۴۱۴۱۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

این پوستر عکسی از یک دختر بیست ساله آمریکایی است که دستمال قرمز رنگی را دور سرش پیچیده و در یک کارخانه وابسته به یکی از ایستگاه های هوایی آمریکا کار می کند. این عکس به شهرت زیادی دست یافت و روی جلد مجلات و روزنامه های بسیاری رفت تا جایی که...

وبسایت تابناک باتو: شاید این پوستر را دیده باشید و تصور کنید، یک پوستر معمولی و عادی است، در حالی که این گونه نیست و در ورای آن داستانی نهفته شده و در سال ۱۹۴۲ میلادی به عنوان پوستر تبلیغاتی معروفی در جنگ دوم جهانی از آن استفاده می شد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم
داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

این پوستر عکسی از یک دختر بیست ساله آمریکایی است که دستمال قرمز رنگی را دور سرش پیچیده و در یک کارخانه وابسته به یکی از ایستگاه های هوایی آمریکا کار می کند. این عکس به شهرت زیادی دست یافت و روی جلد مجلات و روزنامه های بسیاری رفت تا جایی که (هوآرد میلر) در سال ۱۹۴۳ میلادی با الهام گرفتن از آن به طراحی مشهورترین پوستر تبلیغاتی جنگ جهانی دوم پرداخت. هدف از طراحی این پوستر ترغیب زنان برای حضور در صنعت و استفاده از آنان در امور جنگ بود و به نوعی آنها را برای انجام کارهای مردانه تشویق می کرد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

از زمان جنگ جهانی دوم که مردها به جبهه رفتند زن ها مجبور شدند برای اداره امور خود و فرزندانشان وارد عرصه اقتصاد و صنعت شوند و کارهای مردانه را بر عهده گیرند. این روند، فشار زیادی بر زنان وارد کرد؛ زنانی که هم امور خانه و فرزندانشان را اداره می کردند و در غیبت مردان، بار اضافی کار بیرون از خانه را هم به دوش می کشیدند، سیاستی که در دوران جنگ اتخاذ شد تا زنان را بیشتر به کار گیرد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

در یکی از آگهی های دولتی از زنان پرسیده شده بود: آیا می توانید از یک مخلوط کن برقی استفاده کنید؟! پس می توانید کار با یک مته برق را نیز بیاموزید. در همان سال، شخصیت رزی پرچ کن شکل گرفت تا راهی برای استفاده بیشتر آنان در صنعت باشد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

این پوستر در دهه هشتاد قرن بیستم بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و این بار روی آن شعار We can do it (ما می توانیم آن را انجام دهیم) به عنوان سمبل جنبش های زنان در آمریکا نقش بست.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

در همین زمان زنی به نام (جرالدین هوف دویل) ادعا کرد، تصویر روی پوستر الهام گرفته از چهره واقعی او در حال کار کردن در یک کارخانه جنگ جهانی دوم بوده است. این پوستر در سال ۱۹۹۴ روی جلد مجله اسمیت سونیان رفت و در سال ۱۹۹۹ میلادی هم شرکت پست آمریکا از تمبر آن رونمایی کرد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

امروزه این عکس در سطح گسترده ای در آمریکا و حتی بر روی فنجان ها، یخچال ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.

داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم

در سال ۲۰۰۹ میلادی هم یک زن آمریکایی به نام (نعومی بارکر فریلی) ادعا کرد که تصویر رزی پرچ کن از روی چهره ی او طراحی شده است.
داستان مشهورترین پوستر جنگ جهانی دوم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج