۴۱۳۰۹۲
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

کباب کوبیده با طعمی متفاوت

کباب کوبیده یک غذای اصیل و خوش خوراک ایرانی است که در این مطلب میخواهیم یک نوع طرز پخت متفاوت از آن را آموزش دهیم.

وب‌سایت دانش نامه آشپزی: کباب کوبیده یک غذای اصیل و خوش خوراک ایرانی است که در این مطلب میخواهیم یک نوع طرز پخت متفاوت از آن را آموزش دهیم.
مواد لازم برای کباب کوبیده مرغ:
  • نمک : به میزان لازم
  • سیر : 1 تا 2 حبه
  • پیاز : 1 عدد رنده شده و 2 عدد حلقه شده
  • سماق ( قرمز ) : 1 قاشق سوپخوری
  • کره : 3 قاشق سوپخوری
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • زعفران ( آبکرده و غلیظ ) : به میزان لازم
  • زیره (آ سیاب شده ) : به میزان لازم
  • تخم گشنیز ( آسیاب شده ) : به میزان لازم
  • مرغ ( بدون استخوان و پوست ) : نیم کیلو
  • گوجه فرنگی : به میزان لازم
  • سبزی ( اختیاری ( معطر )) : به میزان لازم
کباب کوبیده با طعمی متفاوت
طرز تهیه کباب کوبیده مرغ:

1. ابتدا مرغ را 2 بار چرخ کنید و با نمک ورز دهید.

۲. پیاز رنده شده را با سیر رنده شده، سماق، کره‌ی نرم‌شده، ادویه‌ها و محلول زعفران غلیظ مخلوط کنید سپس به مایه‌ی گوشت فوق اضافه مخلوط نمایید و اگر آب اضافی داشت بگیرید.

3. مواد را به خوبی و مدت مناسب ورز دهید تا انسجام پیدا کند.

۴. اندکی روغن کف تابه مورد نظر بریزید و کاملاً کف تابه را به روغن آغشته کنید سپس مایه‌ی گوشت فوق را کف تابه به صورت صاف و یک‌دست پخش کنید،‌ در تابه را بگذارید و روی حرارت کم قرار دهید، پس از آب انداختن گوشت در تابه را بردارید و کباب را به اشکال دلخواه برش دهید سپس مجدداً در تابه را بگذارید و اجازه دهید تا آب گوشت جمع شود سپس کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی رنگ شود، پیازهای ورقه شده را که به صورت حلقه در آورده‌اید روی سطح کباب‌ها بچینید مجدداً در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا کباب و پیاز پخته شود.

۵. در این فاصله سینی مورد نظر را چرب و گوجه‌ فرنگی‌های کوچک را روی سینی قرار و یک بعلاوه کوچک روی آن‌ها ایجاد کنید و روی آن کمی سبزی معطر خشک شده نظیر گشنیز، نعناء، یا جعفری و … بریزید و نمک بپاشید.

6. سپس سینی را در فر 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی‌گراد و طبقه اول فر از بالا قرار دهید پس از آماده شدن از فر خارج کنید.

۷. کباب‌های آماده شده را که از رنگ و طعم بی‌نظیری برخوردار است در ظرف مورد نظر قرار داده و با گوجه‌ فرنگی‌های آماده شده و چلوی دور نگ ( سفید و زعفرانی ) و چند برگ سبز تزیین سپس سرو نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شک دارم بعد از این همه پختن به روشهای مختلف دیگه رطوبتی داخل مرغ بمونه و اونو تبدیل کنه به یه تکه کباب خشک . یکی از اولین معیارهای یک کباب خوب خشک نبودن داخل ان در حالی که به خوبی هم پخته شده باشه هست . ولی به نظر من این دستور پخت برای مرغ چرخ شده که خیلی زودتر از مرغ چرخ نشده میپزه یه کم زیاد پخت و پز داره :)

    • علی

      سلام
      کباب یکی از محبوب ترین غذاهای ما ایرانی هاست بد نیست یک تاریخچه ای قذمت کباب در ایران رو بدونبم این مطالب رو از یک سایت معتبر انتخاب کردم و برای شما قرار دادم
      تاریخچه کباب کوبیده و چلوکبابی در ایران

      این طور که میرزا محمدرضا معتمدالکتاب نویسنده کتاب تاریخ قاجار نوشته، پای کباب را ناصرالدین شاه به ایران باز کرد. می‌گویند به دستور شخصی ناصرالدین شاه که اصلیتی قفقازی داشته و نوعی غذای قفقازی به ایران وارد شده است که بعدها آشپزهای درباری شیوه پخت آن را کمی تغییر داده‌اند و کباب امروزی به عنوان یک غذای کاملاً ایرانی ماندگار شده است.

      بر اساس داستانی که توسط دوستعلی خان معیرالممالک از نوادگان ناصرالدین شاه نقل شده است، حکایت از آن دارد که ناصرالدین شاه ۸۷ همسر داشته است که ۴ نفر از آنها رسمی بوده‌اند و بقیه صیغه. هنگامیکه یک روز جمعه شاه قصد زیارت عبدالعظیم در شهرری داشته است، پیشخدمت‌های او مجبور بودند روز پنجشنبه به آن منطقه بروند و در حدود۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کباب را بر اساس دستور شاه برای خود او و ۱۰۰۰ همراه و خدمه و همسرانش آماده کنند و کبابها نیز همیشه همراه با سبزی خوردن و پیاز سرو می‌شده است.
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج