جاباما
۳۹۱۵۵۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

MSN مرز جدایی انریکه از پپ

هفته‌ی پیش لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار پس از بیش از ۱۰۰ روز کنار هم بازی کردند و شش گل از هفت گل بارسلونا مقابل سلتیک را زدند تا یک بار دیگر ارزش این مثلث طلایی مشخص شود، مثلثی که اصلی‌ترین نقش را در تفاوت بارسای انریکه با بارسای پپ دارد

آی اسپورت: از ابتدای فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ تا امروز مثلث ام.اس.ان در ۳۱۸ بازی ۲۷۰ گل زده است. از این گل‌ها ۹۱ گل سهم سوارز، ۱۰۷ گل سهم مسی و ۷۲ گل سهم نیمار بوده، سه ستاره‌ای که بعد از درخشش دوباره مقابل سلتیک، در لیگ مقابل لگانس هم گل زدند و برای هم گل ساختند.

شاید هیچکس به اندازه‌یِ آندرس اینیستا توصیف درستی از بارسایِ سه سال اخیر نکرده باشد. کاپیتان کاتالان‌ها بعد از پیروزی مقابل سلتیک گفت: «ما تمام تلاشمون را میکنیم که این سه تا خوشحال و راضی باشن و موقعیت گل به دست بیارن و فقط امیدواریم به همین شکل گل زدن ادامه بدن.» این تغییر کلیدی و تفاوت بنیادین بارسای لوئیس انریکه با بارسای پپ گواردیولا است، نکته‌ای که آمار هم به خوبی نشان می‌دهد.
MSN مرز جدایی انریکه از پپ

بارسای انریکه که مستقیم‌تر از بارسای پپ بازی می‌کند و هدف اصلیش رساندن توپ به مسی و نیمار و سوارز است فصل پیش بیش از 2700 پاس کوتاه کمتر نسبت به بارسای فصل آخر پپ داشت، یعنی کاهشی در حدود 10 درصد. در مقایسه با فصل آخر گواردیولا در نو کمپ، بارسا فصل پیش 271 پاس بلند بیشتر هم داشت.

با اینکه بارسا با این رویکرد جدید همچنان مالکیت توپ بالایی دارد، قدرت اول فوتبال اروپا و فاتح سه‌گانه است، اما تفاوت در دیدگاه دو مربی کنونی و سابقش کاملا به چشم می‌آید. در بارسای پپ در فصل 2012-2011 (فصل آخرش) سه گلزن برتر تیم تنها 43 درصد کل گل‌ها را زده بودند، آماری که در فصل پیش به 79 درصد رسید. برای بارسای پپ در فصل آخرش 16 بازیکن در لا لیگا و 11 بازیکن در چمپیونز لیگ گل زده بودند. این آمار برای بارسای انریکه در فصل پیش به ترتیب 11 و 7 بودند.

بارسا این فصل با عمق دادن به اسکوادش، با خریدهایی مثل دنیس سوارز، آندره گومس و پاکو آلکاسر از قدرت بیشتری برای جنگیدن برای یک سه‌گانه‌یِ دیگر، و جلوگیری از تکرار اتفاقی که در سه هفته افت رویای فصل پیش را بر باد داد، برخوردار است. در این راه مثلث مسی، نیمار، سوارز مثل دو فصل اخیر کلیدی‌ترین نقش را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج