جاباما
۳۸۸۶۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیگیری حقوق شهدای منا در کمیته بین‎المللی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حقوق شهدای منا در کمیته‎های بین‎المللی پیگیری می‎شود.

خبرگزاری ایسنا: سعید اوحدی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امسال برنامه‌های نخستین سالگرد شهدای فاجعه منا با انسجام خاصی در سراسر کشور برگزار شد.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه‌هایی چون برگزاری سرود ۴۷۷ نفری دانش‌آموزان بسیجی به یاد ۴۷۷ شهید ایرانی فاجعه منا و مسجدالحرام، اختصاص بخشی از موزه دفاع مقدس به آثار و دل‌نوشته‌های شهدای منا، برگزاری دعای عرفه و نماز عید سعید قربان و کنگره‌های ملی شعر از جمله این برنامه‌ها بوده است.

اوحدی ادامه داد: نخستین سالگرد شهدای منا با محوریت بنیاد شهید و تشکیل پنج کمیته محتوایی و اجرایی انجام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته مراسم با محوریت بنیاد شهید، کمیته تعیین محتوا و کمیته‌ای متشکل از مجموعه‌های مردم‌نهاد و همچنین دو کمیته دیگر با رویکرد بین‌المللی بودند.

اوحدی با اشاره به موضع انفعالی عربستان در قبال فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: موضع انفعالی و سخیف عربستان سعودی در قبال مطالبات منطقی مقام معظم رهبری و اینکه تمامی مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی را از اسلام خارج دانسته بود، نشان‌دهنده ضعف این کشور در مناسبات خود است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مناسبات عربستان با گروهک منافقین عنوان کرد: عربستان تلاش کرد با برگزاری جلسه‌ای با گروهکی که سال‌ها در ذهن مردم مرده بود به آن‌ها متوسل شوند تا بتواند حیات مقطعی خود را احیا کند، حال‌آنکه به فرموده مقام معظم رهبری و اینکه ایشان تعبیر "شجره خبیثه ملعونه" را در مورد آن‌ها به کار بردند، بیانگر خباثت ریشه‌ای این حکام فعلی با اسلام و تعالیم دینی است.

اوحدی خاطر نشان کرد: درخواست خیلی از خانواده های شهدای منا دیدار با مقام معظم رهبری بود که این دیدار در ۱۷ شهریورماه امسال با شرکت خانواده های شهدای منا انجام شد و این قضیه نشان دهنده اوج شکوه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا بود.

وی گفت: حقوق شهدای منا در کمیته های بین المللی پیگیری می‎شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در سفر یک‌روزه خود به استان لرستان پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلزار شهدای خرم‌آباد و منزل شهید رضا رح.یمیان از شهدای فاجعه منا حضور یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج