۴۱۰۹۰
۵۱ نظر
۹۷۶۸
۵۱ نظر
۹۷۶۸
پ

چرا يك مرد۷۰ ساله با زني جوان ازدواج می‌کند؟

خبر را شنیده‌اید؟ نخست وزیر سابق ایتالیا در ۷۶ سالگی با یک دختر ۲۷ ساله نامزد کرده! روانشناسان این پدیده را چطورتحلیل می‌کنند؟

چرا يك مرد70 ساله با زني جوان ازدواج می‌کند؟

مجله سیب سبز :

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا، هنوز به طور رسمی با دومین همسر خود، «ورونیکا لاریو» ارتباط دارد، اما مدتی قبل خبر نامزدی خود را با «فرانچسکا پاسکاله» مجری ۲۷ ساله تلویزیون تایید کرد. این سیاستمدار ۷۶ ساله، تنها مردی نیست که با وارد شدن به سالخوردگی، عشق دختری جوان را در دلش راه داده است. شاید راست می‌گویند که ۴۰ سالگی اول چلچلی است و کمتر مردی است که بعد از میانسالی مجرد باشد و گرفتار عشق پیری نشود. اما این حس خوشایند و غیرمنطقی از کجا می‌آید و چه می‌شود که یک زن جوان و همه‌چیز تمام، مردی خسته و میانسال را به زندگی‌اش می‌پذیرد؟ اگر می‌خواهید از جادوی این عشق عجیب باخبر شوید، در ادامه این مطلب با ما باشید. دکتر صدیقه ترقی‌جاه، مشاور خانواده و استادیار دانشگاه، این راز را برایتان فاش می‌کند.

چرا يك مرد70 ساله با زني جوان ازدواج می‌کند؟

برلوسکنی تنها نیست؛ شان پن و اسکارلت جوهانسون هم یک زوج سينمايي بودند که با اختلاف سنی زیادی ازدواج کردند. پن از همسرش 24 سال بزرگ‌تر بود. وودی آلن هم با دخترخوانده همسر سابقش که ۳۴‌سال از وودی کوچک‌تر بود ازدواج کرد. مایکل داگلاس هم متولد ۱۹۴۴ است و همسرش کاترین زتاجونز، 25 سال از او کوچک‌تر است.

چرا مرد‌های پیر عاشق دختر‌های جوان می‌شوند؟

پرونده گذشته‌اش سبک است

زنی که در دهه سوم زندگی‌اش است، احتمالا تجربه یک ازدواج شکست خورده و رها شدن با یک فرزند را ندارد. چنین زنی آنقدر در شکست‌های عاطفی غرق نشده که طراوتش را از دست بدهد و بخواهد معادله زندگی را با دو دو تا چهار تا کردن حل کند. این زن که به‌دليل کم بودن تجربیات عاشقانه‌اش، از خاطره یک رابطه از دست رفته رنج نمی‌کشد، خیلی راحت‌تر می‌تواند اعتماد کند و با ذهن پاک‌تری می‌تواند وارد یک جریان عاشقانه، آن هم با مردی که چند دهه از خودش بزرگ‌تر است، شود.

تحمل خستگی‌اش را ندارم

کمتر مردی است که در 70 سالگی، دوست داشته باشد با یک زن 60 ساله ازدواج کند. مرد‌ها دوست دارند همسر جوان‌تری انتخاب کنند تا نه‌تنها کمکی برایشان در روزهای خستگی و بیماری باشد، بلکه با شور و شوق جوانی‌اش، حال و هوای آنها را بهتر کند. تنها تعداد کمی از مردها هستند که با گرفتن یک تصمیم کاملا عقلانی، این واقعیت را می‌پذیرند که با وجود چند دهه اختلاف سنی، آینده خوشی در انتظار زندگی مشترک‌شان نخواهد بود.

من جوان‌ترین مرد روی زمینم

مردها با عبور از میانسالی به دنبال راهی تازه برای برگرداندن اعتماد به نفس‌شان می‌گردند و انتخاب یک همسر جوان، یکی از این راه‌هاست. آنها احساس می‌کنند با جذب یک همسر جوان، دیگران به شکلی دیگر به آنها نگاه می‌کنند. انگار با این انتخاب آنها سال‌ها جوان‌تر شده‌اند و با برد در چنین مسابقه‌ای به همه ثابت کرده‌اند که دود از کنده بلند می‌شود.

سخت نمی‌گیرد

دختران جوانی که هنوز سرد و گرم زندگی مشترک را نچشیده‌اند و با چالش‌های چنین ارتباطی روبه‌رو نشده‌اند، به همسر آینده‌شان نگاهی دیگر دارند. آنها گمان می‌کنند که عشق همه چیز است و با سختگیری درمورد برخی موضوعات جدی زندگی، برخلاف زنان بزرگ‌تر رابطه را به چالش نمی‌کشند. بسیاری از آنها دوست دارند عاشق باشند و خوش بگذرانند و اگر مردی بتواند این حس عاطفی و هیجانی را در آنها زنده نگه دارد، تا چند سالی به‌دليل کاستی‌هایی که دارد او را سرزنش نمی‌کنند.

چاره‌ای ندارم

وقتی یک مرد تنها و بدون شریک پا به دهه هفتم یا هشتم زندگی‌اش می‌گذارد، انتخاب برایش کمی سخت‌تر می‌شود. پیدا کردن همسری که هنوز برای شروع یک زندگی تازه طراوت داشته باشد و از نظر سنی به او نزدیک باشد، آسان نیست. انگار انتخاب‌های این مردها آنقدر محدود است که چاره دیگری جز یافتن همسری با چند دهه اختلاف سنی برایشان باقی نمی‌ماند.

چرا دختر‌های جوان عاشق مرد‌های پیر می‌شوند؟

نمی‌گذارد آب توی دلم تکان بخورد

درست است که این مردها حتی در دوران نامزدی و عقد برای همسر جوان آینده‌شان زيبا و مناسب هستند، ‌اما با ورود به زندگی مشترک، این جذابیت هم کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود و آمار بالایی از طلاق و نارضایتی را به‌وجود می‌آورد. اما واقعیت این است که در دوره نامزدی، افراد خود واقعی‌شان را نشان نمی‌دهند و به تنها موضوعی که توجه می‌کنند، جلب رضایت طرف مقابل است. اما زندگی زیر یک سقف، دشوارتر و پرمسئولیت‌تر از این است که یک مرد بتواند با چند دهه فاصله سنی از پس آن بربیاید و همسرش را راضی نگه دارد.

پولدار و جا افتاده است

روبه‌رو شدن با مردی که از نظر مالی به موفقیت و ثبات رسیده، برای بيشتر زن‌ها خوشایند است. مردی که پا به میانسالی گذاشته، احتمالا شرایط مالی بهتری دارد و از خرج کردن پولش برای یک عشق جوان، ابایی ندارد. جیب قدرتمند این مرد‌ها، بسیاری از زنان را به سمت آنها جلب می‌کند و باعث می‌شود که در گرفتن پاسخ مثبت از زنی که با او اختلاف سنی زیادی دارد، موفق شود.

برایم پدری می‌کند

دخترانی که رابطه عاطفی محکمی با پدرشان نداشته‌اند و از حمایت و محبت پدرشان بی‌بهره بوده‌اند، احتمالا بیشتر به ازدواج با مردی مسن‌تر ترغیب می‌شوند. آنها بیشتر از آنکه به دنبال یک همسر و همراه باشند، دوست دارند دوباره پدری پیدا کنند؛ پدری که آنها را زیر پر و بال خود می‌گیرد و ترس‌هایشان را دور می‌کند.

او خوش‌تیپ‌ترین مرد روی زمین است

مردها در یک دوره سنی، ظاهری پیدا می‌کنند که برای بيشتر خانم‌ها جذابیت دارد. موهای جوگندمی و پوشیدن لباس‌هاي مرتب و متوازن، باعث می‌شود که گاهی بیشتر از دوران جوانی‌شان طرفدار پیدا کنند. همین ظاهر خوشایند کافی است تا زن‌ها در اولین برخورد پیشنهاد ازدواج آنها را رد نکنند و حتی به مردی که سال‌ها با آنها اختلاف سنی دارد، اجازه دهند که از پیشنهادش دفاع کند.

زندگی‌اش را به پایم می‌ریزد

مردهایی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند، دوست دارند به هر طریقی شریک زندگی‌شان را از خود راضی نگه دارند و با کوتاهی‌هایشان این فاصله را به همسر خود یادآوری نمی‌کنند. آنها نه‌تنها از لحاظ مالی چیزی را از زن جوان‌شان دریغ نمی‌کنند، بلکه با مدام به گردش و تفریح بردن او، جایی برای کسالت در این رابطه نمی‌گذارند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MrMR

      این ثابت میکنه دخترها پول پرست اند و پول براشون مهمه عشق و عاشقی کشکه

      پاسخ ها

      • حدیث

        کی گفته؟؟؟من پسر توی زندگیم اومده ک ازم خواسته 2ط چک آخر قصد ماشینشو پاس کنم اینقد پرو بود ک حدو اندازه نداشت...منم ک اهل عشقو عاشقی نبودم دیدم خوب فرصتیه واسه اینکه از زندگیم بره ندادم ک گورشو گم کنه...پسرا ط چشمشون ب دختر پولدار می افته نقشه میکشن واسه پولش وگرنه دخترا زیاد اینطور نیستن...البته قبول دارم ک خیلی از پسراهم واقعا مردنو این طور نیستن ولی تعداد اون پسرایی ک واسه پول میان جلو بیشتره تا دخترا....

      • بدون نام

        احسنت 20 امتیاز

      • بدون نام

        حدیث خانم دلبندم قسط .....نه قصد

      • حدیث

        بله اشتباه تایپی بود...ببخشید...: ))))

    • Addel

      Tamame inhai ke neveshteid kamelan sahih ast va be har hal inham yeknoe zendegie moshtarek ast ke edei bedonbale aan hastand va be aan tan dar midahand.bozorgtarin eshkale in noe zendegiye khanevadegi az lahzei agaz mishavad ke paye yek kudak va ayandei ke khahad dasht be chenin ezdevajhai baz shavad,kudaki ke gataan dar senine pain taame talkhe bi pedari( va gahi Baraks bi nadari) ra khahad cheshid

    • خردادي

      ببخشيدا ولي تعدادزن وشوهراي جوني كه زنه داره خرج خونه وشوهرش رو مي كشه الان بيشتراز مرداييه كه دارن خرج زنه رو ميدنه .

    • نیلوفر

      با حدیث کاملا موافقم!از بس پسرا به خاطر پول و سوء استفاده بهمون نزدیک شدن که زنانگی هامون یادمون رفته!میترسم زمانی برسه برا جلب رضایت این پسرا مجبور شیم بریم عسلویه کارگری!خخخخخ

    • اعظم

      خواهش میکنم چاپ کنید
      خانومها توروخدا اینقدر از مرد ایرانی در ذهن خودتون بت نسازید .چرا کاری میکنید که فکر کنن مامحتاج ازدواج بااونها هستیم؟؟؟در پاسخ با کامنت اولی .اقای محترم مرد مسن دیگه بولهوسیهاش گذشته.پسر مامان نیست.زیر ابرو برنمیداره.

    • فرهادی

      من در 48 سالگی با یک دختر 24 ساله ازدواج کردم و الان هفت ساله باهم زندگی میکنیم. خیلی آروم و محترمانه هم زندگی میکنیم. البته بلحاظ قد و قیافه و هیکل خیلی کمتر از سنم نشون میدم و این ژنتیکیه تو بعضیا هست. زنم بی نهایت منو دوست داره و منهم براش چیزی دریغ ندارم. بقول خودش میگه با تو به همه آرزوهای کوچک و بزرگم رسیدم که از عهده هیچ مرد جوونی بر نمی اومد. یادمه سر ازدواج با من شش ماه با خونوادش جنگید زیرا منو بخوبی میشناخت و الان همون خونوادش کاملن بهش حق میدن. پختگی و سرد و گرم چشیدگی که بدرد زندگی مشترک میخوره اون چیزیه که بعضی دخترهای باهوش دوست دارن تو وجود مرد زندگیشون ببینن. ناگفته نماند همسر من زیبا خوش هیکل و بسیار فهمیده است. خوشبختانه ما بچه دار نشدیم خودش انتخاب کرده منم راضی هستم. از همسر اولمم دوتا بچه دارم که تو کشور دیگه ای زندگی میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در این زندگی که شما تصویر کردید همه چیز به نفع شوهره ! مرد در سن بالا ،زن جوان و زیبا در کنارش داره . کمی که سنش بالاتر بره زن جوان باید با پیری و مریضی شوهر روبرو بشه و بعد هم مرگ . یعنی زن در میانسالی تنها خواهد شد .. .

      • بدون نام

        همین که بر عکس این مساله وجود نداره(زن مسن و مرد جوان) نشون میده این طور روابط کاملا به نفع مردهاست .

    • فاطمه

      من عاشق یه مرد ۵۴ساله شدم خودمم یش۲۱س

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقلت کمه . مردای جوون چین که پیرسون چی باشه

    • الی

      آقای فرهادی خوشبحالتون واقعا ب زندگی شما دو نفر غبه خوردم من 19سالمه و عاشق مردی 45ساله اما مهربون بااحساس شاعر باشخصیت اجتماعی شوخ طبع با شورو شوق و...شدم ایشون هم ب من علاقه دارن ما ب شدت همدیگرو دوست داریم اما پدر و مادر من مخالف سرسخت ازدواج ما هستن برام دعا کنید تا ب آرزوم برسم و با این آقا ازدواج کنم .انشاءالله شما هم در کنار خانومتون سالهای سال ب خوبی و خوشی زندگی کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این روابط از فرودستی زنان نشات می گیره . همیشه از خودت بپرس چرا مرد جوان عاشق زن مسن نمیشه .

    • بدون نام

      ضعف زن رونشون ميده

    • پریا

      آخه چی بگم عشق نمی شه جلو شو گرفت هرچه قدر سعی می کنی فراموش کنی بیشتر عاشق میشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همیشه این طور مواقع از خودت بپرس چرا مردها عاشق زنهای مسن تر از خودشون نمی شوند؟؟؟ بعد می فهمی هر چی باشه عشق نیست !

    • ناشناس

      من ی زن سی ساله هستم ی مردو دوست دارم سی سال از من بزرگ تره خیلی هم دوستش دارم بخاطر هیچی هم نیست بخاطر خودش شخصیتش دوستش دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما اون هم تو رو بخاطر شخصیتت دوست داره!! چرا خودت رو گول می زنی؟!! کی از این حقارت تاریخی دست بر می دارید خانومها؟

    • مریم

      زن 60 ساله هم برای یک پیرمرد 70 ساله ، جوان محسوب میشه.مردها به زنها نگاه ابزاری دارند و زنها نباید به چنین چیزی تن بدهند.اگه در این دنیا نابرابری قدرت بین زن و مرد وجود داره دقیقا از همین جاها شروع میشه.

    • بدون نام

      به نظر من بیشترین تفاوت سن بین زن و مرد باید 5 سال باشه.هم سن باشند که چه بهتر. رابطه انسانی همینه.

    • نازنین

      به نظرتان میشه زن از مرد 2سال بزرگ باشه اما عاشق هم باشن آخه دو ست من 23سال سال داره که پسرعموی مامانش21سال داره شدیداعاشق هم هستند ولی من بهش می گم شایدنظرپسر چندسال دیگه عوض شه شما چه نظری می دین

    • خورشید

      من عاشق مردی شدم که چهل سال ازم بزرگتره بی نهایت همو دوست داریم، از پسرای منگل این زمونه هم خیلی سرتره !!!!شعور داره شعور!!!

    • فرزانه

      من متولد 47 دنبال شوهر فوق العاده ثروتمند میانسال هستم وخوش اخلاق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمار تو بده من هستم

    • بدون نام

      من 24 سال دارم و شوهری 44. دارم
      من خیلی دوست دارم شوهررو
      اما 3 سال است عروسی کردیم.
      یک ماه هم با من زندگی نکرده
      شوهرم در یک کشور است و خودم در یک کشور.
      بهد از 6 ماه با من خوب نیست. کلی مشکل داریم
      هر روز با یک باهنه تازه با من جنگ میکنه
      حلان فهمیدم. خیلی اشتبای بزرگی کردم

    • سعید پورهاشمی

      من با زنی که۲۲سال از من کوچکتر است۱۳ سال ازدواج کردم و یک فرزند دارم واز همسر اول هم ۳فرزند دارم وزندگی راحتی دارم و خوشحال هستم برای پیری که حتما همسر دوم به من رسیدگی میکنه

    • نازنین

      به نظر من با فرد سن بالا ازدواج خیلی بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم عقلت بیاد سرجاش

    • سحر

      سلام دوستان من سی سالمه به آقای 47 ساله علاقه مندم و این حس کاملا متقابله
      موقعیت اجتماعی و شغلی و فرهنگی خوبی دارن
      خانواده من هم تقریبا در سطح خوبی هستیم هم مالی هم فرهنگی هم اجتماعی
      مادرم به شدت مخالفن
      بین موقعیتهام بهترین گزینه هستن کلی مشاور هم مراجعه کردم میخواستم دوستان با تجربه هم نظرشون رو بگن
      ممنونم

    • نهال

      من ۳۹ وبا مردی ازدواج کردم که ۲۳ سال از من بزرگتره کاملا از زندگیون راضی هستم وناراحتم چرا زودتر باهم اشنا نشدیم ای کاش میتونستیم بچه دار بشیم من از همسر اولم که ۴ سال از من بزرگتر بود جدا شدم دوتا پسر دارم احساس میکردم همسر اولم خیلی بچه بی تجربه اس ومن از اون بزرگتر عاقلتر بنظر میومدم ولی حالا با این همسرم اصلا تفاوتی واختلاف سنی احساس نمیکنم خدا روشکر

    • شقایق

      سلام من ۴۱ سالمه وخواستگار ۶۰ ساله دارم خانمش فوت کردن یه دختر ۳۰داره که ازدواج کرده به نظرتون بهشون چه جوابی بدم مرد خوبیه وضعیت مالی شون بد نیست چند بار خواسته شو تکرار کرد ولی من هنوز مردد هستم به خاطر اختلاف سنی زیاد .

      پاسخ ها

      • سارا

        عزیزم یه مدت باهاشون معاشرت کن و از کمک مشاور هم استفاده کن. به احساس و عقلت همزمان اتکا کن. ببین باهاش خوشحال هستی واحساس شادی و امنیت می کنی یا نه. بعد تصمیم بگیر

    • آهن پرست

      خواهش میکنم دخترا نگید اهن پرست نیستیم که اکثرا هستید رفتارتون همه چیزو نشون میده

    • محمدهادی

      سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم.آیا خانمی هست با من ازدواج کنم شرایط مالی من درک کن.من ۳۰سالمه.لیسانس حسابداری دارم.فعلا بیکار شدم درآمدی ندارم. سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن.شماره تماس من ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸. اگر ادم خیر میشناسید شماره تماس یا عابر بانک سپه من بهش بدهید ثواب داره (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) قربانی هستم

    • بدون نام

      سن عقل. وسن فیزکی باهم فرق میکند گاهی ازدواج های با سن ها مختلف می‌ببنیم من میگوییم سن خانم‌باید کمتر از مرد داشته باشد ان هم بین ۴ تا۶ سال تا با هم بزرگ. شوند

    • ناهید

      خیلی شعار میدن حرف هیچکدومتو باور ندارم چون اکثر حرفتون دورغه

    • نیلوفر

      نظرات کارشناسی آقایون و خانومهایی که با اختلاف سن زیاد ازدواج کردن برای توجیه کشتن احساسات و جایگزین کردن پول و رسیدگی در پیری و وو مرغ پخته رو هم به خنده وامیدارد چه رسد به عقل سالم و منطقی

    • زیبا

      سلام .من سی و هفت سالمه و دوتا پسر دارم و از همسرم جدا شدم.موقعیت مالی مناسبی هم ندارم .با یه اقای هفتاد ساله در یه کشور دیگه آشنا شدم .که البته ایشون هم پولدار نیستند اما از موقعیت ایشون میتونم استفاده کنم .فقط بخاطر آینده بچه هام میخوام باهاشون ازدواج کنم .لطفا کمکم کنید درست تصمیم بگیرم .

      پاسخ ها

      • سارا

        عزیزم شرایطتت سخته. هم مالی و هم عاطفی. با داشتن دو تا بچه. ولی فکر می کنی این ازدواج واقعا می تونه خوشحالت کنه یا حتی برای بچه هات مناسب باشه؟

    • یاسی

      سلام من عاشق استادم شدم از ۵سال پیش عاشقش بودم ۲۱سالمه و ایشون ۵۲سالشه همو دوس داریم الان یه سال باهمیم مطمعنم منو دوس داره ولی بازم یه ترس تو دلمه که نکنه افراد میانسال عاشق نشن و یا زود گذر باشه بنظرتون عشق میانسال چجوریه؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ایشون متاهل نیستند؟

    • محمدهادی

      سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم آیا خانمی هست با من ازدواج کن و شرایط مالی من درک کن ۳۰سالمه لیسانس حسابداری دارم مدتی بیکار شدم درآمد ندارم پس اندازی ندارم و کسی ضامنم نمیشه وام بگیرم کار ازاد راه بندازم،سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن.شماره تماس من ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸_اگر ادم خیر میشناسید شماره تماس یا عابر بانک سپه من بهش بدهید ثواب داره (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) قربانی هستم
      زیارت عاشورا هم خواندم مشکلم حل نشد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شاید باور نکنی نصف جوون های مملکت هم مشکلشون اینه که شما گفتین... یه چیزی بگم کلا ازدواج نکنین به فکر اون بچه ای باشین که میخواد بعد بزرگ شدن به بدبختی ما دچار بشه...

    • آقای قربانی چه کار آزاد بلدی کجا زندگی میکنی

      آقای قربانی چه کار آزادی بلدی کجا زندگی میکنی

    • Abozar

      س من ۲۹ سالمه عاشق زن ۴۸ ساله شدم برام دعا کنیدبهم برسیم

    • احمد

      من 87 سالمه با یه دختر 20 ساله ازدواج کردم.
      فقط یه کم قد کوتاه هستم ، کچلم ، و خمیده شدم یه قوز هم دارم.
      دعا کنید بمیرم این بنده خدا به یه پولی برسه بتونه با عشقش خوشبخت بشن.
      گناه داره.

      پاسخ ها

      • علی

        ایول که با این قوزت تو اینترنتی

    • غزل

      من ۲۱ساله بودم عاشق شدم ۱۲سال هست بایه مرد باشرف خوب مومن باشخصیت هرچی بگم کم گفتم عاشق شدیم ایشون الان ۷۲سالش هست میترسه بهام ازدواج کنه من خانواده ام تازه فهمیدن دعاکنید کارم درست بشه.واقعابهترین گزینه انتخاب کردم ...نه پسرهای این دوره زمون سوسول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج