۴۱۷۸۸۹
۱ نظر
۵۲۷۶
۱ نظر
۵۲۷۶
پ

هشت فرمانده مشهور بربر

از قرن سوم تا پنجم بعد از میلاد مسیح، ارتش‌های خارجی زیادی به قلمرو رومی‌ها حمله کردند. رومی‌ها ارتش‌های اجنبی را بی‌شعور، خشن و غیر متمدن می‌خواندند و آن‌قدر فشار آوردند که درنهایت امپراتوری روم غربی را برانداختند.

وبسایت فرادید: از قرن سوم تا پنجم بعد از میلاد مسیح، ارتش‌های خارجی زیادی به قلمرو رومی‌ها حمله کردند. رومی‌ها ارتش‌های اجنبی را بی‌شعور، خشن و غیر متمدن می‌خواندند و آن‌قدر فشار آوردند که درنهایت امپراتوری روم غربی را برانداختند. در اینجا به معرفی هشت رهبر بربر معروف می‌پردازیم:

۱. آرمینیوس

او از خانواده‌ای اصیل از قبیله ژرمن بود. او در کودکی توسط رومی‌ها از خانواده‌اش جاده شد و در ارتش روم شروع به خدمت کرد. نیروهایش به سه سپاه روم حمله کردند. در اواخر قرن نوزده آرمینیوس به‌عنوان یک قهرمان ملی شناخته می‌شد، اما در اوایل جنگ جهانی دوم شهرتش خدشه‌دار شد. زیرا آلمان‌های مدرن فتح و حملات تاریخی او را با ناسیونالیسم نظامی آدولف هیتلر مشابه می‌دانستند.

هشت فرمانده مشهور بربر

۲. بودیکا

مانند سایر زنان سلتیک، بودیکا نیز در مقایسه با بسیاری از زنان دیگر در جهان باستان، از آزادی زیادی برخوردار بود و در کنار مردان قبیله در مبارزه و استفاده از سلاح آموزش دید. زمانی که شوهرش پادشاه شرق آنجلیا (شرق انگلستان کنونی) بدون هیچ وارث مردی از دنیا رفت، رومی‌ها برای فتح قلمروش فرصت را غنیمت شمردند. آن‌ها بودیکا را در مقابل مردم شلاق زدند و به دو دخترش تجاوز کردند. اما زمانی که والی روم در منطقه نبود، ملکه جنگجو هدایت شورشیان را بر عهده گرفته به گفته مورخان نیروهای او 70 هزار رومی و طرفدارانشان را قتل‌عام کردند. والی روم بازگشت و بودیکا را شکست داد. در پی شکست، بودیکا احتمالاً خود را با سم کشته است.

هشت فرمانده مشهور بربر

۳. آلاریک

یکی از معروف‌ترین رهبران اجنبی پادشاه گوت ها "آلاریک" بود که پس از مرگ امپراتور روم شرقی تئودوسیوس به قدرت رسید. در آن زمان صلح شکننده‌ای میان روم‌ها و گوت ها برقرار بود. زمانی که امپراتور فلاویوس هونوریوس حاضر نشد برای نیروهای آلاریک زمین و تجهیزات فراهم کند، نیروهای گوت به روم حمله کردند. برخی برده‌های شورشی دروازه‌های شهر را باز کرند و ارتش آلاریک اولین دشمن خارجی بودند که بعد از 800 سال وارد شهر شدند.

هشت فرمانده مشهور بربر

۴. آتیلا هون
او در خانواده سلطنتی هون به دنیا آمده بود. آتیلا همراه برادرش "بلدا" به قدرت رسید. آتیلا مقادیر بسیار زیادی طلا از رومی‌ها می‌پذیرفت تا به آن‌ها حمله نکند، اما این کار را کرد. برادرش را کشت و کنترل تمام امپراتوری را در دست گرفت. رومی‌ها پاپ لئو را به‌عنوان پیام‌آور صلح فرستاد. جزئیات این جلسه نامعلوم است، اما آتیلا با نیروهایش عقب‌نشینی کرد و به مجارستان بازگشت. او صبح روز بعد از عروسی‌اش مرد (همسران زیادی داشت). احتمالاً به دلیل مسمومیت با الکل یا توطئه‌ای مرگبار از سوی همسرش جدیدش مرد.

هشت فرمانده مشهور بربر

۵. گایسریک

او پس از پادشاه وندال به قدرت رسید. او بر جمعیتی 80 هزارنفری در شمال آفریقا فرمانروایی می‌کرد. پس از قتل امپراتور والنتینیان سوم، معاهده‌ای طبق آن قرار بود دختر والنتینیان با پسر گایسریک ازدواج کند، شکسته شد و وندال ها به روم لشکرکشی کردند. روم‌ها باری دیگر پاپ لئو را برای صلح نزد آن‌ها فرستادند. به لطف دیپلماسیِ پاپ لئو، وندال ها پذیرفتند درازای ورود آزاد به شهر، آنجا را به آتش نکشند و مردم را قتل‌عام نکنند. گایسریک بعدازاین پیروزی به آفریقای شمالی بازگشت و در نبردهای زیادی پیروز شد. او بدون هیچ شکستی در میدان نبرد، به مرگ طبیعی مرد.

هشت فرمانده مشهور بربر

۶. اودوآکر

اغلب محققین معتقدند اودوآکر، اولین پادشاه بربر ایتالیا، پسر ادیکو هون و مشاور آتیلا هون بود. پس از خدمت به‌عنوان فرمانده در ارتش روم در ایتالیا، شورشی علیه ژنرال رومی "ژولیوس نپوس" ترتیب داد و پسر نوجوانش را امپراتور کرد. سرانجام با حمله نیروهای اوستروگوت به ایتالیا، شکست خورد. در ابتدا برای اداره مشترک قلمرو توافق‌نامه‌ای امضا شد. اما درنهایت تئودوریک او، خانواده و پیروانش را به قتل رساند.

هشت فرمانده مشهور بربر

۷. کلوویس

کلوویس اولین حکمران مروونژیها بود که در سال‌های 500 تا 750 بعد از میلاد در آلمان و گال حکومت کردند و بنیان‌گذار فرانسه شناخته می‌شود. او در پانزده‌سالگی به پادشاهی رسید. آخرین فرماندار رومی گال را در نبرد سوآسون شکست داد و پادشاهیِ متحدی متشکل از اقوام مختلف ایجاد کرد. او کاتولیک شد و پادشاهی‌اش مخلوطی از سنت‌های رومی و آلمانی بود. او سعی کرد امپراتوری خود را گسترش دهد، اما توسط تئودوریک حاکم قدرتمند ایتالیا شکست خورد. او در سال 511 از دنیا رفت و نوادگانش بیش از 200 سال حکومت کردند.

هشت فرمانده مشهور بربر

۸. تئودوریک

او در کودکی به‌عنوان گروگان امپراتور روم شرقی و برای اطمینان از فرمان‌برداری پدرش، به قسطنطنیه فرستاده شد. بااینکه هرگز خواندن و نوشتن را نیاموخت، اما جنبه‌های زیادی از فرهنگ رومی را به خود گرفت. او به ایتالیا حمله کرد و تمام پنسیلوانیا و سیسیل را فتح کرد و رقیبش اودوآکر را کشت. در بیش از سه دهه از فرمانروایی او، در ایتالیا صلح برقرار بود. او تأکید داشت که گوت ها و رومی‌ها باید در صلح کنار هم زندگی کنند.
هشت فرمانده مشهور بربر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      اطلاعات واقعا خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج