جاباما
۴۰۹۹۸۸
۱۶ نظر
۵۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۳
پ

حرف‌های ضد و نقیض درباره بازیگران ایرانی مهاجر

مهدی مظلومی: مفت خورها از GEM اخراج شدند!

در حالی که از چند روز پیش شایعه بازگشت عوامل مهاجرت کرده به شبکه GEM مطرح شده و حتی رئیس سازمان سینمایی هم از بازگشت آن‌ها به ایران خبر داده، مهدی مظلومی کارگردان «بدون شرح» که مدتی است به فعالیت در این شبکه می‌پردازد در گفت‌و‌گویی اعلام کرده ایرانی‌ها همچنان در این شبکه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تنها ایرانی‌های «مفت‌خور» از این شبکه اخراج شده اند.

وب‌سایت آی سینما: در حالی که از چند روز پیش شایعه بازگشت عوامل مهاجرت کرده به شبکه GEM مطرح شده و حتی رئیس سازمان سینمایی هم از بازگشت آن‌ها به ایران خبر داده، مهدی مظلومی کارگردان «بدون شرح» که مدتی است به فعالیت در این شبکه می‌پردازد در گفت‌و‌گویی اعلام کرده ایرانی‌ها همچنان در این شبکه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تنها ایرانی‌های «مفت‌خور» از این شبکه اخراج شده اند.
مهدی مظلومی: مفت خورها از GEM اخراج شدند!

مدتی پیش بود که نامه‌ای از سوی سعید کریمیان مدیر شبکه GEM در فضای مجازی منتشر شد، در این نامه گفته شده بود ظرفیت این شبکه از تولید یک سریال و دو فیلم سینمایی به یک سریال و یک فیلم سینمایی رسیده و برای جلوگیری از هزینه‌های سربار GEM دیگر استخدام ثابت نخواهد داشت بلکه همه به صورت پروژه‌ای با این شبکه کار می‌کنند. به این ترتیب نیروهایی که در پروژه ای فعال هستند تا پایان پروژه حضور خواهند داشت و دستمزدشان را خواهند گرفت و با آن‌ها هم که در پروژه‌ای نیستند تسویه حساب خواهد شد و بعدا در صورت نیاز دعوت می‌شوند.

این نامه بازتاب بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت و بسیاری آن را با تیترهایی چون «تعدیل نیرو در شبکه جم» و «اخراج بازیگران مهاجرت کرده» منتشر کردند، حتی برخی گمانه‌زنی‌هایی درباره بازگشت بازیگرانی چون رابعه اسکویی کردند که هنوز چیزی دراین‌باره قطعی نشده است.

۱۰-۱۲ نفر ابراز ندامت کرده‌اند و ما راه را بر خطارکار نمی‌بندیم

دامنه اظهارنظرها درباره پشیمانی و بازگشت بازیگران مهاجر به تازگی به مسئولان سینمایی رسیده است و روز گذشته حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در برنامه «متن حاشیه» که از شبکه سه سیما روی آنتن رفته، در این‌باره صحبت‌ کرده و از ابراز ندامت ۱۰-۱۲ نفر از این بازیگران خبر داده است.

حرف‌های روز گذشته ایوبی در این‌باره بیشتر جنبه تشویق بازیگران مهاجرت به بازگشت را دارد او در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به این‌که این افراد برای زندگی بهتر در خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و جزو عوامل شناخته‌شده سینما به حساب نمی‌آمده‌اند، گفته است: «برخی از این مهاجران طی تماس‌هایی ابراز ندامت کردند و بخش حراست نیز برخوردهای خوبی با این افراد داشت، البته راه بازگشت به خانه پدری را نبسته‌ایم تا اگر خواستند بازگردند. بنابراین با بخش‌های مختلف صحبت کردیم، چراکه رأفت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه است، هرچند که برخورد لازم و قانونی با بازیگران پیوسته به شبکه GEM صورت خواهد گرفت و آن‌ها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند.»

او درباره تعداد این افراد این‌که چه برخوردی با آن‌ها خواهد شد نیز این‌طور توضیح داده: «تا به امروز حدود ۱۰-۱۲ نفر از این مهاجرین بازگشته‌اند و اظهار ندامت کرده‌اند، ما نیز بر صندلی پدری نشسته‌ایم بنابراین راه را بر فرزندان خطاکار نمی‌بندیم. اینکه چه برخوردی پس از بازگشت با این افراد خواهد شد تنها در اختیار سازمان سینمایی نیست.»

به گفته او ما قرار نیست فرش قرمز برای خاطیان پهن کنیم شود: «اینکه بلافاصله این تعداد بازیگران بخواهند در تلویزیون بازی کنند، قطعاً اینگونه نخواهد بود. اغلب این افراد سینمایی نبودند و تصمیماتی که گرفته خواهد شد فراتر از سازمان سینمایی است.»

مظلومی: هیچ کس قصد بازگشت ندارد!

گرچه حرف‌های ایوبی در این‌باره بسیار مطمئن است، اما هنوز هیچ کدام از این افراد چنین تصمیمی را رسانه‌ای نکرده‌اند و تنها نقل‌قول موثق در این‌باره اظهار نظر رئیس سازمان سینمایی است.

از طرف دیگر امروز مهدی مظلومی مهم‌ترین چهره‌ای که به شبکه GEM مهاجرت کرده، حرف‌های کاملا متفاوتی با صحبت‌های ایوبی زده است، او می‌گوید حرفه‌ای‌ها قرار نیست به ایران برگردند و تنها حقوق «مفت‌خورها» قطع شده است.

آن‌طور که این کارگردان توضیح داده، این خبر در ایران بد تفسیر شده است: «قبلا هر کسی در جم بود حقوق ثابت می‌گرفت اما بعضی‌ها کار نمی‌کردند و مدیریت اعلام کرد که دیگر به کسانی که کار نمی‌کنند و مفت می‌خورند و مفت راه می‌روند حقوق نمی‌دهد.»

مظلومی درباره دلیل صادر شدن این نامه نیز می‌گوید: «دلیل این تصمیم هم به اصطلاح تکان دادن افراد تنبل جهت کار و ایجاد حس رقابت، انگیزه و خلاقیت آن‌ها بود. اما واقعیت این است که ما تا سه سال آینده برنامه‌ریزی کردیم و مشغول کار هستیم.»

اما جالب‌ترین بخش صحبت‌های او به موضوع احتمال بازگشت کسانی که حقوقشان قطع شده باز می‌گردد که مظلومی توضیحاتی نیز در این‌باره می‌دهد: «این افراد عموما خیلی اینکاره نبودند و تقریبا همه‌شان پناهنده بودند و از روی محبت مدیر شبکه استخدام شده بودند، تا امکان کار و پیشرفت بهشان داده شود که متاسفانه نتوانستند بعد از یکسال برای خودشان اتفاقی را رقم بزنند و به همین علت هم پای این نامه به میان آمد. ولی از عوامل حرفه‌ای هیچکس قصد برگشت ندارد چون جم روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است.»

به گفته او، مخاطبان به زودی با کارهای جدید مواجه خواهند شد و پروژه‌های خود او نیز تا دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است. این کارگردان حرف‌هایش را با پاسخ قاطعی درباره نامه برخی هنرمندان برای بازگشت به ایران، تمام می‌کند: «به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و تا به حال هیچ‌کدام از بچه‌ها نامه‌ای ننوشتند.»

چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی از جمله بازیگرانی هستند که به این شبکه پیوسته‌اند و سعید ابراهیمی‌فر و محمدرضا گرشاسبی و ... نیز از دیگر عوامل سینما و تلویزیون هستند که خبر پیوستن آن‌ها به GEM منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق تو تو ایران هم بودی کارای بدرد بخور نمیساختی
      . اعتماد بنفس کاذبی داری مهدی مظلومی
      اونجا هم میخای با کارای مزخرفت وقت ملتو تلف کنی.
      ...... ..هه ....

    • بدون نام

      کسی هم منتظر شون نیست بدترین خطایی که میشه از یک فرزند سر بزند پشت کردن به خانواده است و انها به ما پشت کردند

    • بدون نام

      همشون سر و ته یه کرباسن یک عده چندش،عقده ای که فقط پول براشون مهمه وبخاطر پول حاضرن شرفشونم زیر پا بزارن همون بهتر که هیچ کدمشون برنگردن یعنی نباید بهشون اجازه برگشت بدن

    • ارزو

      مگه اون موقع که تو ایران بودن برا کسی مهم بودن که الان مهم باشه لایقتشون همون شبکه جم

    • بدون نام

      بعد يه مشت فيلم مسخره مضحك ميسازن.خجالت نمیکشن مسخره بازی

    • مهدی

      امیدوارم بازیگرها هرجای دنیا که هستن موفق باشن و به خواسته و امیدهاشون برسن افتخاری،واسه ایرانی بشن.ایران سینما نداره که فیلم هاشون همش ازدواجه موضوع دیگه ی نمیتونن بسازن.

      پاسخ ها

      • سلی

        افرین به شما و طرز فکرتون

    • رضا

      یه عمر کنار بزرگان سینما بودن و بجای اینکه درس یاد بگیرن و رشد کنند با توهم اینکه اونجا فوق ستاره میشن رفتن تو دل دشمن خانواده و غیرت ایرونیا دارن چاپلوسی دشمن هم می کنند.. یعنی خاااااکه یک سوم دفاعی حریف به سرتون..

    • بدون نام

      بیان ایران چیکار مگه مغز خر خوردن اگه میخواستن باز بیان چرا رفتن بیان اینجا مثل مادرد گرونی بیکاری هزار کوفت کاری دیگ بکشن والله

      پاسخ ها

      • سلی

        دقیقا خوشبحالشون که موقعیتش داشتن رفتن

    • بدون نام

      هیچکی ایران نمیاد اقای ایوبی بجای دیگران حرف نزن حرف من در اوردی میزنه همش تازه بیانم سرشون بالای داره

    • بدون نام

      اگر مزخرف این سریالها تماشا نکنید مگه بیکارید هم میبینید هم میگید مزخرفه اینا را دوست ندارید سریالهای آبگوشتی معمای شاه ببینید در کل یک سال پیش اعلام کرده بودند درسته ما در زمینه ساخت سریال مبتدی هستیم ولی با به دست آوردن تجربه بیشتر در زمانی نه چندان دور جزو بهترین شبکهای ساخت سریال فارسی زبان در دنیا به حساب خواهیم آمد

    • بدون نام

      میترسند رو دست صدا و سیما بلند بشه

    • بدون نام

      خیلی جالبه خود مدیر جم گفته تولیداتمون تا الان بی کیفیت بوده اونوقت یه سری میگن نه جم خیلیم خوبه. ..!
      مسیحی تر از پاپ

    • باران

      بمونن اینجا چکار کنن هی بزنین تو سرشون؟ یا از گرسنگی یا بی پولی گوشه بیمارستانی بمیرن ، نه بیمه ای نه آینده ای .همه بچه های ما بیکارن . ....

    • محمد ا

      این خاین وطن فروش که برای منافقین کار میکند باید این اقا را به تبور کشید شاید درپی این رفت امد از جاهای با ارزش مملکت برای منافقین فیلم تهیه کند .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج