

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

وقتی پوسترهای آلبوم را یک وانت آبی جمع کرد!

آلبوم «تصمیم» با صدای علی لهراسبی را باید سردمدار آلبوم های پرحاشیه موسیقی پاپ در این چند سال اخیر - دانست. این اثر به خاطر شایعاتی که در مورد آهنگسازش وجودداشت به شدت در محافل رسانه ای وارد حاشیه شد. همین حاشیه ها باعث شد پوسترها و همه بیلبوردهای این آلبوم در سطح شهر تهران جمع آوری شو و یکی از سایت های هواداری این خواننده، با انتشار عکسی از یک وانت آبی که در حال کندن و پاره کردن پوسترهای این آلبوم در منطقه نارمک بود (!) شعله های این حواشی عجیب را چند برابر کرد تا این آلبوم به طرز عجیبی خبرساز شود.

این خواننده چند ماهی را هم به دلیل این همکاری مخفیانه ممنوع الکار بود و کنسرت های بعد از آلبومش رااز دست داد اما به مرور توانست نظر مساعد مسوولان را جلب کند و حالا در تدارک آلبوم بعدی خود است.

محسن یگانه

یک سال شیپور به دست!

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

محسن یگانه یک سال قبل از انتشار آلبوم «حباب» تمام جزئیات و کلیات آن را در گفت و گوهای مختلفش عنوان کرد که این آلبوم بزرگترین اتفاق تاریخ موسیقی پاپ بعد از انقلاب خواهد بود. ترفند دیگر او برای در رأس اخبار قرار گرفتن، گفت و گوها و اظهارات تندش در قبال بقیه چهره های موسیقی بود که باعث می شد طرفداران خواننده های دیگرج در شبکه های اجتماعی به سمتش بیایند و این سر و صداها باعث می شد تبلیغات آلبوم بیشتر و جدی تر به نظر بیاید (البته آشتی های بعدی را نباید از یاد برد).

بهرام رادان

آن عینک عجیب

سوپر استار سینمای ایران سال گذشته با انتشار اولین آلبوم موسیقی خود در برهه ای در صدر اخبار موسیقی کشور قرار گرفت. بهرام رادان که قبل انتشار آلبوم «روی دیگر» با اتهام هایی از قبیل «وجود عناصر شیطان پرستی در کلیپ هایش» روبرو شده بود، در روز نشست خبری آلبومش، با عینکی شبیه به «جان لنون» در میان خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوی اهالی رسانه ها باشد.

آخرین جنجال های خواننده های مشهور

بزرگترین حاشیه نشست خبری این خواننده - بازیگر هم زمانی اتفاق افتاد که سرمایه گذار آلبوم در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیده بودند: «دلایل سرمایه گذاری روی این آلبوم چه بود؟»، جواب داد: «آقای رادان حتی اگر کاندیدای ریاست جمهوری هم می شد من از ایشان حمایت می کردم!

چون ایشان به قدری در کارهایشان دقیق و جدی اند که می شود در مورد هر اتفاقی با ایشان وارد بازی شد!» این اظهارات به تیتر یک بسیاری از رسانه های جدی روز بعد از نشست تبدیل شد تا آلبوم «روی دیگر» بهرام رادان، بنا بر اعلام شرکت پخشش تا این لحظه که این گزارش را می خوانید پرفروش ترین آلبوم یک سال گذشته بازار موسیقی پاپ کشور باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهگذر

      خواننده مشهورترازاین هاهم داریم که پرازجنحال اند
      یه خورده بیشتربگردیدپیدامی شه

    • بدون نام

      رضا سیروان خسروی؟؟؟؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این بنده خدا توهم دیده شدن داره!!!

    • بدون نام

      شادروان فرهاد مهراد . نه فرهاد محرم.

    • بدون نام

      دقت کردین همه ی خواننده ها با بحران مواجه هستند؟؟؟؟ من کاری ب خوب یا بد بودنشون ندارم ولی این ها خواننده هستند باید فضای کاری آروم داشته باشند. نه همش دادگاه و شکایت

    • ب توچه

      بسییییییییییییییییییییییییییییییییییییار مسخره بود

    • محمد

      فقط فرزاد فرزىن

    • پناه

      بنیامین رو عشقه

    • بهزاد

      همشونو روی هم بِکوبید بِ پای ســلطـ؛ان احــساس مـــجیــد خــراطـها نمیرِسن اصلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج