۴۰۶۷۲۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کاندیداهای محتمل پایداری برای انتخابات ۹۶

روزنامه اعتماد نوشت: جبهه پایداری آنچنان دست پری برای عرضه کاندیدا ندارد. کاندیداهای آنان حول چند نام بیشتر نمی‌گردد و بر خلاف اصولگرایان که می‌گویند ٣٠ نفر را فهرست کرده‌اند تا به ارزیابی آنان بپردازند جبهه پایداری در بهترین حالت همان ٥-٤ کاندیدا را دارد.

روزنامه اعتماد نوشت: جبهه پایداری آنچنان دست پری برای عرضه کاندیدا ندارد. کاندیداهای آنان حول چند نام بیشتر نمی‌گردد و بر خلاف اصولگرایان که می‌گویند ٣٠ نفر را فهرست کرده‌اند تا به ارزیابی آنان بپردازند جبهه پایداری در بهترین حالت همان ٥-٤ کاندیدا را دارد.

مهم‌ترين چهره آنها سعيد جليلي است كه در ماه‌هاي اخير انتقادات بي‌پرده و عرياني را به دولت روحاني عرضه مي‌كند. او اگرچه يك‌بار در زورآزمايي انتخاباتي با حسن روحاني كمتر از يك چهارم آراي روحاني را كسب كرده است اما اميدوار است با تمركز بر نقد دولت اين‌بار رقيب را به زير بكشد.
علي باقري، معاون سعيد جليلي در مذاكرات نافرجام هسته‌اي ديگر گزينه‌اي است كه احتمالا جبهه پايداري او را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. او چهره‌اي كمتر شناخته شده براي عامه مردم است و در كارنامه‌اش عملكرد اجرايي ديده نمي‌شود. به همين دليل نيز ممكن است به عنوان رجل سياسي شناخته نشده و با دست رد شوراي نگهبان مواجه شود.

عزت‌الله ضرغامي، رييس اسبق صدا و سيما نيز اين روزها بر فعاليت‌هاي خود افزوده و ديدارهاي سياسي و غيرسياسي‌اش را افزايش داده است. او در هفته‌هاي گذشته اعلام كرد فعلا به كانديداتوري فكر نمي‌كند. قيد «فعلا» كه در جمله ضرغامي به كار رفته است، نشان مي‌دهد ممكن است روزي برسد كه او به اين موضوع فكر كند و وارد فاز عملياتي نيز بشود.

كامران باقري لنكراني، يك بار پيش از اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان از كانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري كناره‌گيري كرد. او نيز مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي پايداري باشد.
باقري لنكراني تنها كسي است كه آيت‌الله مصباح‌يزدي در وصفش گفت روي زمين و زير آسمان كسي را اصلح‌تر از او نمي‌شناسد. با اين حال ممكن است نظر شوراي نگهبان چندان به نظر آيت‌الله مصباح نزديك نباشد و باقري لنكراني بار ديگر از رقابت انتخاباتي باز بماند.

صادق واعظ‌زاده نيز مي‌تواند در ميان گزينه‌هاي پايداري بگنجد. او چهره‌اي است كمتر شناخته شده و به همان نسبت كمتر تخريب شده! واعظ‌‍‌‌‌زاده معاون علمي محمود احمدي‌نژاد بود و در حال حاضر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است. او البته هرگز در مناصب سياسي نبوده و همواره جزو مديران علمي كشور بوده است.

با اين حال در سال ٩٢ از سوي عده‌اي از اساتيد دانشگاه براي كانديداتوري دعوت شد. او با ثبت‌نام در انتخابات رياست‌جمهوري سوداي جانشيني محمود احمدي‌نژاد را در سر مي‌پروراند اما با دست رد شوراي نگهبان مواجه و از حضور در عرصه انتخابات بازماند. به همين دليل نيز احتمال حضور دوباره او در اين عرصه بسيار كم ارزيابي مي‌شود.
فريدون عباسي، رييس سازمان انرژي اتمي در دولت احمدي‌نژاد شايد سياسي‌ترين رييس اين سازمان در طول تاريخ ايران باشد. او يكي از تندترين منتقدان و مخالفان دولت روحاني است كه تلاش مي‌كند از هر فرصتي براي منكوب كردن دولت روحاني استفاده كند. او يكي از اصلي‌ترين اميدهاي نيروهاي مخالف دولت است. با اين حال هنوز معلوم نيست آيا رييس سازمان انرژي اتمي مي‌تواند مصداق رجل سياسي باشد يا خير؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روحانی رییس جمهور دو دوره ای هست چون این افراد.یکبار تو آزمون خودشون را نشون دادند

    • بدون نام

      روحانی مجددا انتخاب خواهد شد و اصول گران تندرو شکست را خواهند چشیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج