۴۱۴۸۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هفته دهم لیگ جزیره زیر ذره‌بین

هفته دهم لیگ جزیره نیز به پایان رسید تا مورینیو آمار ضعیف خود را تکمیل کند و رقابت در صدر جدول حساس‌تر شود.

خبرگزاری فارس: با پیروزی چلسی و اورتون در بازی شب گذشته پرونده ۹ بازی از هفته دهم لیگ جزیره بسته شد تا شرایط جدول مشخص شود.

تنها دیدار امشب شاگردان مارک هیوز و باب بردلی باقی مانده تا تمام تیم‌ها ۱۰ بازی نخست خود را انجام دهند. امشب ساعت ۲۳:۳۰ سوانسی مهمان استوک خواهد بود.

منچسترسیتی با پیروزی پرگل مقابل وست‌بروم تا حدی از بحران دور شد که با امید بیشتری به تقابل با بارسلونا برود. از طرف دیگر آرسنال، لیورپول و چلسی نیز عملکرد خوب خود را ادامه داده تا صدر جدول در حساسیت بالایی قرار گیرد.

اکنون تیم‌های پپ،ونگر و کلوپ ۲۳ امتیازی و تیم مربی ایتالیایی با ۲۲ امتیاز چهارم است.

شیاطین سرخ که در رده هشتم جدول قرار گرفته اگرچه بازی خوبی با برنلی ارائه داد اما نتوانست گلی به ثمر رساند. با این تساوی در اولدترافورد آقای خاص نسبت به ۲ مربی پیشین یونایتد یعنی فان‌خال و مویس نتایج ضعیف‌تری کسب کرده تا تیم در وضعیت بدی قرار گرفته است.

شاگردان پوچتینو نیز در مقابل رانیری ضمن ادامه دادن رکورد نباختن خود در یک بازی زیبا به تساوی رضایت دادند تا در مقام پنجم باقی بمانند.

حال پس از اعلام نتایج این ۹ بازی به ذکر ۹ نکته از هفته دهم می‌پردازیم و به صورت دقیق‌تری بازی‌ها را بررسی می‌کنیم.

منچسترسیتی ۴ - ۰ وست‌برومویچ آلبیون

آرسنال ۴ - ۱ ساندرلند

لیورپول ۴ - ۲ کریستال‌پالاس

چلسی ۲ - ۰ ساوتهمپتون

تاتنهام ۰ - ۰ لستر سیتی

اورتون ۲ - ۰ وستهام یونایتد

واتفورد ۱ - ۰ هال‌سیتی

منچستریونایتد ۰ - ۰ برنلی

بورنموث ۰ - ۲ میدلزبرو

*۱- ژیرو طوفانی بازگشت / اخراج مویس محتمل‌ترین گزینه ساندرلند

در شب طوفانی مهاجمین توپچی، مربی باسابقه لیگ جزیره در بد شرایطی قرار گرفت. ساندرلند که در فصل گذشته با سم آلاردایس،مربی معزول تیم ملی انگلیس به سختی در لیگ ماند حال خود را یکی از تیم‌های اصلی سقوط کننده می‌بیند.

تیم قرمزپوش زیر نظر مربی گذشته منچستریونایتد در این فصل هیچ بردی به دست نیاورده است و با ۲ تساوی در قعر جدول به سر می‌برد.

ژیرو پس از مدت‌ها مصدومیت، بازگشتی باشکوه داشت و گل‌های زیبایی را به ثمر رساند.آرسنال ۴-۱ تیم میزبان را درهم کوبید و با درخشش این مهاجم فرانسوی در کنار سانچز و اوزیل به نظر می‌رسد روزهای خوب ونگر ادامه دارد و می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود.

*۲- آگوئرو پاسخ اطمینان پپ را به خوبی داد / انتقاد جالب هواداران وست‌بروم

تیم مربی اسپانیایی که اول فصل را فوق‌العاده آغاز کرد پس از باخت به هم‌تای آرژانتینی خود در یک سراشیبی بدی قرار گرفت.

دقیقا یک ماه پیش سیتیزن‌ها پس از جولان دادن در لیگ جزیره به سد محکمی به نام پوچتینو برخوردند. تاتنهام طلسم شکست‌ناپذیری خالق تیکی‌تاکا را شکست و از آنجا بود که بحران در تیم ثروتمند عربی شکل گرفت. تساوی با اورتون و ساوتهمپتون فاصله آن‌ها با دیگر رقبا را کم کرد.

حال آگوئرو، بهترین گل‌زن تاریخ این باشگاه به همراه گوندوغان پپ را کمک کرد تا تیم دوباره احیا شود. انرژی خوبی «اتحاد» را فرا گرفته و بارسلونا باید از دیدار سه‌شنبه شب بترسد.

مهاجم آرژانتینی با دو گل به آلبیون پس از دیگو کاستا در صدر گلزنان قرار گرفت. وی تاکنون در این فصل ۱۳ گل در تمام رقابت‌ها برای پپ به ثبت رسانده است. با این درخشش و صحبت گواردیولا، شایعه بعضی مطبوعات در پی جدایی سرخیو از تیم منچستر کاملا از بین رفت.

مربی اسپانیایی اظهار کرد: امیدوارم این مهاجم سالیان سال در سیتی بماند.

نکته جالب دیگر این جدال درصد مالکیت توپ است که به هواداران وست‌بروم خوش نیامد. تماشاگران با توجه به شرایط بازی دیگر به دنبال برد نبودند. آنها زیبا بازی کردن را طلب کردند. ورزشگاه «هاوثورن» با صدای « توپ را در اختیار دارید، همان لحظه توپ را از دست می‌دهید» پر شده بود.

درصد پایین مالکیت(زیر ۳۰ درصد) و بازی ضعیف شاگردان «تونی پولیس» تیم آلبیون را در شرایط بدی قرار داد. این تیم که پنج بازی است طعم برد را نچشیده باید در هفته آتی به ورزشگاه «کینگ پاور» رود و با رانیری رقابت کند.

*۳- لوکاکو ؛ مهاجم خوب کومان / شکست دیگر بلیچ پس از درخشش اخیر

تیم آبی‌پوش مرسی‌ساید به لطف روملو لوکاکو روند پیروزی مربی کروات وستهام را پاره کرد. اورتون با ارائه بازی بسیار خوب مجال فرصت به پایت و دیگر یارانش را نداد تا ۳ امتیاز حساس را از گودیسون پارک کسب کند.

مهاجم بلژیکی کومان یک پاس گل داد و ۵۰امین گلش را در آبی‌های لیورپول به ثمر رساند تا به خوبی پاسخ منتقدین را بدهد.

از این طرف چکش‌ها که اوایل فصل ناامید کننده ظاهر شدند پس از سه پیروزی دلچسب تن به شکست دادند تا با عطش برد به استقبال استوک و هیوز روند.

این تیم، هفته گذشته تیم کونته را از رقابت جام اتحادیه کنار زد تا حریف مورینیو شود.

*۴- هال با سر سقوط کرد / هشت بازی؛ هفت شکست یک تساوی

پیروزی ۲ بازی نخست لیگ جزیره برابر لستر و سوانسی و ارائه بازی خوب مقابل یونایتد مورینیو، توقع از این تیم را بالا برد که هال می‌تواند در نیمه اول جدول حضور داشته باشد. اما در ۸ بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده که شرایط تیم را اسف‌ناک نشان می‌دهد.

مایک فلان انگلیسی که هفته گذشته برابر تیم دسته اولی بریستول در رقابت جام اتحادیه پیروز شد امیدها را زنده کرد اما بازی ضعیفی مقابل واتفورد ارائه داد تا در رتبه ۱۸ جدول قرار گیرد.

با این عملکرد ۲ تیم هال‌سیتی و ساندرلند گزینه‌های اصلی سقوط به «چمپیونزشیب»،لیگ دسته اول انگلیس لقب گرفته‌اند.

از این طرف واتفورد که بسیار پرافت و خیز نشان داده با این پیروزی بالاتر از منچستریونایتد قرار گرفت. آیا می‌توان گفت عملکرد سینوسی شاگردان ماتزاری مقابل لیورپول در هفته آینده به پایان می‌رسد؟

*۵- رامیرز ناجی میدلزبرو شد / ادی هاو به فکر بازی با مویس

گاستون رامیرز پیروزی شیرینی برای هواداران شهر میدلزبرو به ارمغان آورد. این هافبک اروگوئه‌ای که فصل پیش کمک زیادی به کارانکو، مربی این تیم برای صعود به لیگ جزیره کرد بار دیگر ناجی «ریورساید استادیوم» شد.

در سمت مقابل بورنموث نیز باید پیروزی پرگل ۶-۱ مقابل ها‌ل‌سیتی در ۲ هفته گذشته را فراموش کند. پس از این برد دلچسب شاگردان ادی هاو خوب کار نکرده و یک تساوی و یک شکست به دست‌ آورده‌اند.

البته در هفته آینده به مصاف ساندرلند نگون بخت خواهند رفت و امیدوارند به مانند بازی با هال با به ثمر رساندن گل‌های زیاد دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها اندازنند.

*۶- کلوپ؛ نابغه آلمانی که بهترین تیم جزیره را ساخته‌ است

جدال پاردیو و کلوپ بدون تردید یکی از زیباترین رقابت‌های این هفته بود. ۹۰ دقیقه هیجان و حساسیت در میدان موج می‌زد و ۲ تیم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند.

شاگردان کلوپ با این سبک بازی خود را یکی از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در این فصل معرفی کردند. درخشش فیرمینو مثال‌زدنی بود و گل زیبایی نیز به ثمر رساند.

پاردیو نیز نشان داد کریستال پالاس تیم خوبی است و می‌تواند در هشت تیم اول قرار گیرد.پس از بازی به داوری انتقادهای فراوانی داشت اما در طول بازی شاگردانش پابه‌پای زردپوشان لیورپول آمدند که یک جدال فوق‌العاده را ساخته شد.

تیم مربی آلمانی اکنون ۲۳ امتیازی است یعنی هم‌امتیاز با پپ و ونگر. اکنون حساسیت لیگ جزیره را به بالاترین سطح خود رسیده و باید دید کلوپ می‌تواند پس از ۲۶ سال هواداران آنفیلد را به آرزویشان برساند؟

*۷- چلسی کونته ترسناک شده است

ترکیب ۳-۴-۳ مربی ایتالیایی جواب داده است. حتی بدون تری هم چلسی مشکل دفاعی ندارد که اوایل فصل این‌گونه نبود.

کاستا و آزارد زوج خوبی تشکیل داده‌اند. ویکتور موزس و ویلیان خوب کار می‌کنند و می‌توان گفت تیم کونته واقعا خوب شده و روند پرافت و خیز خود را فراموش کرده است. چلسی هفته آینده در استفموردبریج میزبان اورتون خواهد بود و شاگردان کومان باید خود را برای یک جدال سخت آماده کنند.

دیگو کاستا اکنون با ۸ گل در لیگ جزیره، آقای گل است و شوت زیبایش در بازی با ساوتهمپتون نشان داد که این مهاجم اسپانیایی چه پیشرفتی کرده است.

*۸- جدال زیبا بین رانیری و پوچتینو برنده نداشت

ورزشگاه «وایت هارت لین» مملو از هیجان شده بود. هر دو تیم بازی خوبی را ارائه دادند اما تاتنهام بیشتر به فکر پیروزی بود. در دقایق پایانی دیدار استرس حتی اجازه نشستن را تماشاگران نداد ولی لستر به کمک اشمایکل دانمارکی مقاومت کرد و یک امتیاز را بدست آورد.

سفیدپوشان لندن پس از ۱۰ بازی هنوز نباختند و نشان می‌دهد که مربی آرژانتینی چقدر خوب سیستم دفاعی خود را ساخته است. اما برخی مطبوعات از لغزش مدافعین در این دیدار سخن گفتند که آنها مثل دیگر بازی‌ها خوب کار نکردند. گل احمد موسی برای روباه‌ها صحبت‌ آنها را تصدیق می‌کند. تعلل دفاعی تاتنهام به مهاجم لستر فرصت خودنمایی داد تا بازی را به تساوی یک یک برساند.

نکته دیگر بازی نبود هری کین است. هر چقدر تیم خوب بازی کند مشکل گل‌زنی دارد که با بازگشت این مهاجم توانمند می‌توان انتظار دیگری از تاتنهام داشت.اگر چه وینسنت یانسن اولین گلش را برای سفیدپوشان به ثمر رساند اما قدر موقعیت‌های زیادی را ندانست. باید دید این مهاجم هلندی می‌تواند برای پوچتینو مفید وافع شود؟

*۹- مورینیو؛ بحران پشت بحران

شاید بدشانس‌ترین تیم هفته را بتوان به یونایتد نسبت داد. پس از مسابقه عده‌ای از آمار ضعیف‌تر مورینیو سخن گفتند و برخی به بازی زیبای منچستر اشاره کردند.شیاطین‌سرخ هر کیفیتی در این بازی ارائه داد در نهایت نتوانست برنلی رده چهاردمی را ببرد و از این اتفاق به چند نکته مهم می‌رسیم.

یونایتد ۳۷ شوت روانه دروازه برنلی کرد.جالب است بدانید پس از شکل گیری آمار «اپتا»، بهترین روش آمارگیری انگلیس، از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ هیچ تیمی تا این حد موقعیت نداشته است.

از سوی دیگر کاملا می‌توان درک کرد که ابراهیموویچ چقدر با دوران اوج خودش فاصله گرفته و موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دهد. کمتر دیده‌ بودیم این فوق ستاره سوئدی دروازه خالی را در یک قدمی باز نکند. طبق آمار، پس از دسامبر ۲۰۰۷ با اینترمیلان این مهاجم در شش بازی متوالی گل زده که در منچستر این رکورد را جابه‌جا کرد. وی ۱۲ شوت به سمت رقیب شلیک کرد تا رکورد رابین فان‌پرسی را نیز جا‌به‌جا کند. این مهاجم هلندی در بازی آرسنال و ولورهمپتون به تاریخ دسامبر ۲۰۱۱ عنوان بیش‌ترین شوت به دروازه در لیگ جزیره را از آن خود کرده بود.

نکته دیگر بازی نکردن مخیتاریان است.خیلی از مطبوعات از سردرگمی مورینیو در خصوص استفاده از مخیتاریان اشاره می‌کنند.مورینیو عدم آمادگی بدنی هنریک را بهانه کرده اما سرانجام باید دید این خرید ۲۶ میلیون پوندی کی و کجا به درد آقای خاص می‌خورد.این هافبک ارمنی تاکنون ۱۰۴ دقیقه به میدان رفته و تنها ۳ شوت به دروازه زده است.

از طرف دیگر انگار رونی پس از مصاحبه ژوزه مبنی بر ماندن وین در یونایتد، با نیمکت‌نشینی نیز کنار آمده است. او که دقیقه ۷۳ به بازی آمد یک موقعیت بسیار عالی را نیز از دست داد تا متوجه شویم چقدر با آن اسطوره سال‌های پیش زیر نظر فرگوسن تفاوت دارد.

این تیم با ۱۵ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و فاصله زیادی با رقیبان گرفته است. هفته آتی شیاطین‌سرخ مقابل سوانسی باب بردلی قرار می‌گیرند. تیم سفیدپوش با یک بازی کمتر در رده ۱۹ قرار دارد.

جدول لیگ جزیره تا هفته دهم به شرح زیر است:
هفته دهم لیگ جزیره زیر ذره‌بین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج