۴۱۸۶۹۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا

«Whitney Plantation» در نزدیکی والاس در لوئیزیانا در رود ریور تاریخی قرار دارد. این مزرعه سابق نیشکر در روزهای قبل از جنگ داخلی تاسیس شد و امروزه تنها موزه آمریکاست که به برده داری اختصاص داده شده است.

برترین ها: «Whitney Plantation» در نزدیکی والاس در لوئیزیانا در رود ریور تاریخی قرار دارد. این مزرعه سابق نیشکر در روزهای قبل از جنگ داخلی تاسیس شد و امروزه تنها موزه آمریکاست که به برده داری اختصاص داده شده است. این مکان دراصل متعلق به «Ambroise Heidel» یک مهاجر آلمانی بوده که به لوئیزیانا آمده و در سال ۱۷۵۰ این زمین را خریده است. پسر او ژان ژاک کشت نیشکر را در اوایل سال های ۱۸۰۰ در این زمین آغاز کرد. در آن روزها در کشت نیشکر هم مانند هر کشتزار دیگری در این کشور، اغلب از برده ها و کارگرهای آفریقایی استفاده می شد. حدود ۳۵۰ برده در اینجا زندگی می کردند زحمت می کشیدند و مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند. تا اینکه بعد از جنگ داخلی این ملک به برادیش جانسون فروخته شد و این مزرعه به نام نوه او ویتنی نامگذاری شد.
در سال ۱۹۹۹ مزرعه توسط وکیل نیواورلئان به نام جان کامینگز خریداری شد. به مدت ۱۵ سال کامینگز ۸ میلیون دلار از اموال شخصی و زمان خود را روی این مزرعه سرمایه گذاری کرد تا آن را به اولین موزه برده داری آمریکا تبدیل کند و داستان ظالمانه بزرگترین شرمساری آمریکا را بازگو کند.
تعدادی یادبود و نمایشگاه و آثار هنری و مجسمه در زمین های موزه وجود دارد. هم چنین یک «دیوار افتخار» در این موزه وجود دارد که نام 350 برده ای که زندگیشان را در این مزرعه گذراندند روی آن آورده شده است. هم چنین یادبود دیگری به 107 هزار نفری که در لوئیزیانا به بردگی گرفته شدند اختصاص داده شده است. هم چنین یک مجسمه برنزی از فرشته سیاه که یک کودک را به بهش می برد هم در گوشه ای از این مزرعه به چشم می خورد. اطراف مجسمه یک لوح گرانیتی است که نام 2200 کودک برده لوئیزیانا که قبل از سه سالگی درگذشتند آورده شده است. اسناد تاریخی نشان می دهد 39 کودک در سال های 1823 تا 1863 در این مزرعه مرده اند که تنها شش نفر از آن ها به پنج سالگی رسیده بودند.
اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا
اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا
اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا
اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا
اولین و تنها موزه برده‌داری آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج