۴۱۲۹۷۹
۵ نظر
۵۱۶۱
۵ نظر
۵۱۶۱
پ

در «هفت» چه گذشت؟

«یتیم خانه ایران» از نقد «فراستی» مصون ماند

یتیم‌خانه هشت میلیارد تومانیِ ایران از نقد فراستی مصون ماند.

تابناک: برنامه سینمایی «هفت» این هفته با حضور یوسفعلی میرشکاک به بررسی سینمای ایران پرداخت اما بخش جالب‌تر این برنامه، تبلیغ ویژه «هفت» برای فیلم تازه ابوالقاسم طالبی از دوستان بهروز افخمی و مصونیت این فیلم در حال نقد بود؛ رویکردی که درباره فیلم‌های سینمایی روی پرده، یک استثاء است.

در ابتدای برنامه این هفته هفت بهروز افخمی با اشاره به موضوع این هفته برنامه که به سینمای آخرالزمانی تعلق دارد، به مسئله ساخته نشدن اینگونه فیلم ها در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: اینگونه فیلم ها که پایان رسیدن دنیا می پردازد تاکنون در سینمای ایران ساخته نشده، در حالی که این فیلم ها در سینمای جهان تبدیل به یک ژانر ثابت شده و تعداد آنها روز به روز درحال بیشتر شدن است.

افخمی در ادامه از نبود تبلیغات کافی برای فیلم یتیم خانه ایران انتقاد و اعلام کرد مهمان بخش بعدی این برنامه ابوالقاسم طالبی کارگردان این فیلم است. بدین ترتیب برنامه «هفت» این هفته با تبلیغ ویژه برای فیلم «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی از دوستان بهروز افخمی آغاز شد؛ فیلمی که در آغاز اکران فروش بسیار اندکی داشته اما همچنان سایر آثار طالبی هزینه سنگینی بر جای گذاشته است.

ابوالقاسم طالبی پس از مقدمه چینی‌هایی مبنی بر اینکه با کمک افخمی و استفاده از امکانات فیلم «فرزند صبح» -پروژه سینمایی شکست خورده افخمی درباره امام خمینی- هزینه ساخت این فیلم را ۸ میلیارد تومان اعلام کرد. او این میزان هزینه را نتیجه اقتصاد مقاومت خواند. افخمی نیز در همراهی با او گفت به نظر می‌رسد این فیلم ۱۵ میلیارد تومان هزینه برده باشد!

«یتیم خانه ایران» از نقد «فراستی» مصون ماند

نکته جالب اینکه طالبی در طول این بخش به تحسین افخمی و همکاری‌اش پرداخت و در عین حال در اتفاقی قابل تامل، به جای آنکه این فیلم با حضور مسعود فراستی و کارگردان مورد نقد و بررسی قرار گیرد، طالبی از مواجهه با نقد -احتمالاً تا پایان زمان اکران این فیلم- در امان ماند.

ابوالقاسم طالبی که به همراه بازیگران فیلم یتیم‌خانه ایران به برنامه هفت آمده با اشاره به عدم تبلیغ این فیلم گفت: مسئولیت تبلیغات فیلم ما به عهده آقای سرتیپی است اما ایشان در سفر هستند و به همین دلیل ما نتوانستیم حتی یک بیلبورد برای این فیلم تهیه کنیم. به نظرم از فردا فروش فیلم ما در گیشه تازه آغاز می شود.

علیرام نورایی درخصوص شایعات بایکوت او بعد از بازی در فیلم «قلاده های طلا» گفت: «اول از همه باید گفت چه کسی بایکوت می کند؟ من بعد از «قلاده های طلا» همچنان مشغولم و راهم را در سینما ادامه می دهم. برخی گمان می کنند سینما ملک پدری شان است و همین آنها را دچار توهم می کند!» این در حالی است که نورایی پیش از این از بایکوتش در سینما گفته بود و خواستار حمایت ویژه از خود شده بود که نتیجه اش بازی در چند سریال بود.

همچنین امین حیایی در برنامه «هفت» تاکید کرده بود که بعد از همکاری با طالبی از سوی برخی همکارانش بایکوت شده که ابوالقاسم طالبی تلاش کرد گفته‌های امین حیایی را تکذیب کند. طالبی در این زمینه گفت: «یکی از معظلات و مشکلات سینما توهم است. امین حیایی هیچگاه بعد از «قلاده های طلا» بایکوت نشد و کسی اصلا نمی تواند کسی را بایکوت کند. بله سعی کردند این جو را ایجاد کنند که وای بایکوت می شوید، اما هیچ کدام از بازیگران آن فیلم هیچگاه واقعا بایکوت نشدند!»

«یتیم خانه ایران» از نقد «فراستی» مصون ماند

در ادامه بهروز افخمی با یوسفعلی میرشکاک، نویسنده درخصوص «سینمای آخرالزمان» گفت و گو کرد که در قالب یک میان برنامه پخش شد. میرشکاک در جریان این گفت و گو عنوان کرد که مرتضی آوینی، او را «حکیم سینمای ایران» خوانده است! با توجه به آنکه میرشکاک شناختی از سینما - چه به لحاظ تکنیکی و چه به لحاظ ساختارشناسی- ندارد، ارجاع اولیه‌اش به «اینک آخرالزمان» که اگرچه عنوانش آخرالزمان دارد اما درباره دوران آخرالزمان و سینمای آخرالزمانی نیست. در همین راستا میرشکاک در عمده صحبت هایش بیشتر به مباحث فلسفی و کلی پرداخت که اندک توضیحی درباره «سینمای آخرالزمانی» را بر نمی‌گرفت.

و در آخر مستند «نویسنده بودن» (نگاهی به زندگی جلال آل احمد) با حضور مصطفی آل احمد کارگردان، مسعود فراستی منتقد و مهدی قزلی نویسنده نقد و بررسی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فراستی از فیلمای که در شب اولش اریکه 1000 تومن فروخته یک نفر دیده خوشش میاد داستان چیز دیگه اس

    • بدون نام

      بوی مشمئزکننده ‌ای از این کارهای آقای افخمی و فراستی بلند شده است .

    • mostafa

      روال برنامه این طوره که فیلم ها بعد از مذتی نقد میشن نوبت نقد این اثر هم می رسه دلواپس نباش

    • بدون نام

      دروغ تا کی.این قضیه درمورد همه فیلماس که مدتی بعد از اکران نقد میشن

    • مهدی

      می گن فحش رو بنداز زمین صاحبش ور می داره به خدا همینه یتیم خانه ایران بخشی از جنایت های اینگلیس در ایران رو نشون داد و لغیر از اشاره کوچکی در اخر فیلم به امنیت امروز و اسیر کردن سربازهای اینگلیس و امریکا هیچ حرفی از سیاست های امروز نزده بود چرا علیه این فیلم موضع گرفتید چه صنمی با اینگلیس دارید ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج