۴۰۳۱۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تلخ و شیرین های ساوت گیت

گرت ساوت گیت سرمربی موقت تیم ملی فوتبال انگلیس دغدغه های بزرگی دارد. انتقادهای وحشتناک علیه وین رونی و درخواست اغلب مطبوعات برای نیمکت نشینی کاپیتان سه شیرها در دیدار مقابل اسلوونی، یک دردسر تلخ، اما در روی دیگر سکه، دردسرهای شیرین ساوت گیت قرار گرفته که از جمله، بحث درباره دله الی و محل استقرار او درون زمین است.

وبسایت نود: تیم ملی فوتبال انگلستان در اولین حضور گرت ساوت گیت روی نیمکت، با نتیجه ۲-۰ مقابل مالت در ورزشگاه ومبلی پیروز شد و بازی نسبتاً قابل قبولی را ارائه داد. مهم ترین اتفاق این بازی، نه پیروزی انگلیس، نه گلزنی دنیل استوریج و نه حتی حضور روبرتو مانچینی در ورزشگاه بود بلکه توجه همه رسانه ها به وین رونی کاپیتان تیم ملی انگلیس دوخته شد.

تلخ: آزمون دشوار ساوت گیت، نیمکت نشینی کاپیتان در اوج فشار رسانه ای؟

یک بازی نا امید کننده دیگر از رونی و سپس اعتراض تماشاگرها به بازی وی که با هو شدن این بازیکن اسطوره ای، دوباره نگاه ها را به سوی بهترین گلزن تاریخ سه شیرها معطوف کرد. گرت ساوت گیت مربی موقت انگلیس به دفاع از کاپیتان تیمش برخاست تا شاید اندکی از فشارها روی او را کاهش دهد. البته اعتراض به رونی حتی پیش از این بازی نیز وجود داشت و بسیاری از کارشناس های فوتبال انتقاد می کردند که چرا باید از بازیکنی در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده شود که در باشگاه خود یعنی منچستر یونایتد نیز توسط ژوزه مورنیو نیمکت نشین شده است.

اگر چه مالت اولین چالش مربیگری ساوت گیت در تیم ملی انگلیس نبود، اما از دل همین بازی یک چالش بزرگ در آمده که نیاز به درایت وی خواهد داشت. فشارها روی ساوت گیت برای کنار گذاشتن رونی از ترکیب اصلی و چه چالشی بزرگ تر از این؟ وقتی گرت ساوت گیت چند سال قبل هدایت تیم میدلزبورو را در دست داشت، متهم به «رفیق بازی» شد و در نهایت به همراه آن تیم به دسته پایین سقوط کرد.

در آن زمان از ساوت گیت انتقاد می کردند که چرا بازیکن های ناآماده ای را در ترکیب تیمش قرار می دهد که فقط با آنها رابطه دوستانه دارد؟ به نظر می رسد که بازگشت به گذشته ها و یادآوری آن خاطرات تلخ در آخرین روزهای این مربی در باشگاه میدلزبورو فقط یک دلیل داشته باشد؛ منتقدین می خواهند به ساوت گیت یادآوری کنند که درباره وین رونی باید تعارف و یا رفاقت را کنار گذاشته و نام او را از ترکیب اصلی انگلیس خارج کند.

تلخ و شیرین های ساوت گیت

تعریف و تمجید گرت ساوت گیت از وین رونی پس از بازی با مالت و ذکر این نکته که افراد خارج از اردوی انگلیس درک درستی از اهمیت رونی در این تیم ندارند، هرگز موجب اقناع این منتقدین سمج نخواهد شد. به نظر می رسد که مربی موقت انگلیس برای کاهش فشارها، تصمیم گرفته تا وین رونی را از ترکیب اصلی دیدار با اسلوونی کنار بگذارد. کاپیتان سه شیرها در سیستم ۱-۳-۲-۴ تیمش در ومبلی، نقش هافبک وسط را در کنار جوردن هندرسون بر عهده گرفت اما به نظر می رسد که در لیوبلیانا، شاهد بازگشت اریک دایر به ترکیب اصلی انگلیس خواهیم بود. در این صورت، رونی پس از ۳ نیمکت نشینی اخیر در منچستر یونایتد، جای خویش در ترکیب اصلی انگلیس را هم از دست می دهد.

ابر و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا قرعه این تصمیم دشوار بر روی شانه های گرت ساوت گیت بیفتد و او علی رغم میل باطنی (یا مطابق میل باطنی)، کلید زننده همان آغازی باشد که به پایان وین رونی ختم می شود. مصاحبه اخیر ساوت گیت کمی دو پهلو بود. از طرفی می گفت نقش وین رونی را نباید صرفاً در درون زمین مد نظر قرار داد و او یک رهبر برای همه تیم در درون و بیرون زمین است.

اما از طرف دیگر، اعلام کرد که آمادگی کافی برای اتخاذ تصمیم های دشوار را دارد! تصمیم های دشوار؟ چه تصمیمی دشوارتر از کنار گذاشتن کاپیتان؟ وین رونی ۳۰ ساله از روزی که بازوبند کاپیتانی سه شیرها را بر دست بسته، هرگز روی نیمکت نبوده ولی اکنون انتظار می رود که اولین نیمکت نشینی وی را در دیدار با اسلوونی شاهد باشیم. برخی از کارشناس ها هم احتمال می دهند که رونی از هافبک وسط به کناره ها رفته و جایگزین جسی لینگارد یا تئو وولکات شود.

تلخ و شیرین های ساوت گیت

شیرین: فانتزی های دله الی

گرت ساوت گیت پیش از نشستن روی نیمکت سه شیرها به انگلیسی ها قول داد که تیم ملی کشورشان تحت نظر وی یک فوتبال زیبا و بدون ترس را ارائه خواهد داد. از این پیام ساوت گیت می توان استنباط کرد که در سیستم مورد نظر وی یعنی ۱-۲-۳-۴ حتماً باید یار شماره ۱۰ (No.۱۰) وجود داشته باشد تا نقش اهرم خلاقیت را ایفا بکند. ناخودآگاه به یاد دله الی بازیکن ارزشمند تاتنهام می افتیم.

دله الی یک بازیکن نترس و جسور است که شاید به واسطه جوانی، شخصیت قوی و اعتماد به نفس بالای او باشد. هنوز فراموش نکرده ایم که دله الی در دقیقه ۲۴ از اولین حضورش با پیراهن تاتنهام در بازی دوستانه مقابل رئال مادرید، چگونه به لوکا مودریچ لایی زد. هر چه که زمان پیش می رود و وین رونی به سوی غروب دوران حرفه ای با شکوه خویش نزدیک می شود، دله الی دقیقاً در حال طی کردن یک مسیر معکوس است.

تلخ و شیرین های ساوت گیت

پدیده ۲۰ ساله تاتنهام علاوه بر این که در بازی اخیر انگلیس موفق به گلزنی شد، چند موقعیت خوب دیگر را برای سایر بازیکن ها فراهم کرده و حتی می توانست گل های بیشتری را به ثمر برساند. او مرکز ثقل تیمش در بازی مقابل مالت بود ولی انتظار می رود که در بازی بعد که در اسلوونی برگزار خواهد شد، دله الی را متمایل به سمت راست ببینیم.

دله الی نقطه مقابل وین رونی بود زیرا رونی خسته و کم رمق، تحت محاصره یاران حریف قرار داشت ولی بازیکن ۲۰ ساله تاتنهام با آزادی عملی که از سوی ساوت گیت به وی داده شده بود، طراوت و شادابی را در میانه میدان به ارمغان آورد. سپردن نقش «یار شماره ۱۰» به دله الی و استفاده از او در نزدیک ترین موقعیت ممکن نسبت به خط حمله (دنیل استوریج)، بهترین تصمیم مربی موقت انگلیس در این بازی بود. هر گاه دله الی نقشی هجومی تر داشت، به همان میزان عملکرد بهتری را از او می دیدیم. احتمالاً در بازی مقابل اسلوونی نیز، همین نقش برای این بازیکن جوان در نظر گرفته خواهد شد ولی با توجه به کیفیت بالاتر اسلوونی در مقایسه با مالت، مسئولیت های تدافعی بیشتری به دله الی داده می شود.

گردآوری از Guardian
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج