جاباما
۳۸۴۵۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فرمانده ناجا: حکام سعودی محاکمه شوند

فرمانده ناجا با اشاره به فاجعه منا گفت که بررسی فیلم‌ها ‌و تصاویر نشان می‌دهد که این‌ها (سعودیها) نمی‌خواستند به حجاج کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده ناجا با اشاره به فاجعه منا گفت که بررسی فیلم‌ها ‌و تصاویر نشان می‌دهد که این‌ها (سعودیها) نمی‌خواستند به حجاج کمک کنند.

سردار حسین اشتری در اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به همزمانی سالگرد شهدای مکه در سال ۶۶ و فاجعه منا گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ نفر از زوار به دلیل بی‌کفایتی حکام سعودی به شهادت رسیدند که حدود ۵۰۰ نفر آنها از کشور ایران بودند و امروز ما به یاد همه این‌ها هستیم.

وی با اشاره به دیدار خانواده شهدای فاجعه منا با مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از عنوان شجره خبیثه ملعونه برای حکام سعودی استفاده کردند. اگر این حادثه به عمد هم نبود که این هم قابل بررسی است، اما این‌ها می‌توانستند کمک کند. بررسی فیلم‌ها نشان می‌دهد که این‌ها نمی‌خواستند کمک کنند و شاید یک بطری آب مامور سعودی، آنها را نجات می‌داد و ان‌شاءالله با کمک کشورهای اسلامی و همراهی آنان، گروه حقیقت‌یاب تشکیل شود و کسانی که مدعی خادمالحرمین شریفین هستند، پاسخگو باشند و محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس یگان‌ویژه ناجا همان عزیزان رزمنده لشکر۲۸ روح الله هستند، گفت: اگر امروز یگان ویژه باعث افتخار کشور و ناجا است به دلیل وجود همان روحیه شهادت طلبی است و ما هرجا که یگان ویژه را اعزام کردیم، مقتدرانه و در کنار مردم ماموریت‌های خودش را انجام داد.

فرمانده ناجا با اشاره به حضور ماموران یگان‌ویژه در ایام اربعین گفت: در زمان سفر به عتبات تراکم جمعیت بسیار بالاست، اما یگان ویژه به مردم و زائران خدمت می‌کند.

اشتری ادامه داد: اگر امروز در عرصه دفاعی و تجهیزات دفاعی دست برتر را داریم، دلیلش این است که در مجموعه‌های ارتش و سپاه پاسداران با روحیه جهادی کارشان را انجام دادند و ما امروز وظیفه داریم، جانبازان، خانواده شهدا و تمام کسانی که دفاع مقدس را درک کردند را تکریم کنیم و روحیه جهادی و ایثارگری را در کشور حفظ کنیم.

اشتری ادامه داد: اگر روحیه جهادی را داشته باشیم، در عرصه مقابله می‌توانیم حضور داشته باشیم و امروز مهم‌ترین عرصه جنگ، جنگ نرم است. همان عرصه‌ای که حضرت آقا با عنوان شبیخون فرهنگی از آن یاد کرده‌اند.

فرمانده ناجا گفت: زمانی در برابر کشورهای متخاصم قادر به ایستادگی هستیم که روحیه جهادی را در خود زنده نگه داریم و حفظ این روحیه برای پیروزی در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن ضروری است.

وی با اشاره به رشادت های ماموران مرزبانی در مقابله با اشرار گفت: این روحیه هنوز در همکاران ما زنده است و هر روز شاهد شهادت این جوانان رشید در مقابله با اشرار هستیم.

وی اضافه کرد: نتیجه تکریم خانواده شهدا، ارتقای روحیه جهاد و فرهنگ ناب محمدی در جامعه است و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم.

در این مراسم که در مقر مرکزی یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد، از خانواده شماری از شهدای یگان‌های ویژه ناجا تقدیر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج