۴۱۸۳۹۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سفر به چشمه معدنی «دهانه» در یوتا

«Homestead Caldera» که مردم محلی آن را با نام «دهانه» می شناسند یک چشمه آبگرم طبیعی است که داخل صخره آهکی به شکل کندو با ارتفاع ۱۷ متر پنهان شده و در میدوی در یوتا قرار دارد.

برترین ها: «Homestead Caldera» که مردم محلی آن را با نام «دهانه» می شناسند یک چشمه آبگرم طبیعی است که داخل صخره آهکی به شکل کندو با ارتفاع ۱۷ متر پنهان شده و در میدوی در یوتا قرار دارد. درست بالای چشمه یک گشودگی طبیعی بزرگ قرار دارد که در اصل تنها ورودی به دهانه است. کسانی که تمایل داشتند از این چشمه آبگرم غنی از مواد معدنی استفاده کنند مجبور بودند از سوراخ بالای آن وارد شوند. تا اینکه در سال ۱۹۹۶ یک تونل در پایه گنبد سنگی ایجاد شد که دسترسی بازدیدکنندگان را آسان می کرد.
این دهانه حدود ۱۰ هزار سال پیش توسط رسوب مواد معدنی، به طور عمده کلسیم، تشکیل شد که یک سنگ گدازه مانند متخلخل سفید را ایجاد کرد که در منطقه میدوی بسیار رایج است. مطالعات نشان می دهد که باران و برف ذوب شده در کوه های واساچ به زمین نفوذ کردند و از طریق ترک ها و شکستگی ها وارد عمق ۱.۵ تا ۳ کیلومتری زمین شدند تا توسط انرژی زمین گرم شوند. آب گرم شده به سطح برگشت و مواد آن مثل تراورتن رسوب کرد.
امروزه آب غنی از مواد معدنی از دهانه لوله کشی شده و گنبد دیگر رشد نمی کند. از آنجا که آب دائما تغییر می کند (به این دلیل که لوله کشی شده) دما در حرارت ثابت ۹۶ درجه فارنهایت (۳۵.۵ درجه سانتیگراد) ثابت می ماند و شفافیت آن شگفت انگیز است. حتی از عمق آن غواصان می توانند ابرها را از طریق سوراخ بالای گنبد ببینند. این چشمه ۱۷ متر ارتفاع، ۱۲۰ متر قطر خارجی، ۲۶ متر قطر داخلی و ۲۰ متر عمق دارد.
سفر به چشمه معدنی «دهانه» در یوتا
سفر به چشمه معدنی «دهانه» در یوتا
سفر به چشمه معدنی «دهانه» در یوتا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج