۴۰۹۰۵۹
۴۶ نظر
۵۰۰۷
۴۶ نظر
۵۰۰۷
پ

تریبون تلویزیون را از این شبه احمدی نژاد بگیرید!

سالهاست برنامه «هفت» برای نقد فیلم های سینمای ایران از شبکه سه پخش می شود. فردی به نام مسعود فراستی که کارشناس و منتقد دائم الحضور و بی پایان این برنامه تلویزیونی است، با سوابق مبهم فرهنگی - سیاسی که داعیه ی فهمش از حوزه های مختلف سیاست و فرهنگ، گوش فلک را کر می کند، هر آنچه می خواهد نثار مخاطب و میهمانانش می کند!

مصطفی مصلحی در انتخاب نوشت: سالهاست برنامه «هفت» برای نقد فیلم های سینمای ایران از شبکه سه پخش می شود. فردی به نام مسعود فراستی که کارشناس و منتقد دائم الحضور و بی پایان این برنامه تلویزیونی است، با سوابق مبهم فرهنگی - سیاسی که داعیه ی فهمش از حوزه های مختلف سیاست و فرهنگ، گوش فلک را کر می کند، هر آنچه می خواهد نثار مخاطب و میهمانانش می کند!
فیلمساز را - ولو سخیف ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را - آنچنان می نوازد، و چنان از فحاشی های اختصاصی و شرم آور در برنامه زنده تلویزیونی و در برابر دیگان میلیون ها ایرانی استفاده می کند، که جز حیرت و شگفتی و تنفر مخاطب چیزی برجای نمی گذارد! اینجا اما محتوا و نقد فیلم، اصلا دیده نمی شود، آنچه مشاهده و برجسته می شود، نفرت پراکنی و بوی تعن جملات و کلمات این فرد است که سوگمندانه، عرصه ی فرهنگ را نیز، چونان عرصه سیاست و مناظره های سال ۸۸ ، به مرداب تعفن و تهوع کشیده است!

فراستی یک شبه احمدی نژاد است که تنها دوست دارد به جایگاهی شبیه احمدی نژاد دست یابد، اما نه توانش و استعدادش به لنگه کفش احمدی نژاد می رسد و نه عرصه فرهنگ، توانایی تحمل لحن و بیان و کرداز شومش را دارد! او نه تنها به شنیع ترین شیوه ممکن، میهمانانش را با زشت ترین القاب و طعن و لعن های مهوع و نفرت پراکنی مثال زدنی می آلاید، بلکه درصدد است اثبات کند، نقد حقیقی و واقعی، همین جملات تکراری و بس خطرناک اوست که بی پرده، نثار این و آن می کند و البته آثار جبران ناپذیرش بر پیکر جامعه نقش خواهد بست! با رکیک گویی های منحصر به فرد خود چون توهین به مسعود کیمیایی که آثارش را «استمنای روحی کارگردان» خواند!

این به اصطلاح منتقد شب گذشته نیز در برنامه زنده هفت، آنقدر صریح و شفاف، کارگردان یک فیلم احتمالا بد را به باد فحاشی و ناسزا گرفت که همان فیلمساز آرام را نیز برافروخت! اما فراستی نقد قحاشانه، لقلقه کلامش است و به این سادگی عقب نمی نشیند! «لرزیدن دست» و صدای میهمان برنامه را به تمسخر گرفت و چونان بگم بگم های معروف احمدی نژاد، تماس های مکرر همان میهمان را یادآوری کرد که از شنیدن نقدهای مشعشعش به عرش رفته و گفته به به!

«بگم بگم» اما تنها روش احمدی نژادی او نیست!‌ فراستی بازیگر خوبی هم هست!‌ چندان که دیدیم ، در هفته های گذشته و در ماجرای نقد فیلم سینمایی فروشنده، بی جهت بحث را به جاهایی کشاند که بسیاری را مجبور به سکوت کرد! آنجا که بچگانه و کودکانه گفت که «مملکتش را نمی فروشد» ، به خیالش، جز با فحاشی و توهین و بی ادبی، مملکتش را فروخته است! گرچه هم نگارنده می داند، هم مخاطب و هم خودش، که این جمله، «نقطه سرخطی» بود برای خفقان منتقدش در همان برنامه!

او سال هاست که در برنامه هفت ، نان شهید گرانقدر مرتضی آوینی می خورد و نامش را نیز مکرر بر زبان می راند تا همه به واسطه ی دوستی ادعایی با چنان گوهری، باور کنند که فراستی مملکتش را نمی فروشد! اما جز تلاش برای بدنامی دلداده و دردکشیده ای چون «مرتضی» ، چه کرده است؟!

اما مگر می شود، در سیمایی که مجریانش، کوچکترین واژگان توهین آمیز را به زبان می رانند و ممنوع التصویر می شوند، فردی چون فراستی، سالهاست هر هفته با سبد فحش و ناسازهای جدید و قدیمش، به تلویزیون بیاید و کسی نتواند پایش را از حضور در چنین برنامه ای در رسانه ملی قطع کند؟!

یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می دهد، او چه تعداد فحش و فضیحت نثار اهالی سینما کرده و تا کجا پیش رفته که سینماگران اخلاقمداری چون پرویز پرستویی - که کسی یادش نمی آید نسبت به کسی تندی کرده باشد - پاسخی شدیداللحن خطاب به او منتشر کرد و گفت «اتفاقی که در جماعتی مثل فراستی افتاده است این است که دارند با منفور شدن معروف می‌شوند و حتی از این منفور شدن لذت می‌برند چون به این وسیله دیده می‌شوند» این بازیگر با گلایه از مدیران تلویزیونی که فرصت حضور چنین منتقدی را در رسانه ملی ایجاد کرده‌اند ،می‌گوید: «مقصر اصلی مدیران تلویزیون هستند که نمی‌دانم چرا نمی‌بینند یا اگر می‌بینند حتماً تعمدی دارند و قرار است تیشه به ریشه سینما زده شود...تنها تریبونی که فراستی می‌تواند از آن لذت ببرد رسانه ملی است. او حتی پیش همکاران خودش هم وجهه‌ای ندارد. خراب کردن من توسط آقای فراستی برایم خنده‌دار شده است»

در این میان اما چند صباحیست که بهروز افخمی نیز پا به پای او پیش می رود و با تمام وجود، از فحاشی هایش حمایت می کند! طنز ماجرا اینجاست که افخمی ۷ رسما تلویزیون و برنامه «هفت» را به تریبون «شخصی» یا صفحه ی اینستاگرام خود تقلیل داده است! کارگردان علاقمندی که تا پیش از این، بزرگترین تریبونش، صفحه اینستاگرام همسرش بود، حالا در برنامه ای تلویزیونی، شخصی ترین حملات خود را نثار همکارانش می کند و کم مانده که پیام های شخصی اش به عمه و خاله را نیز، از همان تریبون ارسال کند!

روزگاری باد چپ می وزید! پس دم خور همان اهالی بود، تا جایی که عضو بلندپایه و ارشد لیست جبهه مشارکت در انتخابات مجلس شد! در همان مجلس نیز، از دسته تندترین نمایندگان مجلس بود که صدای بسیاری را در آورده بود!‌ هنوز سخنان شاذ و خنده آور او، نقل محافل سیاسیست که گویی تریبون مجلس را با تریبون «هفت»!! اشتباه گرفته بود! روزگار اما چرخید و باد راست وزید! و چنان شد که شد! یکباره به مجری صداوسیمایی بدل شد که شاید روزی تخیل طول و درازش هم، نویدش را نمی داد! او اما مدتهاست به دلیل اخلاق نیک و خصلت انسانی اش!! با نقد جدی اهالی سینما و رسانه مواجه است و جالب تر آنکه، صبری اندک دارد و منتقدینش را چنان فراستی، با تندترین القاب و زشت ترین ادبیات ممکن، یاد می کند.

اما مدیران صداوسیما بدانند، بالاخص مدیریت جدید سازمان، که مردم تاب و تحمل شنیدن صدای این دو و نظرات شاذ آنان را ندارند! نه فقط این دو، که تحمل هیچ احمدی نژادی را ندارند! بیایید به اخلاق بازگردیم که عمریست، فاصله ای به سال نوری از آن گرفته ایم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      قبول دارم آدم بی ادبیه

    • امیر

      و همچنان نام احمدی‌نژاد ....
      الله اکبر :))))

    • بدون نام

      فراستی منتقد تندی هست ، دیشب هم برنامه را دیدم خیلی زشته که روی آنتن زنده اینجوری با هم حرف بزنند . برنامه هفت سری اولش که آقای جریانی مجری بودند قشنگ بود بقیش جالب نبود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای جیرانی نه جریانی

    • بدون نام

      هر چه دلش خواست گفت و در آخر نوشت:بیایید به اخلاق باز گردیم.جالب اینه که هر کسی که بیشتر بد اخلاقی میکنه,دم از اخلاق هم میزنه.

    • reza

      دمت گرم!یخورده دلم خنک شد

    • علی ع

      واقعا بوی تعفن میده

    • بدون نام

      مثلا این اخلاقه که تو دائما نام احمدی نژاد رو با این موضع میبری؟!! اگه حرفت حق چه لزومی به زیر کشیدن کسی دیگه داری؟! برو بابا.....ازت بدم اومد! بی ادب...

    • بدون نام

      شما هم از هر فرصتی استفاده کنید تا به احمدی نژاد بتازید .مشخصه از احمدی نژاد میترسید هااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره ... واقعا ترسناکه.مگر اینکه خودتم مثل اون باشی که ازش نترسی.ادمین بچاپ

    • بدون نام

      اره ادم بسیار بی ادبیه

    • ضد جوجو

      اقای پرفسور فراستی اندیشمند وتئوریسین سینما مدت هاست که لطفش شامل حال من شده ودر زمان پخش برنامه ایشان گیرنده منزلمان خاموش میشه وسکوت برای مدتی برفضای خانه مستولی میگردد.از ایشان وچهره تابناکشان ممنونم

    • بدون نام

      چرا سينماگران برنامه رو تحريم نميكننن؟ چرا مهمان برنامه اي ميشن كه سراسر توهينه؟!

    • بدون نام

      این آقای ...که انتقاد به فراستی را با نام و عنوان احمدی نژاد شروع و خاتمه داده نیز خود مشکل اخلاقی به دوری همان سال نوری دارند چراباید یک شخصیتی که زمانی با آرائ میلیونی مردم رئیس جمهور این مملکت بود به این راحتی به سخره گرفته است

    • سید

      ادب خودت کجاست.آ ربطی ب دکتر احمدی نژاد داره؟برو عامو سی خوت

    • مهربانو

      دستت درد نکنه خوب گفتی. دوستان شما چرا ناراحت شدید از احمدی گفت. این یه حقیقت اشکاره. ناراحتی نداره

    • پژمان

      دیشب یه +18 کنار 7 میزدن بد نبود .من برای اولین بار برنامه رو دیدم افتضاح بود .تبریک به مدیران سیما که با این ترفند میخوان بیننده جذب کنن

    • بدون نام

      فراستی ... تا انجا که من از نزدیکاشون شنیدم در خانواده ترد شده اند چه رسد به جامعه شهر که شلوغ میشود قور باغه ابو عطا میخواند اینست

    • حسن

      برای شما وافخمی متاسفم

    • بدون نام

      دیشب با توجه به اینکه نعیمی کم آورد شروع کرد به حمله کردن به فراستی....حتما دیدید خیلی هم بی ادبانه بود.ولی فراستی دات نقدشو می کرد.یارو خودش شروع کرد.این کارگردانای دو زاری رو باد همینجوری خورد کرد.
      این مقاله مسخره هم شبیه حرفای مهمون دیشبه.عجیبه.

      پاسخ ها

      • سحر

        نه واقعا دیشب حق با نعمیی بود فراستی به سخیف ترین شکل ممکن بدون این که یک ایراد دقیق و درست به فیلم وارد کند یک ساعت راجع به داستایوسکی حرف زد!!!و بعد هم شروع به مسخره کردن نعیمی کرد

    • سحر

      چقدر کج فهمی تو جامعه زیاد شده اخه هر چیز بی ربط و با ربط رو به احمدی نژاد ربط میدن خیلی عجیبه والا

    • بی نام

      اصلآ کسی هست که بگوید چه خبر است؟ یکی در تلویزیون و در محفل خانواده های ایرانی هر آنچه توهین بلد است به هنرمندان مورد علاقه مردم میکند بدون ذره ای مایه در وجودش و آن دیگری در شورای شهر ناموس مردم را به داعش حواله میدهد.

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      والا جناب نويسنده خودت هم چندان با ادب نبودي... اينهمه احمدي احمدي كردن نداشت يه نقد نوشتن واسه فراستي!

    • احمد

      تو خودت کی هستی بی سواد که داری عقده های شخصیت رو اینجا پشت یک مقاله پنهان میکنی عقده داری نسبت به فراستی و احمدی نژاد خودت هم نفهمیدی چی میگی واقعا برا برترین ها متاسف شدم اگر این مقاله برای شماست

    • بدون نام

      مثلا روحانی خیلی با ادبه؟

    • حمید

      ازنظر اقای فراستی تمامی کارگردانان وتهیه کنندگان. وهنرپیشه ها کارشان رابلد نیستند وحتی اخیرا به صدابردار وفیلمبردار هم انتقاد میکند همه کسانی که درعرصه سینما کارمیکنند ازنظرایشان کارشان رابلد نیستند وفقط مسعودفراستی کاردان است و به عرصه سینما مسلط ومجری برنامه هم حرفهای مسعودخان راتاییدمیکند. ایا صدا وسیما غیرازاین دونفر کسی راندارد که این مدل برنامه ها رااجراکند. واقعا که این دونفر روی اعصاب وروان مردم راه میروند

    • محمدرضا

      سلام علیکم به این آقا بگویید کسی که میخواد انتقاد کند باید طوری بنویسد که خسرالدنیاوالاخره نشوداینکه به یک فردی که نمیتواند رودروی شما قراربگیرد ونتواند جواب دهد" درست نیست وبايد خودش را جای ایندو قرار دهد که آیا اگر یک مقاله بر عليه خودت بنویسند و نتوانی جواب بدی خوب است یا بد

    • علي

      خود همين ادبيات نامه‌ي شما شاخص خوبيه براي تعيين ميزان فاصله برخي‌ها تا اخلاق به سال نوري ....

    • میثم

      از دیدگاه اخلاقی مردم خودشون نظر بدن ولی واقعا اکثر فیلمهای ایرانی چیزی برای ارایه دارن.لذت یک فیلم از فرم میاد که خوب نیست محتوی هم معلوم نیستن چی بخواد بگه..بیشتر منتقدین هم در نقش موافق بازی میکنن. مثلا بعضی منتقدین فراستی نولان رو مثال میزنم..واقعا قابل مقایسه است کدوم فیلم ایرانی مثل تلقین شوالیه تاریکی و ....قابلیت دیدن چندباره داره.از نظر اخلاقی به فراستی نمیشه حق داد ولی انصافا در بازار کساد نقد راه خوبی داره میره.

      پاسخ ها

      • سحر

        نولان با یک بساط شبه علم داره نون می خوره.فیلماش آدمو یاد عرفان های کاذب می اندازند.نه علم هستند،نه سینما.یک مخلوط آشفته از این دوتا که مخاطب "عام" را به وجد می آورد.

    • محمد

      مثل این که آقای احمدی نژاد را بعضی ها بهتر از خودش می شناسن ؟؟؟
      احمدی نژاد فقط یکی بود و مشابهی ندارذ

    • رضا

      نویسنده محترمی که دیگران را متعفن و تهوع آور می خوانی و خود را با فرهنگی می دانی چرا به آقای احمدی نژاد توهین می کنی ؟ سینما چه ربطی به آقای احمدی نژاد دارد؟ ایشان هشت سال رئیس جمهور کشور بوده اند و هر بی سرو پایی اجازه ندارد به ایشان توهین کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقاااااای !!! احمدی نژاد رو خوب اومدی

    • بدون نام

      هرکی از راه می رسه صدای مردم میشه و از طرف مردم صحبت می کنه.
      نظرات شخصی خودتون رو با نام مردم منتشر نکنید.
      بعد از کوبیدن چپ و راست طرف،بیایید به اخلاق بازگردیم.

    • بدون نام

      احمدی نژاد و احمدی نژادی ها تا ابد مثل لکه ی ننگی بر روی تاریخ ایران ثبت شدن.....

      پاسخ ها

      • سحر

        نخیر ذلتی که روحانی با التماس کردن به آمریکا به تاریخ ایران آورد تا ابد پاک نمی شود.

    • بدون نام

      چیزی که برام جالبه، اینه که همه از آقای فراستی انتقاد می کنند و باز هم پای صحبت ایشان می نشینند! حالا ما مقصریم یا آقای فراستی یا کسانی که به این برنامه می آیند؟

    • ناشناس

      آخه تو در حد آقای احمدنژاد هستی که اسم ایشون رو به زبان میاری

    • بدون نام

      تلویزیون ، ورودی اش را ملاحظه بفرمایید.
      سپس تصمیم بگیرید که روشن باشد یا خاموش .
      از زمانیکه این شخصیت مودب نظام با نقدهای جهت دار به عرصه فرهنگ می تازد و با هتک حریم شخصیت ها برای خود مامنی در م تدارک می بیند ، خدای را سپاس که ما سمع و بصر از شنیدن ودیدن برنامه هفت محروم کردیم تابه آرامش برسیم.

    • محسن

      جانا سخن از زبان دل ما گفتی .دمت گرم کاش یکی پیدا میشد و این آقای فضاحتی رو از برق میکشید تا اینقدر به شعور یه ملت توهین نکنه .جالبه که خودش برای خودش خیلی نوشابه باز میکنه !!!!

    • محمد

      ادبیات متن، کمی از ادبیاتی که مورد نقد قرار گرفته ندارد، جای تعجب است!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      من برنامه این هفته رو دیدم
      فراستی هر چی گفت روی فیلم بود ، ولی اون کارگردان به شخصیت فراستی توهین کرد. به نظرم کارگردان های که جلوش میشینن ، به جای عصبانی شدن و در رفتن از کوره فراستی رو جوری شکست بدن که بیننده هم احساس کنه.
      فراستی یکی از جذابیت های برنامه 7 هست ، اگر نباشه من اصلا 7 رو نگاه نمیکنم.
      ضمنا مخاطبان این برنامه دارای شعورند و میتوانند خوب رو از بد تشخیص بدهند.
      فراستی باعث افزایش مخاطب برنامه 7 هست.
      راجب افخمی اظهار نظر نمیکنم. به نظرم جیرانی از همه مجری های این برنامه بهتر کار کرد.
      ضمنا مطالبی که گفتم در مورد تایید شخصیت فراستی نبود.

    • سحر

      من بعضی وقتا موافق فراستی بودم و بعضی وقتا مخالفش.ولی هفته پیش واقعا حق با نعیمی بود.فراستی راجع به فیلم تقریبا هیچی نگفت.همش پیچوند،بعدم که کم آورد شروع به توهین کرد.واقعا بد بود.و برایش متاسف شدم که به جای این که پاسخی بدهد-چون پاسخی نداشت!-لرزیدن دست نعیمی رو پیش کشید واقعا افتضاح بود.

    • بدون نام

      از جانب ما مردم حرف نزنید. شما حق ندارید حرف خودتون رو به ما تحمیل کنید. شما وکیل وصی مردم نیستید. مردم مسعود فراستی رو دوست دارند چون حرف دلشون رو میزنه و سازش پذیر نیست. ... دیگه کاملا مشخصه این سایت چه دشمنی با برنامه هفت و فراستی و افخمی داره و به خاطر عقاید غلط سیاسیش داره عقده گشایی می کنه. درود بر شرف مسعود فراستی و برنامه زنده و همیشه جذاب هفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج