۴۱۳۷۸۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

ویژگی های رئیس جمهور آینده از نظر کیهان

پس از ٣٨ سال آزمايش و خطا چه اولويت و نيازي داريم و رئيس‌جمهور دوازدهم ما بايد واجد چه ويژگي‌هاي برجسته‌اي باشد كه تامين كننده منافع دراز مدت و كوتاه مدت كشور و نظام و پارادايم باشد؟

کیهان نوشت: مقدمه اول: پارادايم به معناي يك جهان بيني و نظريه كلي است كه انسان راجع به قلمروي از هستي دارد و با توجه به آن نظريه به تفحص و بررسي جزئيات درون آن قلمرو می‌پردازد.

مقدمه دوم: انقلاب اسلامي ايران و نظام سياسي برآمده از آن، برخلاف اغلب انقلاب هاي جهان يك «پارادايم» است و علت تعارض دول قدرتمند جهان به ويژه آمريكا و صهيونيست‌ها با پديده انقلاب اسلامي ماهيت پاردايمي جمهوري اسلامي ايران است كه بالقوه جدي‌ترين خطر «پاردايم مسلط» يا همان سبک زيست غربي است.
مقدمه سوم: متاسفانه به هر دليلي، خواسته يا ناخواسته حاملان پارادايم جمهوري اسلامي بويژه بعد از انقلاب اسلامي نتوانستند يا فرصت نيافتند مانيفست و مباني نظري و رهيافت‌ها و برنامه‌هاي اين پارادايم را در حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و سياست و اقتصاد و اجتماع تدوين و ارائه نمايند شايد اگر شهيد بهشتي فرصتي مي‌داشت به اين مهم همت می‌گماشت، به همين دليل امروز ما در فقدان اين مباني و مانيفست چاره و راهي جز استناد به سخنراني‌ها و آثار پراكنده برخي از بزرگان انقلاب نداريم و به همين دليل حتي نتوانسته‌ايم به ويژه در دانشگاه‌هاي خودمان به شبهات و سؤالاتي كه عمدتا از مشرب حاملان پارادايم مسلط مطرح می‌شود پاسخ بگوييم و شوربختانه بايد گفت عنصر دانشگاه را غالبا به اجاره حاملان پارادايم مسلط داده‌ايم.
مقدمه چهارم: بارزترين تجلي اين خلا در رفتار سياسي و مديريتي اغلب رؤسای قوه مجريه ما خودش را نشان داده است چون سياست‌ها و مواضع اعلامي اينها بيش از اينكه با مولفه‌هاي پاراديم انقلاب اسلامي همخواني داشته باشد بر اساس مولفه‌هاي «پارادايم مسلط» تنظيم و ارائه شده است! بطور مثال وقتي عبارت «جامعه جهاني» - كه در واقع متشكل از اقليتي از كشورهاي پازل آمريكا هستند - علنا از زبان رئيس جمهور ايران اسلامي ما صادر مي‌شود مفهوم روشنش اين است كه پرزیدنت ناخواسته در ميدان بازي پارادايم مسلط (جامعه جهاني) ايفاي نقش مي‌كند.
با اين چهار مقدمه سؤال نگارنده اين است كه ما پس از ٣٨ سال آزمايش و خطا چه اولويت و نيازي داريم و رئيس‌جمهور دوازدهم ما بايد واجد چه ويژگي‌هاي برجسته‌اي باشد كه تامين كننده منافع دراز مدت و كوتاه مدت كشور و نظام و پارادايم باشد؟
مختصرا لازم می‌دانم در پاسخ همين سؤال عرض كنم هر چند خيلي هم دير شده است اما رئيس جمهور آتي ايران حتما بايد عنصري باشد كه از عمق جان و بن دندان به پارادايم انقلاب اسلامي و ماموريت و آثار تاريخي آن معرفت و اشراف نظري داشته باشد، ثانيا در عرصه كارآمدي مديري خلاق و استراتژيست، با اعتماد به نفس بالا، اهل كارجمعي و نقدپذير، مستقل و متعامل، فرصت شناس و پيشران و نخبه گرا و مردمي باشد تا حداقل در عرصه اجرا و مديريت كشور مترجم كارآمدي پارادايم انقلاب اسلامي باشد چون واقعا داشتن ده ميليون بيكار و ده ميليون حاشيه نشين براي كشوري با مختصات ژئواستراتژيك و ژئواكونوميك ايران برازنده كه نبوده هيچ، مايه سرافكندگي و به قول يكي از بزرگان انقلاب، مايه شرمندگي است. (نقل به مضمون)
و قطعا البته اگر نگاه‌ها از چهره‌هاي تكراري فراتر برود، پيداكردن چنين عناصري براي معرفي به مردم غير ممكن نيست و براي معرفي او دير هم نيست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      مشکل اینجاست که ما نتوانستیم بصورت جامع صراطمستقیم را تعریف و تبین نمائیم. افراط و تفریط از سوئی و بازدارندگی در نگرش دینی یک انحراف عقیدتی و عملی را باعث شده.اگر ما مسلمانان ایرانی نتوانیم و یا نخواهیم در تبین صراط مستقیم و چگونگی باور و عمل ان اقدام جهان شمول انجام دهیم . مطمئنا دیگرا ن هم نخواهند توانست.سرگرمی ها تهاجمات و انحرافات و خودمحوری ها .و شرایط تحمیلی در تزلزل استواری و استقامت بشریت برای بازدارنگی و خسران است. کوچک دیدن خود و عدم باور توانائی در حوزه دینی اولین ارمغان بی تفاوتی است. انسان ها برای رشد همه جانبه نیاز مند نورانیت و راه درست هستند. و این در ید واحده شدن نقش اساسی دارد.

    • بدون نام

      این همه کلمات قلمبه سلمبه از کیهان بعید هست که سر زده باشد احتمالا کپی کرده و خودشم نمیدونه یعنی چی
      فعه خیالت را راحت کن بگو احمدی نژاد باشد دیگه رییس جمهور اینده اینقدر کلمات سنگین استفاده نکن

    • رضا

      نویسنده با "پارادایم" یه مقاله نوشته که بصورت خیلی فلسفی می خواد بگه روحانی نه - فقط یکی مثل جلیلی.

    • بیطرف

      خوب آقامهدی بعدش چی شد.ماکه نه سرازصحبتهای کیهان درآوردیم ونه سرازنوشته حضرتعالی. ....

    • بدون نام

      متن میگه اول احمدی نژاد بعدش جلیلی اگرهم نشد شریعت مداری بعدش بیکارهم دلیلش نه اختلاص نه دزدی

    • محمد

      چرا.کیهان.در.دولت.قبل.روزه.سکوت.گرفته.بود.به.نظر.من.رسانه.امثال.کیان.تو.کشور.زیاد.است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج