۳۸۵۱۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جشن یلدا در کوچه های فقر و خانه های ایرانی

"شب یلدا؟... یلدا؟... نمی دونم عمو! ... آها ! اسم دختر همسایه مون یلداست!!"

جشن یلدا در کوچه های فقر و خانه های ایرانی

برترین ها: هر کاری کردم چیزی به اسم یلدا یادش نیامد. آخرش هم تنها چیزی که یادش آمد اسم دختربچه همسایه شان بود که می گفت با پدر معتادش در مترو گدایی می کند... رفتم و او باز در سرمای پائیز، به فروشِ فالِ کودکی اش پرداخت؛ آخر می دانی؟ باید خرجی خانه را به مادر معتادش بدهد و راستش در غیابِ مسئولیت و محبت ما، اجاره خانه هم بر عهده این کودک 9 ساله است. بیچاره حافظ!

اگر می دانست روزی غزل های طرب انگیزش به دست مظلوم ترین فرزندان ایران فروش می رود، و هزینه نئشگی و خمودگی هرچه بیشتر دیارش می شود، شاید هرگز دست به قلم نمی برد!

جشن یلدا در کوچه های فقر و خانه های ایرانی
مبینای کوچک در کنار چادر کارتن خوابی خانواده اش در سرمای زمستان ۱۳۸۸، دروازه غار


شاید حافظ اگر می دانست چند قرن بعد، کودکانی قیمت یک سوت کراک را می دانند اما شب یلدا را نمی شناسند، حتی بیشتر از داغ حمله مغول، در آتش غم می سوخت. چرا که حمله مغول به هر حال یک اتفاق است و اتفاق، پایانی دارد. اما اعتیاد، یورشی است که رفتنی نیست. یورشی است که زنجیز بردگی می سازد و سپاهیانش هر لحظه فزونی می گیرند و پایانی ندارند!

اما دانشجویانی هستند که نتوانستند این فقدان را تاب بیاورند. یلدای باستانی، را بهانه ای یافتند برای شاد بودن ملتی که غم هایش را همیشه بیشتر باور می کند. در این میان، غمگین ترین فرزندان ایران، را کودکانی دیدند که از حقوق اولیه خود نظیر غذا، سرپناه، امنیت، تحصیل و بازی محرومند و شب و روزشان در سرما و گرما در خیابان ها می گذرد. این دانشجویان تصمیم گرفتند، شب یلدای خود را در کنار این کودکان سپری کنند. انارِ لبخند این فرزندان مظلوم حافظ به دست، در شب یلدایی دوست داشتنی، پاسداشت انسانیت، و هدیه این دانشجویان به فرهنگ کهن ایران است.

جشن " یلدا در کوچه های فقر" از سال ۱۳۸۸ به همت دانشجویان عضو جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) برگزار شده است. امسال این برنامه در تمامی خانه های ایرانیِ جمعیت برگزار می شود. این خانه ها مراکز امدادرسانی به کودکان دردمند می باشد.

جشن یلدا در کوچه های فقر و خانه های ایرانی
کودکان کار محله دروازه غار تهران در جشن یلدا ۱۳۹۰

شما نیز می توانید در این جشن مهربانی در کنار کودکان تحت حمایت خانه های ایرانی این جمعیت باشید. برای همکاری جهت برپایی و نیز اطلاع از زمان دقیق و نحوه برگزاری جشن "یلدا در کوچه های فقر"، لطفا با تلفن روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی در تهران 23051110 تماس بگیرد.

جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) از سال 1379 به صورت رسمی کار خود را با هدف کاهش معضلات اجتماعی آغاز کرد. کلیه فعالیت های این جمعیتِ مستقل، متکی به کمک های مردمی می باشد و تمامی اعضای آن را نیروهای داوطلب دانشجویی و مردمی تشکیل می دهند. شما می توانید در همه طرح ها، آیین ها و برنامه های این سازمان مردم نهاد به صورت مستقیم حضور یابید.

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی 23051110 می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Rinista

      It's a pleasure to find someone who can idneitfy the issues so clearly

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج