۴۰۷۲۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جنگ سه‌ضلعی سوپراستارها

از امروز زنگ آغاز سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال به صدا در می‌آید و ١٢ تیم از شهرهای مختلف برای به دست آوردن جام قهرمانی لیگ‌ سال ٩٥ تلاش می‌کنند.

روزنامه شهروند: از امروز زنگ آغاز سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال به صدا در می‌آید و ١٢ تیم از شهرهای مختلف برای به دست آوردن جام قهرمانی لیگ‌ سال ٩٥ تلاش می‌کنند. البته در فاصله یک روز مانده به رقابت‌ها نیز مشکل تیم‌های بدهکار حل نشد تا برگزاری برخی از مسابقات در فاصله چند ساعت تا شروع لیگ، همچنان در‌هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

١٢ تیم در یک گروه

در چند‌ سال اخیر لیگ برتر والیبال بعد از دور گروهی در مرحله پلی‌آف پیگیری می‌شود و با وجود برخی انتقادات به این نحوه برگزاری، بازهم فدراسیون تصمیم گرفته از همین روش استفاده کند. ١٢ تیم از امروز کار خود را در لیگ آغاز می‌کنند و دور رفت این رقابت‌ها تا ٢١ آذرماه ادامه خواهد داشت. بعد از تعطیلی یک هفته‌ای از ٢٨ آذر تا ١٣ بهمن‌ماه دور برگشت برگزار می‌شود و سپس ٨ تیم برتر به صورت ضربدری کار خود را در مرحله پلی‌آف آغاز می‌کنند تا درنهایت ٢٥ اسفندماه ٩٥ قهرمان این دوره از مسابقات معرفی شود.

٤ تیم همچنان بدهکار

بعد از این‌که در چند‌سال گذشته برخی از باشگاه‌های لیگ برتری نتوانستند به تعهدات خود نسبت به بازیکنان عمل کنند، فدراسیون والیبال از چند ماه قبل اعلام کرد که از حضور تیم‌های بدهکار در لیگ جلوگیری می‌کند. مهلت پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان توسط باشگاه‌های بدهکار چند بار تمدید شده و در شرایطی امروز مسابقات آغاز می‌شود که همچنان داورزنی و همکارانش قاطعانه صحبت از جلوگیری بازی کردن تیم‌های بدهکار می‌کنند. یکان، شهرداری ارومیه، سایپا و متین ورامین، ٤ تیمی محسوب می‌شوند که در فاصله یک روز مانده تا مسابقات هنوز بدهی‌های خود را تسویه نکرده بودند. محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون دراین‌باره می‌گوید: «داورزنی رسماً و قاطعانه اظهار کرد که اجازه بازی به تیم‌های مشکل‌دار را نخواهد داد چون فدراسیون نمی‌تواند پاسخگوی بازیکنان طلبکار باشد. با این حال بهتر است تیم‌ها در همین فرصت باقی‌مانده تا شروع لیگ، بیایند و حساب‌های خود را تسویه کنند.»

سه‌ضلعی مدعیان

از ١٢ بازیکنی که به‌عنوان ملی‌پوش تیم‌ملی والیبال را در المپیک همراهی کردند، ٦ بازیکن در عضویت تیم والیبال بانک سرمایه هستند و همین موضوع شانس این تیم را مثل‌سال گذشته بیشتر از سایر تیم‌ها نشان می‌دهد. سرمایه که‌سال گذشته در اولین حضورش توانست به‌عنوان قهرمانی برسد و چندی پیش هم قهرمان آسیا شد، بازیکنانی همچون شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مهدی مهدوی، محمد موسوی و عادل غلامی را در اختیار دارد. از سوی دیگر پیکانی‌ها با در اختیار داشتن سعید معروف، امیر غفور، مهدی مرندی و مصطفی شریفات شانس بالایی برای جبران ناکامی خود در فینال‌ سال گذشته قایل هستند. شاگردان پیمان اکبری که با ١٢ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ والیبال محسوب می‌شوند، در لیگ قبلی به دلیل درگذشت رضا ابراهیمی، مربی خود فینال مسابقات را نیمه‌کاره گذاشتند و به نایب قهرمانی بسنده کردند. از شهرداری ارومیه نیز می‌توان به‌عنوان ضلع سوم مدعیان نام برد. این تیم که از طرفداران پرشوری برخوردار است، مجتبی میرزاجانپور را به‌عنوان تنها ملی‌پوش ایرانی در اختیار دارد اما از «دراگان تراویسا» سرمربی مطرحی روی نیمکت خود سود می‌برند. «یوبومیر تراویسا» فرزند سرمربی ایتالیایی هم به شهرداری ارومیه پیوسته و از امیدهای اصلی این تیم به شمار می‌رود. حمزه زرینی نیز تنها ملی‌پوش تیم متین ورامین است که در کنار امیر حسینی پاسور باتجربه این تیم، این امید را برای متینی‌ها زنده کرده که جزو مدعیان لیگ امسال باشند.

بازی بزرگ در هفته اول

هفته سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال امروز با ٦ دیدار پیگیری می‌شود که بدون‌شک مهم‌ترین مسابقه به میزبانی تهران و میان تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد. این ٢ تیم که فینالیست‌های ٢ فصل قبل محسوب می‌شوند، دیدار افتتاحیه لیگ را در تهران برگزار می‌کنند. بعد از این مسابقه بانک سرمایه در خانه والیبال میزبان شهرداری تبریز خواهد بود. برنامه هفته اول مسابقات بدین شرح است: پیکان تهران - شهرداری ارومیه(ساعت ٣٠: ١٥)، شهرداری اراک - سایپا، کاله مازندران -شهرداری ساری، متین ورامین - پارسه تهران، اردکان یزد -‌هاوش گنبد و بانک سرمایه - شهرداری تبریز(ساعت١٧).

ملی‌پوشان رصد می‌شوند؟

خوان سیچلو مربی آرژانتینی تیم‌ملی والیبال که به‌عنوان دستیار لوزانو در المپیک فعالیت می‌کرد، بامداد امروز وارد تهران شده و مسابقات لیگ برتر را زیر نظر می‌گیرد. از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های فدراسیون برای سرمربیگری تیم‌ملی نام برده می‌شود و فدراسیون هنوز تصمیم مشخصی برای آینده تیم‌ملی نگرفته است. به‌هرحال در صورتی که هر مربی دیگری به جز سیچلو قرار باشد هدایت تیم‌ملی ایران را برعهده بگیرد، باید هر چه زودتر معرفی شده و شروع به کار کند چون با توجه به ضرورت تغییر نسل در تیم ملی، باید استعدادهای جدیدی از دل لیگ والیبال استخراج شده و پرورش یابند. باید دید درنهایت چه زمانی تصمیم نهایی درباره آینده نیمکت تیم‌ملی والیبال اتخاذ می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج