۴۱۴۷۶۴
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

هوش مصنوعی گوگل خودش الگوریتم می نویسد!

شرکت گوگل نوعی هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند به مرور زمان الگوریتم رمزنگاری مختص به خود را توسعه داده و از آن استفاده کند.

وب سایت سایبربان: شرکت گوگل نوعی هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند به مرور زمان الگوریتم رمزنگاری مختص به خود را توسعه داده و از آن استفاده کند.

هوش مصنوعی گوگل خودش الگوریتم می نویسد!

گروه گوگل برین (Google Brain) موفق به توسعه‌ی سه هوش مصنوعی شده‌اند که دو عدد از آن‌ها وظیفه دارند الگوریتم‌های رمزنگاری مختص به خود را توسعه داده و بدون اینکه هوش مصنوعی سوم متوجه متن پیام شود، آن را برای یکدیگر ارسال کنند.

سه هوش مصنوعی یاد شده آلیس (Alice)، باب (Bob) و ایو (Eve) نام دارند و شبکه‌ی عصبی هر یک از آن‌ها برای هدف خاصی توسعه داده شده است. هدف آلیس ارسال یک پیام متنی به باب است و باب باید بتواند این پیام را رمزگشایی کند. ایو نیز به عنوان یک مهاجم عمل کرده و باید با استراق سمع پیام ارسال شده توسط آلیس، آن را دریافت و رمزگشایی کند. البته آلیس و باب نسبت به ایو از یک مزیت برخوردار هستند و از یک کد اشتراکی برای رمزنگاری متقارن 1 استفاده می‌کنند.

به هیچ‌یک از سه هوش مصنوعی ذکر شده، روش‌های رمزنگاری یا رمزگشایی پیام‌ها آموزش داده نشده و برای شروع تنها از یک تابع هزینه ۲ (Loss Function) استفاده می‌کنند. به علاوه اعلام شد ساختار هوش‌های مصنوعی مشابه بوده؛ اما با یکدیگر ارتباطی ندارند و به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی توسعه می‌یابد.

هنگام آغاز آزمایش شبکه عصبی، هوش‌های مصنوعی، در رمزنگاری و فرستادن پیام‌ها، عملکرد بسیار ضعیفی داشتند؛ اما به مرور زمان و به آرامی آلیس موفق شد الگوریتم رمزنگاری خود را توسعه بدهد و باب نیز روش رمزگشایی آن را یاد گرفت. این آزمایش برای ارسال 15 هزار پیام تکرار شد و آلیس و باب با درصد خطای بسیار پایینی موفق به برقراری ارتباط شدند. در مقابل ایو نیز به‌مرور زمان پیشرفت کرده و موفقیت‌های کمی را در زمینه‌ی استراق سمع به دست می‌آورد؛ اما دو هوش مصنوعی دیگر نیز برای مقابله با ایو خود را توسعه می‌دادند.

شرکت گوگل هیچ اطلاعاتی در مورد الگوریتم رمزنگاری استفاده شده توسط سه هوش مصنوعی مذکور را اعلام نکرده است. آن‌ها تنها توضیح دادند، می‌خواهند این آزمایش را با استفاده از انواع مختلفی از داده‌ها و رمزنگاری نامتقارن نیز تکرار و عملکرد هوش‌های مصنوعی را بررسی کند.

سازمان دارپا و تعدادی دیگر از شرکت‌های امنیتی در حال ایجاد سامانه‌هایی هستند که با کمک هوش مصنوعی و بدون دخالت انسان‌ها، می‌توانند تهدیدات سایبری را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند. همچنین آزمایش گوگل نشان داد که در آینده‌ی نزدیک ممکن است از فناوری مذکور برای ایجاد الگوریتم‌های جدید رمزنگاری بدون دخالت انسان‌ها استفاده شود و همین موضوع احتمالاً امنیت اطلاعات را افزایش خواهد داد.

__________________________________

۱- الگوریتم کلید متقارن، یک کلاس از الگوریتم‌ها، برای رمزنگاری است که با استفاده از کلیدهای رمزنگاری مشابه برای هر دو رمزگذاری متنی و رمزگشایی متن رمز استفاده می‌شود.

۲- تابع هزینه یا تابع زیان در علم آمار و بهینه‌سازی، تابعی است که مقدار زیان را در یک پیشامد نشان می‌دهد. تابع هزینه همچنین در علم اقتصاد، کنترل بهینه و مدیریت ریسک مورد کاربرد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کنم باید منتظر رخدادی که تو فیلم ماتریکس اتفاق افتاد باشیم نمی دونم گوگل میخواد به چی برسه؟ ولی واقعن می تونه نتیجه ای وحشتناک داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج