جاباما
۳۸۶۱۶۹
۱ نظر
۵۱۲۷
۱ نظر
۵۱۲۷
پ

طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش

این خانه سالمندان در اوهایو با طراحی داخلی خلاقانه اش به طرز هنرمندانه ای ساکنانش را قادر می سازد که شور و شوق و خاطرات جوانی را احساس کنند و از سر گیرند.

برترین ها: این خانه سالمندان در اوهایو با طراحی داخلی خلاقانه اش به طرز هنرمندانه ای ساکنانش را قادر می سازد که شور و شوق و خاطرات جوانی را احساس کنند و از سر گیرند.
طراحی داخلی این مجموعه به گونه ای است که شبیه به محله های خلوت و دنج دهه ۱۹۴۰ به نظر می رسد و دارای فرش های سالن شبیه به پیاده رو و چمن، ستون های آجری و چراغ های خیابانی می باشد. ورودی اتاق هریک از ساکنین با نمای معماری نوستالژیک و یک رواق و یک صندلی گهواره ای احاطه شده است. حتی سقف این مرکز از فیبرهای نوری تشکیل شده که در طول روز ابرهای پراکنده را نشان می دهد و در شب تاریک می شود و گاهی در محیط صدای پرنده پخش می شود تا حس فضای باز واقعی را برانگیخته کند.
مدیر عامل مجموعه، «جین ماکش» ابتدا وقتی به عنوان یک درمانگر حرفه ای در یک زنجیره بزرگتر خانه سالمندان فعالیت می کرد طرح مفهومی این ایده را در ذهن پروراند. او می دانست که بیماران مبتلا به زوال عقل و آلزایمر معمولا در خاطرات اولیه خود به سر می برند و خاطرات بعدی زندگیشان را فراموش می کنند و او می خواست راهی برای فراهم کردن یک محیط راحت و کنترل شده پیدا کند که به آن ها واقعا احساس خانه بدهد. این طرح به ساکنان اجازه می دهد در همسایه های خود را درست مثل خانه بزنند با آنها ارتباط برقرار کنند و در فعالیت های اجتماعی با بلوک های آشنایشان شرکت کنند.
این طرح تنها یک طرح احساسی نیست، بلکه پشتوانه علمی نیز دارد. تحقیقات گسترده نشان می دهد که تاکید بر محیط فیزیکی می تواند در درمان و بهبود حافظه بیماران مبتلا به زوال عقل و آلزایمر موثر باشد.
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
طراحی خانه سالمندانِ امیدبخش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه قشنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج