۴۱۱۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ارزش پول را چگونه به کودکان بیاموزیم؟

آیا دوست دارید فرزندانی تربیت کنید که ارزش پول را می دانند؟ می توانید از راهکارهای زیر برای تربیت آنها استفاده کنید. هیچ گاه برای آموزش ارزش پول به کودکان زود نیست اما بهتر است تا زمانی که شمردن را یاد نگرفته اند، صبر کنید.

ارزش پول را چگونه به کودکان بیاموزیم؟






برترین ها: آیا دوست دارید فرزندانی تربیت کنید که ارزش پول را می دانند؟ می توانید از راهکارهای زیر برای تربیت آنها استفاده کنید. هیچ گاه برای آموزش ارزش پول به کودکان زود نیست اما بهتر است تا زمانی که شمردن را یاد نگرفته اند، صبر کنید. هنگامی که به خوبی حساب و کتاب را یاد گرفتند، می توانید در مورد پول و پس انداز آن به آنها آموزش دهید.

ارزش پول را چگونه به کودکان بیاموزیم؟

در مورد راه های مختلف خرج کردن پول با او صحبت کنید

باید به کودکان تفاوت بین خواستن و نیاز را بیاموزیم. بنابراین، در بحثی آزاد در مورد چارچوب های ذهنی خود که هنگام خرج کردن پول دارید با او صحبت کنید. می توانید هنگامی که آنها را با خود به سوپرمارکت می برید، این موقعیت را به کلاس درس برای آموزش تفاوت خواسته ها و نیازها تبدیل کنید. طوری رفتار کنید که او متوجه شود شما قیمت ها و ارزش هر کدام از محصولات را مقایسه و بهترین و مناسب ترین را انتخاب می کنید.

به آنها اجازه بدهید پس انداز کنند

هنگام خرید اسباب بازی برای فرزندان خود، از پول توجیبی هفتگی آنها استفاده نکنید. در خانه، هنگامی که فرصت دارید و آنها نیز سوالاتی دارند در مورد پول هایشان با آنها صحبت کنید. اجازه دهید همین پول های کم خود را به دلخواه خود تقسیم کنند. به این ترتیب، آنها مقداری از پولشان را داخل قلک پس انداز و باقی آن را برای خرید وسایل یا خوراکی های مورد علاقه شان خرج می کنند. به آنها کمک کنید تا بدانند با این کار چقدر پول را می توانند در طول یکسال پس انداز کنند و تصویر خوبی از آینده را در ذهنشان بسازید.

ارزش پول را چگونه به کودکان بیاموزیم؟

کمک کنید تا اهداف مالی برای خود تعریف کنند

هنگامی که فرزند شما درخواست خرید اسباب بازی دارد، می توانید از این فرصت برای آموزش تعیین هدف مالی به او استفاده کنید. آنها با این کار تشویق می شوند پس انداز کنند و درک می کنند که پس انداز کردن پول، عادت رضایت بخشی است. بدون شک، آنها این مساله را در موارد دیگر نیز همچون تمایل به خرید یک کتاب در فروشگاه، رعایت خواهند کرد و تصمیم می گیرند آیا پول خود را خرج یا آن را پس انداز کنند. این مساله روی اهداف اولیه آنها نیز تاثیرگذار است.

اجازه دهید خودشان تصمیم بگیرند

اجازه دهید کودک شما خودش تصمیم بگیرد حتی اگر او این پول را برای خرید یک اسباب بازی بی ارزش خرج کرد هم در تصمیم گیری او دخالت نکنید. پس از آن می توانید با رعایت موارد ذکر شده، با او در مورد خوب یا بد بودن تصمیماتی که اتخاذ می کند و اینکه می تواند پول خود را برای خرید موارد بهتر و ارزشمندتر هزینه کند، با او صحبت کنید. از آنها بخواهید تا پیش از خرید، حتما در مورد آن وسیله تحقیق کنند؛ مثلا می توانند از دوست خود در مورد بازی جدیدی که خریده است سوال بپرسند، بررسی ها موجود در مورد محصول را مطالعه کنند یا به دنبال حراج باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج