۳۸۷۸۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خواندن کتاب بدون نیاز به باز کردن آن

محققان در موسسه فناوری ماساچوست “MIT” موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری محاسباتی شدند که با استفاده از آن می‌توان بدون باز کردن کتابها، آنها را خواند.

ایسنا: محققان در موسسه فناوری ماساچوست "MIT" موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری محاسباتی شدند که با استفاده از آن می‌توان بدون باز کردن کتابها، آنها را خواند. به نقل از انگجت، این فناوری از امواج تراهرتز و فاصله ۲۰ میکرومتری بین صفحات برای خواندن هر صفحه از کتاب بهره می‌گیرد.
خواندن کتاب بدون نیاز به باز کردن آن

این دستگاه بیشتر برای کتاب‌هایی طراحی شده که قدیمی بوده و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زیرا با استفاده از این روش نوین بدون نیاز به لمس کتاب می‌توان آن را مطالعه کرد. این دستگاه توانایی تشخیص حروف را حتی در ضخامتی به اندازه ۹ ورق دارد.

ترکیبات شیمیایی مختلف قادر به جذب فرکانس‌های مختلفی از امواج تراهرتز هستند، بنابراین این امواج قادرند تا در زمان تصویربرداری، کاغذ و مرکب را از یکدیگر تمایز دهند. محققان این پژوهش از یک الگوریتم تفسیر نوشتار برای داشتن درک بهتری از متن‌های موجود استفاده کردند.

امواج تراهرتز توانایی آن را دارند که بین کاغذی که بر روی آن نوشته شده و یک کاغذ سفید تمایز قائل شوند. در صورتی که اشعه ایکس این خاصیت را ندارد.

این دستگاه جدید که توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست طراحی و ساخته شده نیز به دوربین‌هایی با امواج تراهرتز مجهز بوده که توانایی تفکیک کاغذهای نوشته شده و کاغذهای سفید را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج