جاباما
۳۹۷۶۸۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

فضاپیمای روزتا برای همیشه خاموش شد

فضاپیمای روزتا پس از اینکه ۷۸۶ روز به دور دنباله‌دار ۶۷P/Churyumov گردش کرد، روی سطح آن نشست و تمام تجهیزاتش را برای همیشه خاموش کرد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: فضاپیمای روزتا پس از اینکه ۷۸۶ روز به دور دنباله‌دار ۶۷P/Churyumov گردش کرد، روی سطح آن نشست و تمام تجهیزاتش را برای همیشه خاموش کرد. فرود این فضاپیما دیروز تایید شد؛ وقتی که روزتا آخرین سیگنال‌هایش را به سازمان فضایی اروپا فرستاد.
فضاپیمای روزتا برای همیشه خاموش شد

«پاتریک مارتین»، مدیر ماموریت سازمان فضایی اروپا می‌گوید: «من می‌توانم فرود کامل این فضاپیما را تایید کنم و اعلام می‌کنم که این ماموریت برای روزتا به پایان رسیده است. ماموریت روزتا برای بسیاری از افراد الهام‌بخش بود. این ماموریت تاریخی و نوین بود و در نحوه شناخت ما نسبت به دنباله‌دارها و منظومه شمسی انقلاب ایجاد کرد. خدانگه‌دار روزتا، تو کارت را به نحو احسن انجام دادی.»

روزتا در طول فرود آرامَش تصاویر و داده‌هایی را ارسال می‌کرد. این فضاپیما با سرعت ۳ کیلومتر بر ساعت به دنباله‌دار برخورد کرد. این سرعت پایین در کنار گرانش بسیار ضعیف ۶۷P به این معنی است که انرژی برخورد کم بود. البته روزتا هیچ‌وقت برای فرود طراحی نشده بود و این برخورد کافی بود تا این فضاپیما از کار بیفتد.

دنباله‌دار ۶۷P به سمت مشتری حرکت می‌کند و از خورشید دورتر می‌شود، با این اوصاف، قرار بود که انرژی پنل‌های خورشیدی این فضاپیما بالاخره تمام شود. با نشستن روزتا روی سطح این دنباله‌دار، دانشمندان توانستند اطلاعات بیشتری درباره جغرافیای خاص این دنباله‌دار به دست بیاورند.

«مت تیلر»، دانشمند این پروژه پایان شکوهمند روزتا را با یک بند موسیقی راک مقایسه کرد که قبل از محو شدن صدای خواننده اصلی، بازنشسته می‌شود. او می‌گوید: «ما با روزتا همین کار را کردیم. می خواستیم حداکثر استفاده از این فضاپیما را ببریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج