۳۹۲۲۶۸
۵ نظر
۵۲۰۸
۵ نظر
۵۲۰۸
پ

این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!

تصاویر همیشه به تنهایی کافی نیستند که به ما درک درستی از چیزی بدهند، به خصوص وقتی مساله پرسپکتیو و مقیاس در میان باشد.

برترین ها: تصاویر همیشه به تنهایی کافی نیستند که به ما درک درستی از چیزی بدهند، به خصوص وقتی مساله پرسپکتیو و مقیاس در میان باشد. مطمئنا همه می دانیم که برج خلیفه بزرگ است، و مطمئنا می توانیم تصور کنیم که بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان باید بسیار قابل توجه باشد، اما فقط وقتی چیزها را باهم مقایسه می کنیم می توانیم بگوییم به درک درستی از مقیاس آن ها رسیده ایم یا نه. با توجه به این موضوع، یک دانش آموز کالج به نام کوین تصمیم گرفته پروژه ای با عنوان «پرسپکتیو سریع» ایجاد کند، یک مجموعه آموزشی در مورد پرسپکتیو که تصاویرش را در این مطلب مشاهده می کنید.
عقرب های بزرگ ماقبل تاریخ
حشرات دوران ماقبل تاریخ به دلیل سطح اکسیژن بالا، بسیار بزرگتر از حشرات امروز بودند. «Pulmonoscorpius kirktonensis» یک نوع عقرب بود که طول آن به ۶۰ سانتیمتر می رسید یعنی به اندازه یک گربه معمولی. خیلی خوشحالیم که چنین چیزهایی دیگر وجود ندارند. اگر وجود داشتند احتمالا هرگز بیرون نمی رفتیم.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
بزرگترین تانکر نفتی جهان

بزرگترین تانکر نفتی جهان که تا به حال تولید شده حدود 460 متر طول دارد. اگر آن را در دریاچه اصلی پارک مرکزی نیویورک قرار دهیم تنها 107 متر از جلو و عقب اضافی باقی می ماند.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
معدن میر

معدن میر در روسیه، یکی از عمیق ترین معادن جهان است. عمق رسمی آن ۵۲۵ متر است. اگر دومین ساختمان بلند ایالات متحده، برج ویلیس یا سیرز که ۵۲۷ متر ارتفاع دارد را درون این معدن قرار دهیم، نوک برج به اندازه ۲ متر بیرون می ماند.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
تایتانیک
وقتی تایتانیک ساخته شد، یکی از بزرگترین کشتی هایی بود که تا به حال ساخته شده است. تایتانیک حدود 269 متر طول داشت. از آن زمان صنعت کشتی سازی راهی طولانی را پیموده است. ناو هواپیمابر U.S.S. رونالد ریگان 333 متر طول دارد. اگر تایتانیک روی این کشتی قرار داده شود 64 متر از طول آن باقی می ماند.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
ستاره مرگ

اگرچه ستاره مرگ در واقعیت وجود ندارد اما بزرگترین و ستیزگرترین ماشینی است که تا به حال تصور شده است. تخمین زده می شود که ستاره مرگ ۱۵۹.۵ کیلومتر یعنی ۱.۴ برابر طول فلوریدا عرض دارد.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
بمب افکن B-2

این بمب افکن یکی از پیشرفته ترین و گران ترین هواپیماهای جهان است. آنچه که بیشتر مردم در مورد این هواپیما نمی دانند این است که واقعا چقدر بزرگ است. طول بال های هواپیما 52.5 متر است، یعنی حدود 3.5 متر بزرگتر از زمین فوتبال لیگ فوتبال ملی.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
سنگ 2.6 تریلیون دلاری

سیارک دیونیسوس بخشی از کمربند سیارکی آپولو است. تخمین زده می شود این سیارک ۱.۵ کیلومتر عرض داشته باشد. ارزش دیونیسوس ۲۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار است. مقیاس و بزرگی سیاره را می توانید از تصویر زیر هنگامی که بالای پل گلدن گیت قرار بگیرد، بهتر درک کنید.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
برج خلیفه

برج خلیفه در حال حاضر بلندترین ساختمان جهان است و 829.66 متر ارتفاع دارد. اگر این ساختمان در نیویورک قرار داده شود 305 متر بلندتر از ساختمان مرکز تجارت جهانی و 396.2 متر بلندتر از ساختمان امپایراستیت خواهد بود.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
موتور موشک M-1

موتور موشک ام-1 در سال های 1950 برای برنامه فضایی ناسا طراحی شده بود و بزرگترین موتوری است که تا به حال ساخته شده است. قطر این موتور 4.26 متر و آنقدر بزرگ است که یک ماشین هوشمند را با 60 سانتیمیتر اضافی از هرطرف پوشش دهد.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان

همان طور که به دنبال جستجوی فرازمینی هستیم، هم چنان به ساخت تلسکوپ های بزرگ و بزرگتر ادامه می دهیم. بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان، تلسکوپ استان گوئیژو در چین است که ۴۸۷.۶ متر قطر دارد. اگر این تلسکوپ در مرکز شهر لاس وگاس قرار بگیرد بخش زیادی از شهر را پوشش می دهد.
این عکس ها نگاهتان را به دنیا تغییر خواهد داد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • N j

      چ تغییری داد

    • سیناا

      عالییییییی لطفا ادامه بدین

    • زهرا

      خیلی جالب بود عالیه

    • asalabbassi

      خیلی جالب بود ممنون.

    • ترانه

      ستاره مرگ چی هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج