۴۱۶۱۹۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مهم‌ترین معضل کشور

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات کشور مسئله قاچاق است که اغلب به صورت قانونی وارد کشور می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات کشور مسئله قاچاق است که اغلب به صورت قانونی وارد کشور می‌شود.

عزیز اکبریان در حاشیه بازدید از واحد صنعتی آسان٬ تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس و نمایندگان مسئله نظارتی است٬ با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ما به عنوان ناظرین کشور به قزوین سفر کردیم تا بررسی کنیم چه اقداماتی در صنعت استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازدید ۳۰ واحد تولیدی در شهرستان های قزوین٬ بوئین‌زهرا٬ البرز٬ تاکستان مورد بازدید قرار گرفتند و مشکلات آن‌ها با حضور کارآفرینان بررسی و به صورت جدی پیگیری می‌شود، امیدواریم که بعد از این سفر حرکتی در راستای شعار امسال در استان قزوین داشته باشیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان گفت: در این مجلس قانون حمایت از تولید را تصویب کردیم٬ حمایت از تولید ملی و قانون کسر کار نیز در مجلس قبل تصویب شده است٬ همچنین قوانین درخواستی وزارت صنایع برای حمایت از تولید صنایع نیز تصویب شده و در احکام برنامه ششم پیگیر هستیم که احکام جدی در خصوص قاچاق داشته باشیم.

وی تأکید کرد: قاچاق یکی از معضلات موجود در کشور است که با توجه به حجم بالای آن شرمنده هستیم که این حجم قاچاق به صورت قانونی وارد کشور می‌شود، اگر به صورت غیرقانونی باشد نشان از قصور است.

اکبریان تصریح کرد: در برنامه ششم احکام محکمی در خصوص قاچاق داریم و گمرگات کشور را به امکانات مدرن تجهیز کردیم تا در آینده قاچاق را به حداقل برسانیم‌.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع قاچاق ابعاد مختلفی وجود دارد، در بخش موبایل بیش از ۸۵ درصد قاچاق داریم که برای کشور بد است، در بخش پوشاک نیز میزان قاچاق کمتر از ۳۰ درصد است و در بخش سیگار بیش از ۴۰ درصد قاچاق وجود دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی از قاچاق‌ها سرسام آور است و شاهد قاچاق از طریق کانتینر از مبادی ورودی هستیم٬ این اقلام قبلاً به چرخه برمی‌گشت و توسط سازمان اموال تملیکی فروخته و دوباره وارد کشور می‌شد و پول آن بجای قاچاقچی به جیب دولت می‌رفت.

وی یادآور شد: در شرایط مذکور تولید کننده دوباره متضرر می‌شد، با دستور اخیر مقام معظم رهبری در قانون نیز ذکر می‌شود که این اموال به مبدأ برگردانده یا امحا شود.

اکبریان تصریح کرد: مسئول اداره کشور٬ دولت است و نیازهای کشور را باید دولت به ما ابلاغ کند، لوایحی که دولت ارسال می کند نسبت به طرح نمایندگان کارشناسی بالاتری دارد بنابراین انتظار داریم دولت این مسائل را به مجلس ارائه کند تا نیاز به لوایح نباشد.

وی اظهار کرد: لوایحی که نمایندگان مجلس تهیه می‌کنند علاوه بر محاسن٬ معایبی دارد که در برخی مواقع این معایب محاسن را خنثی می کند٬ اگر دولت که بدنه کارشناسی کشور را اداره می‌کند لوایح درستی بفرستد ما قطعاً آن را اجرایی می‌کنیم‌.

اکبریان با اشاره به برجام گفت: از برجام دو تفکر افراطی در کشور وجود دارد که هیچکدام مورد قبول نیست، برخی برجام را مدینه فاضله می‌دانند که همه چیز را حل می‌کند و برخی نیز برجام را خیانت می‌دادند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن‌ها همه متخاصم هستند و هرکس که فشار بیشتری بیاورد امتیاز بیشتری می‌گیرد و لازمه آن داشتن امکانات بیشتر است.

وی تأکید کرد: تحریم‌های نف،٬ کشتیرانی٬ هواپیمایی همچنین واردات کالاهای یدکی خودرو پس از برجام برداشته شده است٬ ناشکری نکنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده است٬ بانک‌های بزرگ تحریمش باقی است اگرچه تحریم بانک‌های کوچک برداشته شده است.

اکبریان یادآور شد: کالای قاچاق و حمایت واقعی از تولید از مهم‌ترین مباحث در امر اشتغال است٬ با توجه به بالا بودن نرخ سود بانک‌ها و بهره ۳۱ درصدی سود بانکی و ۹ درصد سود ارزش افزوده و هزینه‌های بالای آب و برق و گاز قطعاً تولید کننده ایرانی نمی‌تواند با تولید کننده خارجی رقابت کند٬ امیدواریم گشایشی در تسهیلات بانکی و سود بانکی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیکاری بابا گرونی اینارو بگو خب

    • بدون نام

      مهمترین معضل كشور ضعف مدیریت در سطوح بالا وعدم برخورد قاطع با فساد اداری است قاچاق ناشی از این مشكل است

    • امیر

      بفرمایید فاجعه .....
      معضل بود یه زمانی
      خدا قوت

    • بدون نام

      مهمترین معضل اختلاس و دزدی ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج