۴۱۱۶۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چینی‌ ها از آزادراه طلسم‌ شده می‌روند

چینی‌ها تا یک ماه دیگر از آزاد‌راه تهران- شمال می‌روند. فاز اول آزاد راه طلسم شده بهار امسال افتتاح می‌شود.

روزنامه آرمان امروز - فریبا نهاوندی: چینی‌ها تا یک ماه دیگر از آزاد‌راه تهران- شمال می‌روند. فاز اول آزاد راه طلسم شده بهار امسال افتتاح می‌شود.
اگر این دو خبر را که روز گذشته در بازدید مسئول ‌گروه‌ بازرسی‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزاد‌راه تهران - شمال مورد تاکید قرار گرفت به عنوان دو خبر خوش در کنار هم قرار می‌دهیم، بیشتر به این دلیل است که قریب به ۲۰ سال از آغاز این پروژ می‌گذرد، اما همچنان مسافران شمال شاهد ترافیک سنگین در جاده‌ها، قفل شدن و یک طرفه شدن راه‌ها و... هستند.
حالا اما مسئولان می‌گویند پیشرفت سالانه دو درصدی در ساخت آزاد راه طلسم شده به پیشرفت ۳/۳ درصدی در ماه تبدیل شده است و این امیدواری وجود دارد که با رفتن چینی‌ها از آزاد‌راه تهران - شمال علاوه بر سرعت گرفتن این پروژه شاهد تکمیل فاز‌های دیگر آن باشیم. عملیات عمرانی در مناطقی که پوشش گیاهی ویژه‌ای دارند با ملاحظات زیادی رو‌به‌رو است. همزمان که باید در این ساخت و ساز‌ها به فکر توسعه راه‌ها بود مسائل زیست محیطی نیز مطرح است.
از طرف دیگر در مورد جاده‌های شمال برخی از پارامتر‌های دیگر نیز مطرح است. سالانه میلیون‌ها ایرانی از طریق این جاده‌ها به مناطق خوش آب و هوای کشور سفر می‌کنند و بسیاری از آنها از این سفر‌ها و جاده‌های بین راه خاطرات بیشماری دارند. توجه به زیبایی جاده‌های شمال مطالبه‌ای است که در ساخت فاز‌های جدید آزادراه تهران - شمال مورد توجه قرار گرفته است.
پیشرفت ۷۰ درصدی
روز گذشته وزیر راه و شهرسازی گفت:«کل پروژه آزادراه تهران-شمال تا ۳۰ مهر ۹۵ حدود ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.» به گزارش خبرآنلاین،عباس آخوندی در بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال که به اتفاق حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری انجام شد،تصریح کرد:«میزان پیشرفت پروژه تا ۷ دی ۹۳ حدود۱۸/۳ درصد بوده است.»او افزود:«در حال حاضر به طور متوسط میزان پیشرفت پروژه ۳/۳ درصد در ماه است، این در حالی است که در ۱۷ سال گذشته میزان پیشرفت سالانه دو درصد بوده است.»
آخوندی تصریح کرد: «در همین حال، درصد پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۷۱/۸درصد، منطقه دو ۱۵/۸درصد، منطقه سه صفر و منطقه چهار ۱۰۰ درصد بوده است.منطقه دو آزادراه به شش قسمت تقسیم می‌شود که یک قسمت آن، یک تونل است. تونل البرز ۶۴۰۰ متر است که از سه راهی سرهنگ به پل زنگوله می‌رود. این تونل، دومین تونل خاورمیانه و هشتادمین تونل دنیاست. از این تونل، ۴۵۵۱ متر حفاری شده و ۱٨۴٨ متر باقی مانده است.»
انجام مناقصه جدید
او ادامه داد:«تا بهار قطعه اول آزادراه به بهره برداری می‌رسد. همچنین پاکت مناقصه قطعه دوم آزادراه تهران- شمال باز می‌شود.» در این رابطه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از معرفی برندگان مناقصه قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال خبرداد. سعید محمدزاده ادامه داد: قرار است از ماه جاری عملیات اجرایی قطعه دو آزادراه تهران - شمال اجرایی شود و با افتتاح پروژه آزادراه تهران - شمال مدت زمان سفر از سه ساعت و ۴۵ دقیقه به کمتر از دو ساعت می‌رسد.
او درباره وضعیت قرارداد پیمانکار چینی هم گفت: این پیمانکار با خط اعتباری ۷۲ میلیون دلار در پروژه مشغول به کار بود که در یک ماه آینده تمام تعهدات خود را به پایان می‌رساند و قرارداد چینی‌ها به اتمام می‌رسد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی برای اولین بار در کشور در آزادراه تهران - شمال قرار است در معماری جاده فاکتورهایی از جمله نورپردازی، نصب حفاظ‌های استاندارد و تطبیق رنگ با طبیعت مورد توجه قرار بگیرد.
گزارش‌ها با عملکرد مطابق است
در این بازدید مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: برنامه اجرای ساخت آزادراه تهران- شمال منطبق با گزارش‌های ارائه شده است. به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری با بیان اینکه از طولانی شدن پروژه آزادراه تهران- شمال نگران بودم،‌گفت: در برخی محافل ساخت آزادراه تهران- شمال به یک جوک تبدیل شده بود.او ادامه داد: اما خوشبختانه با بر سر کار آمدن دولت یازدهم و فعالیت آقای آخوندی در راس وزارت راه و شهرسازی و آقای سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان، شاهد پیشرفت این پروژه بودیم.
مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه هر دوی این مسئولان از نیروهای جهاد سازندگی هستند، ادامه داد: از سال‌ ۵۸ با آقایان آخوندی و سعیدی‌کیا همکار هستم و خوشبختانه همان روحیه جهادی را حفظ و در اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال اعمال کردند. حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به بنیاد مستضعفان به عنوان مجری آزادراه تهران- شمال گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما و بنیاد مستضعفان به عنوان مجری پروژه، خوشبختانه این پروژه در این فرصت کوتاه و شرایط کنونی کشور با توجه به کمبود امکانات پروژه آزادراه تهران-شمال پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشت و مسئولان عملکرد مطلوبی در این پروژه داشتند.
او با اشاره به سختی اجرای پروژه عمرانی در مسیر آزادراه تهران- شمال با وجود دره‌ها و کوهستانی بودن منطقه گفت: در بازدید امروز از قطعه یک آزادراه تهران- شمال شاهد پیچیدگی‌های این طرح و وجود شرایط خاص این منطقه بودم و به طور قطع اجرای این پروژه عمرانی در این منطقه بسیار دشوار است.
ناطق نوری با تاکید بر اینکه آزادراه تهران شمال در طول این سه سال گذشته پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است، گفت: بازدید امروز نشان داد میزان پیشرفت فیزیکی با گزارش کارهای ارائه‌شده منطبق است و از زمان‌بندی پیش‌بینی شده عقب‌تر نیست. او در ادامه گفت: آنچه برای من در این پروژه اهمیت دارد و در این شرایط حائز اهمیت است موضوع اشتغال به کار و به کارگیری نیروهای انسانی فنی با دانش بومی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج