جاباما
۴۰۸۶۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خریداران ۲ ماه قبل آپارتمان‌ در تهران کیستند؟

این روزها دلالان در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی بسیار «بیش فعال» شده‌اند و در رابطه با این مساله مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران علت حضور پررنگ این دسته از متقاضیان در بازار مسکن را نزدیکی به شب عید و مراجعه چشمگیر مصرف کننده‌های واقعی به بازار معاملات عنوان می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد: این روزها دلالان در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی بسیار «بیش فعال» شده‌اند و در رابطه با این مساله مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران علت حضور پررنگ این دسته از متقاضیان در بازار مسکن را نزدیکی به شب عید و مراجعه چشمگیر مصرف کننده‌های واقعی به بازار معاملات عنوان می‌کنند.

شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد: نزدیک به یکی دو ماه است که دلالان در بازار مسکن بر اساس حساب و کتاب نرخ پیشنهادی فروش از سوی فروشنده‌ها به خرید برخی از واحدهای مسکونی رو آورده‌اند تا طبق برآوردشان در شب عید به اصطلاح سود خوبی را به جیب بزنند.

طبق اظهارات عده‌ای از بنگاهداران مسکن، دلالان از ۲ ماه پیش یعنی به طور حدودی از ابتدای محرم که بسیاری از متقاضیان واقعی در ۲ ماه محرم و صفر به دلیل عقاید مذهبی ترجیح دادند از بازار مسکن خرید نکنند، وارد بازار شدند.

از سوی دیگر در این دوماه گذشته که بازار معاملات خالی از تقاضا بود و عده‌ای از مالکان که به هر علت مجبور به فروش واحدشان بودند، دلالان را گزینه مناسبی به عنوان خریدار انتخاب کردند.

اوضاع و احوال بازار مسکن از بابت دلالان حاضر در بازار به این موضوع اشاره دارد که در بین قیمت‌های ارزنده پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در یکی دو ماه آینده نرخ‌های حبابی و کاذب هم اعلام خواهد شد.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه شمس آباد درباره وضعیت خرید و فروش واحدهای مسکونی در شرایط فعلی اظهار کرد: معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن تقریبا از دوماه قبل، از حالت رکود خارج شده است؛ چراکه یک طرف معامله اکثر معاملات این چند وقت، دلالان بودند.

وی در ادامه افزود: طی دوماه گذشته قیمت واحدهای مسکونی تا به امروز حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌های پیشنهادی تا دو ماه آینده هم حداقل ۱۰ درصد دیگر با رشد مواجه شود.

شاهسون در رابطه با میزان دخالت دلالان بر قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهایی که دست به دست بین آنها رد و بدل می‌شود، تاکید کرد: معمولا واحدهای نوساز بازه قیمتی مشخصی دارند به همین خاطر مالکان چه فروشنده‌های واقعی و چه دلالان نمی‌توانند قیمت واحدهای نوساز را به طور چشمگیر مورد نوسان قرار دهند.

اما واحدهای چند سال ساخت بیشتر مورد توجه دلالان قرار می‌گیرد زیرا آنها در مورد این دسته از فایل‌ها قدرت بیشتری برای تغییر دادن قیمت‌ها دارند.

خریداران 2 ماه قبل آپارتمان‌ در تهران کیستند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ميم

      بله هممون ميدونيم پولدارها پولدارتر و فقرا فقيرتر ميشن
      اختلاف طبقاتي همين جوري بوجود مياد ديگه
      وقتي يه عده از آب گل آلود ماهي ميگرن و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج