۴۱۸۵۱۶
۲ نظر
۶۸۵۱
۲ نظر
۶۸۵۱
پ

در وحشتناک ترین گردبادهای دنیا صدها نفر جان باختند

مرگبارترین گردبادهای تاریخ

مانند ماری خشمگین به خود می پیچند و زوزه کشان نزدیک می شوند. آنها در سر راهشان هر چیزی را می بلعند و بعد استخوان هایش را از لای دندان های وحشتناک خود بیرون می ریزند. این بادهای سهمگین و سیاه هر ساله ده ها انسان را به درون خود می کشند و بعد تنها جسدی از آنها بر جای می گذارند.

مجله همشهری سرنخ: مانند ماری خشمگین به خود می پیچند و زوزه کشان نزدیک می شوند. آنها در سر راهشان هر چیزی را می بلعند و بعد استخوان هایش را از لای دندان های وحشتناک خود بیرون می ریزند. این بادهای سهمگین و سیاه هر ساله ده ها انسان را به درون خود می کشند و بعد تنها جسدی از آنها بر جای می گذارند. این گزارشی است از مخوف ترین گردبادهای دنیا.

۱- هیولای خشمگین در سه شهر بنگلادش

بنگلادش یکی از مهم ترین کشورهایی است که در کانون ایجاد گردباد قرار دارد و تاکنون دهه ها طوفان مرگبار در آن اتفاق افتاده است.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

دومین طوفان مرگباری که در تاریخ بنگلادش به ثبت رسید در سال 1973 (1343) اتفاق افتاد. این طوفان بزرگ و گسترده در سر راه خود مناطق عمده ای در مانیگانی، سینگاری و ناوابگانی را نابود کرد. در زمان وقوع طوفان، مردم وحشت زده سعی داشتند خود را در هر مکانی که فکر می کردند امن است و آن ها را از خطر طوفان کشنده در امان نگاه می دارد پناه بگیرند اما متاسفانه هنگامی که یک گردباد به پا می خیزد، جای امنی وجود ندارد و هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را نابود می کند. روستاهای زیادی از جمله کل روستای بالوهار، همراه با بخش عمده ای از 9 روستای دیگر کاملا محو شدند و از آن ها جز خرابه ای، باقی نماند. شمار کشته شدگان در این گردباد مرگبار به 681 نفر رسید. این طوفان مرگبار جزو بزرگ ترین گردبادهای تاریخ شناخته می شود.

2- مرگبارترین گردباد دنیا

مرگبارترین طوفانی که تاکنون در تاریخ شناخته شده، طوفان بزرگ و وحشت آوری است که باز هم کشور بنگلادش را گرفتار کرد. کلا کشور بنگلادش چون در مرکز تولید گردباد و طوفان های بزرگ قرار گرفته، سال های زیادی تجربه طوفان های مرگباری را داشته که بیشتر این طوفان ها در ماه آوریل اتفاق می افتد. این گردباد که مرگبارترین طوفان تاریخ نیز هست، در ۲۶ آوریل ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) در شهرهای دولتپور و سالتوریای کشور بنگلادش رخ داد. در این سال، شش ماهی می شد که بنگلادش با خشکسالی دست و پنجه نرم می کرد و هواشناسان یکی از علل این طوفان عظیم را نیز همان خشکسالی دانسته اند.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ
هواشناسان می گویند خشکسالی این کشور به شرایط جوی اجازه داده بود تا گردباد عظیم مرگباری را ایجاد کند، به هر حال این گردباد مرگبار همچنان که می چرخید هر چیزی را تا شعاع دو کیلومتری نابود می کرد. این بلای طبعیی در عرض تنها چنددقیقه، جان بیش از 1300 نفر را گرفت و 12 هزار نفر را زخمی و روانه بیمارستان کرد. این هیولای خشمگین شهرهایی را که در سر راهش قرار داشت به کلی ویران کرده و 80 هزار نفر را بی خانمان کرد. متاسفانه در آن سال، قحطی و فقر و کمبود بهداشت در کشور بنگلادش بیداد می کرد.

3- گردباد پاکستان
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

در تاریخ 14 آوریل سال 1969 (1348)، در قسمت شرق پاکستان در شهر داکا که هم اکنون جزو شهرهای بنگلادش شمرده می شود، طوفان بزرگی اتفاق افتاد که علاوه بر خرابی های زیادی که به بار آوردباعث شد بیش از 700 نفر جانشان را از دست بدهند. بعد از طوفان بزرگ داکا، تخمین زده شد که حداقل چهار هزار نفر مجروح و زخمی شدند و هزاران نفر نیز خانه های خود را از دست دادند. در همان روز، طوفان بزرگ دیگری در یکی از شهرهای مرزی شرق پاکستان به نام هومنا آپازیلا رخ داد که هواشناسان اعلام کردند این گردباد ادامه گردباد عظیم داکا بوده است. طوفان دراین شهر نیز 220 کشته و ویرانی های زیادی برجا گذاشت، در مجموع در این دو طوفان بزرگ، بیش از 923 نفر کشته شدند و طوفان شرق پاکستان به عنوان دومین گردباد مرگباری که تاکنون در تاریخ اتفاق افتاده شناخته شد.

4- خشم در والتا
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

یکی از کشنده ترین طوفان هایی که تاریخ تاکنون دیده، طوفان والتا در شهر مالت است. گفته می شود هنگامی که در سال 1956 (1328)، ناوگان حمل و نقل دریایی در بندر طوفان عظیم اتفاق افتاد که باعث شد کل ناوگان حمل ونقل دریایی مالت نابود شود. این طوفان در سر راه خود، جان بیش از 600 نفر را گرفت و خرابی های جبران ناپذیری را به این شهر بندری وارد کرد. با آنکه منابع متناقضی درباره این گردباد مرگ آور وجود دارد اما یک حقیقت کاملا روشن است، طبق گفته شاهدانی که از این طوفان عظیم جان سالم به در برده بودند آسمان به یکباره تیره و تار شده بود و ابرهای خاکستری زیادی آسمان را پوشانده بودند. گردباد اولین بار مانند یک فواره بزرگ از درون دریا آغاز شد و قبل از این که به خشکی برسد مثل یک قیف بزرگ چرخان سیاه رنگ آسمان و زمین را به هم دوخته بود اما هیچکس گمان نمی کرد این طوفان دریایی تبدیل به گردبادی تمام عیار در خشکی شود.

5- گردباد مادارگانج

در سیزده می ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) برای چهارمین بار، گردباد عظیمی در بنگلادش به راه افتاد که ناحیه مادارگانی تا میرزاپور را نابود کرد.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

در این حادثه بیش از ۳۰ هزار خانه کاملا نابود شد و هزاران نفر به خانمان و صدها نفر زخمی شدند، همچنین گزارش شده که در این ناحیه، بیش از ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و محصولات مزارع زیادی به طور کلی از بین رفت.

به نظر می رسد با وجود این طوفان های خشمگین زیاد در کشور بنگلادش، فقر و خشکسالی دو ماجرای کاملا عادی باشد.

6- طوفان کومورو

سال ۱۹۵۱ (۱۳۲۸)مجمع الجزایر کومورو در سواحل شرقی آفریقا، گرفتار طوفان عظیمی شدند که مانند طوفان جزیره سیسیل در سال ۱۸۵۱ (۱۲۲۸) ابتدا به صورت گردبادی چرخان از درون دریا آغاز شد.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

گردبادها مانند دو فواره بزرگ و قدرتمند از درون دریا به سمت خشکی می آمدند و تخمین زده شده که این طوفان مرگبار جان بیش از ۵۰۰ نفر را گرفته و خرابی های زیادی را ایجاد کرده باشد. هزاران نفر خانه و کاشانه خود را در این گردباد از دست دادند و با قحطی و کمبود غذا مواجه شدند، اما جزییات دقیق دیگری از این ماجرا در دست نیست.

۷- مارهای خشمگین در جزیره سیسیل

سال 1851 (1228)در سیسیل گردبادی اتفاق افتاد که مبداء آن اعماق دریا بود و به عنوان یک گردباد دریایی شناخته شد. از آن جا که در آن سال ها هنوز تکنولوژی و فناوری پیشرفت نکرده بود بنابراین جزییات زیادی از این حادثه در دست نیست، اما با توجه به داستان هایی که پدران پدربزرگ های جزیره سیسیل تعریف کرده اند و دهان به دهان به صورت داستان وحشتناکی نقل شده تا به امروز رسیده، در آن روز وحشتناک بیشتر از 500 نفر کشته شدند.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ
آن ها در داستان هایشان گفته بودند که طوفان از دل دریا بیرون آمده و دو فواره بزرگ از درون دریا در حالی که می چرخیدند مانند مارهای خشمگینی به خشکی رسیدند و در خشکی تبدیل به دو گردباد عظیم و قدرتمند شدند. هر کدام از این هیولاها از چند حلقه تشکیل شده بودند که در طول مسیر خود، جانوران و مردم زیادی را از بین بردند. بعدها در سال ۱۹۵۱ (۱۳۲۸) گردبادی در کومور اتفاق افتاد که درست شبیه این گردباد افسانه ای بود.

8- گردباد ماداریپور و شیبهار

در تاریخ دوم آوریل ۱۹۷۷ (۱۳۵۴)، هنگامی که مردم بنگلادش سرگرم برگزاری جشن اول آوریل بودند، گرباد مرگباری در بنگلادش وزیدن گرفت.

مرکز این گردباد، روستاهای ماداریپور و شیبهار بود. در این روز، آب و هوا به سرعت تغییر کرد و ابر سیاهی سراسر آسمان را پوشاند.
مرگبارترین گردبادهای تاریخ

مردم وحشت زده شاهد آن بودند که گردبادی مانند یک ستون عظیم در حال چرخیدن و پیشروی است، متاسفانه دو روستای ماداریپور و شیبهار، به طول کل ویران شدند. این هیولای خشمگین، درختان، خانه ها و دیگر سازه هایی که سر راهش بود را به طور کامل نابود کرد و 500 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت و باعث شد که مردم بنگلادش تا مدت ها از روز اول آوریل، ترس عجیبی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      نه که دنیا خیلی جای خوبیه ، خدا اینارم می فرسته میگه نذارم خیلی بهشون خوش بگذره!

    • ادم

      خیلی ترسناک است.
      فوق العاده وحشتناک و دلهره آور.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج