جاباما
۴۱۴۱۱۰
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

۱۱ جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

ارتش روسیه در حال تقسیم به تیپ های کوچکتر و پویاتر است. آن ها به جای قدرت بیشتر، بر روی فناوری های جدید تمرکز کرده اند. به عنوان مثال، سامانه ضد هوایی «Pantsir-S۱» تنها یک تانک است که به چندین توپ جنگی مجهز شده است.

وب‌سایت روزیاتو - حامد آل محمد: از ۴ سال پیش که ولادیمیر پوتین دوباره سکان هدایت روسیه را به دست گرفته، این کشور پهناور راه جدیدی را آغاز کرده است. روس ها از نظر مالی چهارمین بودجه دفاعی دنیا (۶۶٫۴ میلیارد دلار) را در اختیار دارند. ارتش سرزمین یخ زده، ۸۴۵ هزار نیروی نظامی، ۲۲۵۰۰ عدد تانک و ۱۳۹۹ هواپیمای جنگی در اختیار دارد.

این ارتش در حال تقسیم به تیپ های کوچکتر و پویاتر است. آن ها به جای قدرت بیشتر، بر روی فناوری های جدید تمرکز کرده اند. به عنوان مثال، سامانه ضد هوایی «Pantsir-S1» تنها یک تانک است که به چندین توپ جنگی مجهز شده است.
ما در این مقاله قصد داریم سلاح ها و سامانه های پیشرفته ای که روس ها بیشتر مورد استفاده قرار داده اند را در قالب تصاویر مورد بررسی قرا دهیم؛ پس در ادامه همراه باشید.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

هواناو (هاورکرافت) «Bora-class» مجهز به موشک های هدایت شونده: این سامانه در واقع یک شناور است که پایگاهش آن را به یک هواناو تبدیل می کند. هاورکرافت مذکور به هشت موشک «Mosquito» و ۲۰ موشک ضد هواپیما مجهز شده است. این کشتی ۶۸ ملوان دارد و می تواند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

سامانه «The Pantsir-S۱» ترکیبی از موشک های کوتاه برد و میان برد زمین به هوا و سامانه موشکی ضد هوایی را در اختیار دارد. ۱۲ موشک هدایت شونده زمین به هوا همراه با دو اسلحه اتوماتیک ۳۰ میلیمتری، می توانند در برابر هواپیماها، هلیکوپترها، موشک های بالستیک و موشک های کروز، عملکرد خوبی از خود ارائه دهند.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

زیردریایی مجازی نامرئی: نخستین نمونه از ۶ عدد زیردریایی های دیزلی-الکتریکی، از کارخانه کشتی سازی سن پترزبورگ راه خود را آغاز کرد. سامانه پنهان شونده آن باعث می شود که هنگام رفتن به زیر آب، نتوان زیردریایی را ردیابی نمود.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

جت جنگنده چند منظوره «Mig-۳۵»: این هواپیما هم در نبردهای هوایی و هم در شلیک به اهداف زمینی بسیار خوب عمل می کند. جت روس ها علی رغم این که ۳۰ درصد بزرگتر از نسل قبلی خود است، می تواند با سرعت ۲۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این ماشین کشنده قادر است اهداف زمینی و دریایی را حتی از راه دور مورد اصابت گلوله های خود قرار دهد.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

سامانه موشکی «BUK-۲»: این همان وسیله ایست که در آسمان اوکراین، یکی از هواپیماهای خطوط مالزی را هدف قرار داد. موشک های «۹M۳۱۷» آن می توانند ۱۴ کیلومتر مسافت را با سرعت ۳۷۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کنند. آن ها توانایی حمل کلاهک های ۷۰ کیلوگرمی را نیز دارند.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

موشک «RS-۲۴ Yars»: سامانه موشکی بالستیک قاره پیمای هسته ای و وابسته به حرارت روس ها می تواند کلاهک های هسته ای مستقل از یکدیگر را تا ۱۶ هزار کیلومتر با خود حمل کند. آن ها برای جایگزینی با موشک های بالستیک «Topol-M» طراحی و ساخته شده اند. هر موشک ۱۰۰ برابر بمبی که در هیروشیما اندخته شد، قدرت دارد.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

کنکورد روسی: هواپیمای «توپولوف «Tu-۱۶۰» بزرگترین جت جنگی مافوق صوت در جهان لقب می گیرد. این وسیله توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده و موتورهای آن به حدی قدرتمند هستند که می توانند ۴۰ هزار کیلوگرم تسلیحات را با خود حمل کنند. در حال حاضر، ۱۶ عدد از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

تانک «T-۹۰» پیشرفته ترین تانک جنگی است که تاکنون توسط نیروهای نظامی روسیه مورد استفاده قرار گرفته. اسلحه اصلی آن، یک توپ ۱۲۵ میلیمتری ضد تانک است. این ماشین یک اسلحه ضد هوایی سنگین با قابلیت کنترل از راه دور را نیز در اختیار دارد.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

زیردریایی ۱۴۷۰۰ تنی کلاس «Borei» موشک های بالستیک هسته ای در اختیار دارد و اندکی کوچک تر ار نمونه های قبلی است. این هیولا می تواند ۱۶ موشک بالستیک «Bulava» با خود حمل کند. هرکدام قادر هستند ۶ تا ۱۰ عدد کلاهک هسته ای همراه خود ببرند و ۸۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

هلیکوپترهای جنگی «Mi-۲۸ Havoc»: جنگ افزار آن یک توپ خودکار ۳۰ میلیمتری است و بال های آن می توانند تا ۴ بار حملات تانک، اسلحه و راکت را تاب بیاورند.

11 جنگ افزار هولناک ارتش روسیه

سامانه ضد هوایی «S-۳۰۰»: این موشک های زمین به هوا قادر هستند هر هواپیمایی را نقش بر زمین کنند. سامانه روس ها با ۱۲ موشکی که به ازای هر هدف شلیک می کند، می تواند شش هواپیما را همزمان سرنگون کند. هر وسیله ای که در محدوده ۳۰۰ کیلومتری آن قرار دارد، باید به شدت حواسش را جمع کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عیسی

      اینا در مقابل سلاح های آمریکا هیچی نیستن و حرفی برای گفتن ندارن آمریکا داره سکوی موشکهاشو به کره ماه انتقال میده بعد روسیه دلش خوشه زیردریایی و تانک داره!!!

    • ابوذر

      مرگ بر دختر کبلی حسین ملایی نیکوتین شده بی هموستاز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج