جاباما
۴۰۱۹۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار کانادا و آمریکا به شهروندان خود در مصر

سفارت آمریکا و کانادا در قاهره به شهروندان خود در خصوص حضور در اماکن عمومی مصر در روز یکشنبه هشدار دادند.

خبرگزاری مهر: به گزارش روسیا الیوم، سفارت آمریکا و کانادا در قاهره به شهروندان خود در خصوص حضور در اماکن عمومی مصر هشدار دادند.

بر اساس این گزارش سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه ای خطاب به شهروندان خود اعلام کرده است: شهروندان آمریکایی لازم است که به محیط پیرامون خود توجه داشته باشند و در تمامی اوقات احتیاط پیشه کنند.

در همین راستا سفارت کانادا در قاهره نیز در اقدامی مشابه با انتشار بیانیه ای خطاب به شهروندان خود تصریح کرد: به شهروندان خود نسبت به حضور در اماکن عمومی در روز ۹ اکتبر (یکشنبه ۱۸ مهر) هشدار می دهیم.

این اقدام آمریکا و کانادا موجب رنجش مصری ها شده است؛ «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در همین رابطه گفت: سفارت آمریکا به وزارت خارجه مصر اعلام کرده که این هشدار را به عنوان یک هشدار روزمره و همانند گذشته به شهروندانش داده است و علت آن وجود تهدیدهای امنیتی نبوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: از سفارت خانه های خارجی می خواهیم که در خصوص انتشار چنین بیانیه هایی هوشیار باشند و هشدارهای غیرقابل توجیه به شهروندان خود ندهند.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه امنیتی در وزارت کشور مصر اعلام کرد که در پی هشدار این سفارتخانه ها، نظامیان این کشور در نقاط مختلف مصر در حالت آماده باش به سر می برند.

گفتنی است روز ۹ اکتبر مصادف است با سالگرد حادثه «ماسبیرو»؛ حادثه ماسبیرو که با عناوین دیگری همچون «کشتار ماسبیرو»، «حوادث یکشنبه خونین » و «یکشنبه سیاه» از آن یاد می‌شود، به تظاهراتی مربوط می‌شود که قبطی‌های مصر در واکنش به تخریب یک کلیسا در استان اسوان و اظهارات استاندار اسوان درباره این اقدام برگزار کردند.

برخی از اهالی روستای المریناب استان اسوان کلیسای مذکور را به بهانه مجوز نداشتن این کلیسا تخریب کرده بودند.

قبطی‌ها نیز در واکنش به این اقدام تظاهراتی را به سمت ساختمان رادیو تلویزیون برگزار کردند که منجر به درگیری با نیروهای امنیتی و مرگ ۲۴ تا ۳۵ نفر شد. در حادثه ماسبیرو اغلب کشته شدگان از قبطی‌ها بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج