۳۹۲۶۱۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

در نشست خبری در نیویورک:

روحانی: پولمان را با سودش از آمریکا پس می گیریم

رئیس جمهور با اشاره به اجرای برجام از ۸ ماه گذشته‌ گفت:‌البته هنوز در روابط بانکی با مشکلاتی مواجه هستیم که طرف‌های توافق باید به توافقات‌شان در این زمینه و صددرصد کامل عمل کنند.

خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با حضور در نشست خبری در نیویورک اظهار داشت: در ۳ سال پیش در اولین سفرم به نیویورک بر ۲ مسئله هم در سخنرانی‌های عمومی و هم در ملاقات‌ها تأکید کردم.
وی افزود: موضوع اول آنکه مسائل پیچیده بین‌المللی از طریق گفت‌وگو و تعامل سازنده هرچند که موضوع پیچیده‌ای باشد قابل حل‌ و فصل است.

رئیس جمهور در ادامه گفت:‌ همه ما باید با صدای واحد و موضع واحد علیه خشونت و افراطی‌گری موضع بگیریم و از مجمع عمومی سازمان ملل نیز درخواست کردم که قطعنامه‌ای را تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را به تصویب برساند

روحانی اضافه کرد:‌ در موضوع اول بعد از ماهها و تلاش و گفت‌وگو بین ایران و 5+1 در مجموع مذاکرات 7 کشور ما در یکی از مسائل پیچیده‌ بین‌المللی یعنی موضوع هسته‌ای به نتیجه رسیدیم و به توافق دست یافتم که آن توافق مورد تأیید شورای امنیت نیز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از 3 سال در حالی به نیویورک سفر می‌کنم که 8 ماه از اجرایی شدن آن توافق گذشته است. برای ما بسیار مهم بود که به جهان بگویم نظام جمهوری اسلامی در موضوع سلاح هسته‌ای و همچنین سلاح‌های کشتار جمعی که همواره تأکید کردیم که جزو دکترین دفاعی کشور ما نیست و ایران هرگز دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده است برای جامعه جهانی به اثبات رسید که این از لحاظ تعهدات اخلاقی و سیاسی یک موفقیت بزرگ برای ملت و دولت ایران بود.

رئیس جمهور در ادامه پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: فعالیت غنی‌سازی هسته‌ای که برخی کشورها ظاهراً با پیچ و مهره آن هم موافق نبودند ما توانستیم با اذعان جامعه جهانی برسانیم که غنی‌سازی حق مسلم ملت ایران است و امروز این مسیر را در نطنز، فردو و اراک ادامه می‌دهیم.

روحانی در ادامه به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: موضوع تحریم از ابتدا یک ابزار غلط و نادرست بود که بعضی‌ها به کار گرفته بودند و نهایتاً به ضرر همه بود؛ تحریم برداشته شد.

وی با بیان اینکه در باب تحریم 2 موضوع برای ما اهمیت داشت، گفت: موضوع اول انرژی و مسئله نفت و گاز بود و موضوع دیگر روابط بانکی بود. در موضوع اول بعد از اجرایی شدن برجام، تحریم به طور کامل برداشته شد و ایران فعالیت عادی خود را در زمینه نفت و گاز انجام می‌دهد.

رئیس جمهور پیرامون تحریم‌های بانکی نیز گفت: در موضوع روابط بانکی هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم که باید طرف‌های توافق ما به تعهدات خودشان به طور صددرصد و کامل در این زمینه عمل کنند.

روحانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: موضوع دومی که از 3 سال پیش من بر آن تأکید کردم اهمیت مسئله مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و تروریسم بود و اینکه منطقه ما با معضل بزرگی به نام ناامنی و بی‌ثباتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: خاورمیانه منطقه بسیار حساس و مهمی است. بی‌ثباتی در این منطقه نمی‌تواند در خود منطقه برای همیشه محصور باقی بماند و این بی‌ثباتی به دیگر نقاط سرایت خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تروریسم مرزی نمی‌شناسد، گفت: امروز در اروپا، آمریکا و در همه جهان ویروس تروریسم سرایت کرده و همه جهان را مبتلا کرده است.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سد دفاعی بزرگ در منطقه علیه داعش و تروریسم بوده است، بیان داشت: ایران امروز هم به عنوان یک سد دفاعی بزرگ در برابر تروریسم‌ها ایستاده است و من همه کشورها را دعوت می‌کنم که به طور جدی در مبارزه با تروریسم فعال باشند چرا که این خطر برای منطقه ما نیست و برای همه انسان‌ها است. ما باید بتوانیم دیر یا زود در برابر این مشکل به موفقیت دست یابیم. البته ممکن است اشکالی از تروریسم همانطور که در تاریخ بوده باشد اما امیدوارم بتوانیم با تلاش همه جانبه از این موضوع عبور کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: از آمریکا درباره نحوه اجرای برجام در هشت ماه گذشته گله داریم؛ آنها در اجرای تعهداتشان تاخیر، اهمال و عدم شفافیت دارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بانک ها را از تعامل با ایران می ترسانند و ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم، افزود: مشکل ما با دولت آمریکاست نه مردم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه دست درازی آمریکا به اموال ایران دزدی بین المللی است، گفت: پولمان را با سودش از آمریکا پس خواهیم گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روحانی دم-------ت گرم،

    • بدون نام

      صد تا چاقو بسازه یکیش دسته نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج