جاباما
۳۸۴۸۳
۲۰ نظر
۶۶۴۹
۲۰ نظر
۶۶۴۹
پ

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، ۱۷ سال بعد

ستاره‌هاي جوان سريال «در پناه تو» اين روزها بازيگران شناخته شده‌اي در سينما و تلويزيون هستند. به بهانه باز پخش اين سريال از شبكه آي فيلم، كارنامه بازيگري آنها را در اين سال‌ها مرور مي‌كنیم

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

هفت صبح: ستاره‌هاي جوان سريال «در پناه تو» اين روزها بازيگران شناخته شده‌اي در سينما و تلويزيون هستند. به بهانه باز پخش اين سريال از شبكه آي فيلم، كارنامه بازيگري آنها را در اين سال‌ها مرور مي‌كنیم

سريال «درپناه تو»از حميد لبخنده، اين روزها براي چندمين بار از شبكه آي فيلم پخش مي‌شود. اين سريال با اينكه موقع پخش با حواشي بسياري مواجه شد و با سانسور فراواني روي آنتن رفت اما در موقع پخش، به يكي از پرمخاطب‌ترين سريال آن دوره تبديل شد و براي اولين بار، پاي روابط عاشقانه ميان دانشجويان را به تلويزيون باز كرد. نكته قابل توجه درباره «درپناه تو» اين بود كه لبخنده به جاي دست گذاشتن روي بازيگران مطرح سينما و تلويزيون، سراغ يك سري بازيگر جوان تازه كار رفت و به آنها ميدان داد تا ظرف چند ماه تبديل به چهره‌هايي شناخته شده براي مخاطبان تلويزيوني شوند.

غير از حسن جوهرچي كه پيش از اين در «برخورد» و «بر بال فرشتگان» بازي كرده بود، لعيا زنگنه، رامين پرچمي، پارسا پيروزفر، شهرزاد عبدالمجيد، رزيتا غفاري، كيومرث مرادي، اتابك نادري و سحر زكريا، با «در پناه تو» براي اولين بار جلوي دوربين رفتند. 17 سال پيش به واسطه تبديل شدن اين بازيگران به چهره‌هاي شناخته شده تلويزيوني، اين انتظار وجود داشت كه خيلي زود، تبديل به ستاره شوند و كارنامه بازيگري درخشاني داشته باشند. بعد از گذشت 17 سال از آن دوران، در اين پرونده كارنامه بازيگري هركدام از اين بازيگران جوان را تا به امروز مرور مي‌كنيم.

لعيا زنگنه

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

ستاره سريال «درپناه‌تو» براي ادامه مسيرش در تلويزيون ريسك نكرد و ترجيح داد از بين تمام پيشنهادهاي تلويزيوني‌اش، «درقلب من» حميد لبخنده را انتخاب كند، اگرچه در سينما به اين شكل هوشمندانه عمل نكرد. اولين فيلم سينمايي‌اش «راز مينا» بود كه توقعات را برآورده نكرد، در ادامه هم هر چند فيلمي مثل شيفته بازي كرد اما انتخاب‌هاي ديگرش مثل «هفت ترانه»، «تب»، «رنگ شب» هم نتوانست نظر مخاطبان و منتقدان را برآورده كند.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

او در ادامه مسير سينمايي‌اش با كارگرداناني مثل كيميايي و الوند هم كار كرد اما هيچكدام به اتفاق‌هاي كارنامه سينمايي او تبديل نشدند. زنگنه البته در تلويزيون كارنامه قابل دفاع‌تري از خود به جا گذاشت. همكاري با كارگرداناني چون حسن فتحي و سيروس مقدم در سريال‌هاي مدار صفر درجه و اغما از كارهاي شاخص اوست. زنگنه اين اواخر هم در نقش سارا مستور در سريال «راستش را بگو» ايفاي نقش كرد.


حسن جوهرچي

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

تنها بازيگر «درپناه تو» كه قبل از اين سريال در سينما چهره شده بود و مخاطبان او را مي شناختند. بازيگري كه اولين بار با فيلم بر بال فرشتگان(جواد شمقدري) چهره شد. جوهرچي پس از ديده شدن سريال «درپناه تو» و تا سال ۷۹ از نظر كمي تعداد فيلم‌هايي كه بازي كرد خيلي با قبل از اين سريال، فرقي نداشت. او از سال ۷۹ تا ۸۹ در هيچ فيلم سينمايي ديگري حضور پيدا نكرد.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

سريال «غريبانه» نقطه عطف ديگر كارنامه كاري جوهرچي بود چون براي اولين بار نقش منفي يك سريال پرمخاطب را بازي مي‌كرد. «مشق عشق»، «او يك فرشته بود»، «فاكتور هشت» و «فاصله‌ها» از ميان انبوهي از سريال‌هايي كه بازي كرد تنها سريال‌هايي بودند كه در زمان پخش مخاطب زيادي به خود جذب كردند. عمليات ۱۲۵ كه در حال حاضر از شبكه پنج روي آنتن مي‌رود آخرين كار پخش شده از اوست.


پارسا پيروزفر

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

نقش پارسا پيروزفر در سريال در پناه تو به شدت تعديل شد و از بين رفت. با اين حال مسير او بعد از در پناه تو يه سر و گردن از بقيه بازيگران بالاتر است. پيروزفر پس از در پناه تو سه بار براي فيلم‌هاي شيدا، اعتراض و مهمان مامان تنديس بهترين بازيگر مرد از جشن خانه سينما را دريافت كرد. او پس از در پناه تو سريال «در قلب من» را باز هم با حميد لبخنده كار كرد.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

سريالي كه به اندازه در پناه تو موفق نبود ولي براي پيروزفر ادامه مسير خوبي بود. هرچند خيلي از كارشناسان معتقدند سريال «در چشم باد» كه پيروزفر پنج سال براي آن وقت گذاشت نقطه عطف كارنامه كاري پيروزفر در تلويزيون محسوب مي‌شود ولي مردم بيشتر با دنيل وسپرگ سريال «سفر سبز» به كارگرداني محمد حسين لطيفي ارتباط برقرار كردند. فيلم‌هاي سينمايي «اينجا بدون من» و «اسب حيوان نجيبي است» آخرين كارهايي بودند كه پيروزفر در سال ۸۹ جلوي دوربين‌شان رفت.


سحر زكريا

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

سحر زكريا با نقش «سيمين» دختر عموي رامين ديده شد، اما نه به اندازه ديگر بازيگران جوان سريال. به همين خاطر است كه او برخلاف ديگر بازيگران در پناه تو، نه به واسطه اين سريال كه به خاطر كارهاي ديگرش به چشم آمد و چهره شد. او بعد از درپناه تو در چند فيلم سينمايي از جمله مردي از جنس بلور بازي كرد، اما اين سريال كمدي قطار ابدي و نقش ماريا بود كه زكريا را معروف كرد و بعد از آن هم نقش مهتاب در سريال پاورچين كه او را به اوج شهرت رساند.

زكريا بعد از همكاري با مهران مديري در چند سريال از جمله مرواريد سرخ زنده ياد مسعود رسام بازي كرد، اما موفقيتي به دست نياورد. او در اين سال‌ها در سينما با سيروس الوند و چند كارگردان ديگر همكاري كرد، اما حضور دوباره‌اش در سريال مرد دو هزار چهره و بعد از آن قهوه تلخ موقعيتش را بيش از بيش تثبيت كرد. او اين شب‌ها سريال ميلياردر را روي آنتن دارد.


رزيتا غفاري

رزيتا غفاري با نقش خيلي كوتاهي در «در پناه تو» به عرصه بازيگري وارد شد اما با همين نقش كوتاه توانست خودش را به حميد لبخنده ثابت كند و بلافاصله در «در قلب من» اين كارگردان حضور پيدا كند. او بعد از كار لبخنده، در فيلم‌هاي سينمايي مختلفي مثل «هتل كارتون»، «شوكران»، «يكي بود يكي نبود»، «آواز خوان»، «آب و آتش»، «پشت پرده مه» و ... حضور پيدا كرد اما بازي‌اش در هيچ كدام از فيلم‌ها به اندازه همكاري‌اش با بهروز افخمي در «شوكران» به چشم نيامد.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

غفاري با بازي در سريال «شب آفتابي» قاسم جعفري، بيش از پيش براي مخاطبان شناخته شد و دو سال بعد در «يكي مثل من» محسن شاه محمدي همين موفقيت را تكرار كرد. او از سال ۸۲ به بعد در سريال‌هاي مختلفي مثل «فصل زرد»، «هنگامه»، «سايه آفتاب»، «عمارت فرنگي»، «روزهاي زيبا»، «زندگي ارمغان خداست»، «سي‌امين روز»، «پرويز در مه» و ... بازي كرد.


شهرزاد عبدالمجيد

شايد خيلي‌ها فكر مي‌كردند شهرزاد عبدالمجيد پس از در پناه تو بتواند تبديل به يكي از بازيگران موفق حداقل در مديوم تلويزيون باشد اما اين اتفاق نيفتاد. تعداد كارهاي او بسيار محدود است. او حتي سينما را با بازي در فيلم ضيافت به كارگرداني مسعود كيميايي آغاز كرد ولي اين فيلم اولين و آخرين كار سينمايي‌اش بود. البته عبدالمجيد در سريال‌هاي پرمخاطبي چون فقط به خاطر تو(اكبر منصور فلاح) و تب سرد (عليرضا افخمي) هم بازي كرد اما اين سريال‌ها هم خيلي نتوانستند كارنامه كاري او را تغيير دهند.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

حتي او مدتي هم به عنوان بازيگر مجري در مجموعه عروسكي «آتقي» به عنوان خاله رويا (يكي از اولين خاله‌هاي تلويزيون) هم حضور موفقي روي آنتن داشت ولي آن كار هم ادامه پيدا نكرد . آخرين كاري كه از شهرزاد عبدالمجيد روي آنتن رفت يكي از اپيزودهاي مجموعه تلويزيوني «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» بود.


رامين پرچمي

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

رامين پرچمي هم نتوانست از موقعيت خوب نقش رامين در «در پناه تو»، به نفع موفقيت‌هاي بعدي استفاده كند. او بلافاصله بعد از سريال لبخنده، براي بازي در «ضيافت» مسعود كيميايي دعوت شد و همكاري‌اش با كيميايي در «اعتراض» هم ادامه پيدا كرد. حضور سينمايي اين بازيگر با فيلم‌هاي «تلفن»، «خاكستري»، «مهمان مامان» و «اخراجي‌هاي ۲» ادامه پيدا كرد. اما در هيچ كدام از اين كارها، هيچ وقت نقش اول نداشت و كم كم به بازيگري درجه چندم تبديل شد.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

تا جايي كه در «مهمان مامان» فقط در يك سكانس حضور داشت. حضور تلويزيوني اين بازيگر هم چندان چشمگير نبود. او بعد از «در پناه تو»، نهايتا در تجربه ناموفق «زير آسمان شهر ۳» بازي كرد كه آن هم نتوانست موقعيت تاثيرگذار نقش رامين را به او باز گرداند. پرچمي بعد از «اخراجي‌هاي ۲»، به خاطر حواشي مختلفي كه برايش اتفاق افتاد، از عرصه بازيگري فاصله گرفت.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد


كيومرث مرادي

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

كيومرث مرادي مورد عجيب و غريب سريال «در پناه تو» است. مرادي انگار آمده بود كه نماند! بعد از در پناه تو هيچ رد و نشاني از ادامه فعاليتش در سينما و تلويزيون پيدا نمي‌كنيد. فقط يك تجربه كوچك در سريال كلبه سفيد به كارگرداني مهرداد راياني مخصوص در تلويزيون دارد كه در آن كار هم نقش مقابلش، شهرزاد عبدالمجيد است. مرادي پس از در پناه تو همه توانش را روي تئاتر گذاشت. او در تئاتر همه كار كرده، از كارگرداني تئاترهاي مختلف و برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي تا نوشتن كتاب و تدريس در دانشگاه و آموزشگاه‌هاي بازيگري امين تارخ و حميد سمندريان. تئاترهايي كه كارگرداني كرده تا به حال جوايز متعددي برده‌اند و در نقاط مختلف جهان روي صحنه رفته‌اند.او اين روزها مشغول گرفتن دكتراي تئاتر از آمريكاست. تئاتر سيمرغ، آخرين كاري است كه مرادي در سال ۹۱ روي صحنه برده است.


اتابك نادري

اتابك نادري در سريال «در پناه تو» بازيگر مكمل بود و در تمام اين سال‌ها هم بازيگر مكمل ماند. او سريال‌ها و تله فيلم‌هاي فراواني بازي كرده اما كمتر از همه ديگر بازيگران اين مجموعه آثاري كه بازي كرده به چشم آمده و موفق بوده. شايد از بين همه كارهايي كه كرده روزهاي زندگي (سيروس مقدم)، پول كثيف (جواد افشار)، ولايت عشق (مهدي فخيم‌زاده)، شوق پرواز (يدالله صمدي) و عمارت فرنگي(محمد‌رضا ورزي) مهم‌ترين آثاري باشد كه او به عنوان بازيگر فرعي در آن حضور پيدا كرده است.

ستاره‌هاي جوان «در پناه تو»، 17 سال بعد

نادري پس از سريال در پناه تو پايش به سينما هم باز شد ولي حضورش در سينما فقط به بازي در شش فيلم منتهي شد. او همانند نقشش در سريال در پناه تو كارگرداني تئاتر را هم تجربه كرده ولي همه تجربه‌هاي كارگرداني‌اش برمي‌گردد به قبل از پخش در پناه تو. باز پخش سريال خانه پدري به كارگرداني فريدون حسن‌پور آخرين كاري است كه از نادري روي آنتن رفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرويز در مه؟

    • بدون نام

      فقط پارسا پیروزفر و لعیا زنگنه...

    • as13

      سپاس خوب بود

    • laya

      یادش بخیرررررررررررررر

    • Mami

      گذر عمر را می شه به خوبی در چهره آقایون دید.ولی خانم ها به قدرت هنر خانمانه شون نه....(محترمانه گفتم که مجله جون سانسور نکنی..ممنونم ازت مجله)

    • اغوش

      مرد دو هزار چهره؟؟؟ یا هزار چهره

    • نيلرام

      وقتي تکرار اين سريال را مي بينم چقدر دلم براي اون موقع ها تنگ ميشه براي سادگي آدما خونه هاو خيلي چيزاي ديگه..الان زندگي پيچيده و سريع شده..بدم مياد از زمونه جديد خوش بحال در پناه تو

    • مینا خانم

      یادش بخیر .... دلم واسه اون زندگی ها تنگ شده............

    • زهرا خانوم

      هرچقدرم سریالشو ببینم بازم برام تکراری نمیشه وبازم جذابه...با نیلرام هم موافقم...منم عاشق سادگی اون موقع هام واز تجملات ورنگارنگ شدن های الان متنــــــــــــــفرم...

    • zahra seven

      اخی رامین پرچمی....قیافه الانش خیلی شکسته شده...!!!!!!!!!!!

    • مینا 1376

      من 15 سالمه و تا حالا سریال در پناه تو رو دو سری دیدم.یک بار سال گذشته که از شبکه دو پخش می شد و الان هم که از آی فیلم پخش میشه باز هم می بینم...به نظرم خیلی سریال قشنگیه و هزار تا به این سریال های چرت امروزی می ارزه....

      پاسخ ها

      • zahra

        سریالهای چرت یابهتره بگیم آبدوغ خیار.عاشقانه های تکراری...

    • سارا

      من خیلی با من نظر مینا موافقم

    • امیر

      چرا عکس بزرگی گلناز نیست؟
      این تحفه ها رو که صد بار دیدیم.

    • atefeh

      لطفا بیوگرافی و عکس گلناز لبخنده رو بذارید ممنون

    • بدون نام

      بهترین فیلم بود

    • reza

      واقعا با نیلرام موافقم چه قدر سریال مناسب و حساب شده ای بوده ،حس خوبی به ادم میده

    • سجاد

      یاد باد آن روزگاران یاد باد.

    • لیلا

      عکس گلنازلبخنده روهم بذارین

    • شادی

      اره راست می گه ما منتظریم عکس بزرگی گلناز رو ببینیم فکر کنم یه سال از من بزرگتر باشه من امسال 25 سالم می شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج