۴۱۹۲۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۱۰ مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

در این مطلب، مکان های زیرزمینی منحصربه فردی را معرفی کرده ایم که در دنیا نمونه ندارند. این دنیاهای زیرزمینی شامل، غار، شهرهای زیرزمینی، تونل، زندان و حتی شهرهای سوخته هستند وسالانه افراد متعددی از آنها دیدن می کنند.

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

برترین ها: در این مطلب، مکان های زیرزمینی منحصربه فردی را معرفی کرده ایم که در دنیا نمونه ندارند. این دنیاهای زیرزمینی شامل، غار، شهرهای زیرزمینی، تونل، زندان و حتی شهرهای سوخته هستند وسالانه افراد متعددی از آنها دیدن می کنند.

کرم های شب‌تاب غار وایتومو

وایتومو - نیوزیلند

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

در هر مکانی و زمانی که باشید - در تاریکی، روی قایق یا هنگام قدم زدن - از آسمان درخشان لذت می برید. اما در نیوزیلند مکانی هست که کمی فرق دارد. در جزیره شمالی نیوزیلند، درست در اعماق زمین در غار وایتومو، کرم هایی زندگی می کنند که ذاتا درخشان هستند و حکم ستاره های زیرزمینی را دارند. تماشای این کرم ها در این غار، تجربه به یادماندنی برای گردشگران بر جای می گذارد.


رودخانه زیرزمینی پورترو پرینسیسا

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورترو پرینسیسا - فیلیپین

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

قایق سواری روی این رودخانه زیرزمینی تجربه لذت بخشی است. رودخانه زیرزمینی پورترو پرینسیسا نه تنها برای رودخانه زیرزمینی قابل قایق رانی اش شهرت دارد، بلکه یکی از غارهای فوق العاده جذاب دنیا نیز هست. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و جزو یکی از ۷ شگفتی جدید طبیعت به شمار می رود. دلیل آن نیز اکوسیستم «کوه به دریا» است که شامل جنگل های بکر با درختان بلند، غار با صخره های بسیار عجیب و رودخانه جزر و مد داری است که به دریای جنوب چین می ریزد. برای محافظت از غار، بازدیدکننده ها باید پیش از ورود اجازه نامه دریافت کنند. تعداد گردشگرانی که می توانند در طول یک روز از این غار دیدن کنند بسیار کم است. اگر قصد سفر به آن را دارید حتما از قبل تو آن را رزرو کنید.


زیرزمین سیاتل

سیاتل

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

این شهرِ فناوری محور در ابتدا این گونه نبود. سیاتل ابتدا مملو از گل و لای بوده است. اما وقتی آتش سوزی بزرگ در سال ۱۸۸۹ میلادی، ۲۵ بلوک را از بین برد، این شهر مجبور به بازسازی شد. در بازسازی سیاتل از دیوارهای نگهدارنده برای ساختمان ها استفاده شد و خیابان ها را بالاتر از فونداسیون گل آلود زمین ساختند. بسیاری از قسمت های اصلی شهر همچنان در نزدیکی میدن پایونیر باقی مانده است و می توانید از آن دیدن کنید. این منطقه شامل راهروهای زیرزمینی است که زمانی پیاده رو و فضای مقابل مغازه ها بوده است.


شهر زیرزمینی مونترال (RESO)

مونترال - کانادا

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی


خرید، خواب، خوردن و حتی انجام کارهای بانکی همه در زیر زمین انجام می شوند. شهر زیرزمینی مونترال که به نام La Ville Souterraine یا RESO نیز شناخته می شود، یکی از بزرگ ترین مجموعه های ساختمانی دنیاست. حدود 19 کیلوومتر تونل در زیرزمین مرکز شهر مونترال شامل پاساژهای خرید، هتل ها، موزه ها، ساختمان های دانشگاه، مترو، ایستگاه قطار و حتی زمین هاکی است. برخلاف دیگر زیرزمین های جالب این مقاله، بازدید از این شهر زیرزمینی به بلیط یا تور گردشگری نیاز ندارد.


سردابه کولوسئوم

رم

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

یکی از بناهای دیدنی شهر رم در ایتالیا، آمفی تئاتر کولوسئوم است که پیشینه آن به امپراطوری دوم روم باستان باز می گردد. اما بازدید از این مجموعه بدون رفتن به سردابه زیرزمینی، راهروها و دالان هایی که گلادیاتورها پیش از جنگ با حیوانات وحشی در آنجا آماده می شدند، کامل نمی شود. در رم، مکان زیرزمینی دیگری نیز به نام «شهر مخفی» وجود دارد که باید از آن بازدید کرد.


هتل حمام آب گرم Ainsworth

کانادا

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

با رفتن به بریتیش کولومبیا در ۱۵۰ مایلی شمال اسپوکین می توانید در آب گرم Ainsworth حمام کنید. داخل غارهای پر پیچ و خم، جایی که با انواع استالاكتيت‌ و استالاگميت پوشیده شده است، آب های گرم معدنی ریخته می شود و بازدیدکننده ها می توانند تا کمر در آب های معدنی و گرم این حمام فرو روند و استراحت کنند.


معدن نمک Wieliczka

Wieliczka - لهستان

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

نمک چاشنی غذاهاست پس چندان جای تعجب ندارد که به مکان های زیرزمینی نیز طعم و مزه دهد. معدن نمک Wieliczka در کشور لهستان، درست در بیرون از شهر کراکو است و پیشینه تاریخی ۹۰۰ ساله دارد. این معدن حدود ۲۰۱ کیلومتر راه و بیش از ۲ هزار غار دارد. میراث جهانی زیرزمینی یونسکو سالانه بازدیدکننده های بیشماری را از سراسر دنیا به خود جلب می کند. این معدن، یک موزه معدن بزرگ، تالار کنسرت، کلیساهای کوچک ساخته شده از نمک و درمانگاه کوچکی برای افرادی دارد که حساسیت یا تنگی نفس (آسم) دارند.


غار یکهزار بودا

دانهانگ - چین

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

شاید جواهرات داخل غار هزار بودای چین چندان درخشان نباشند اما همچنان خیره کننده و زیبا هستند. در انتهای جاده ابریشم در غرب چین، خانه صدها غاری است که توسط راهبان بودایی حفر و با مجسمه ها و نقاشی هایی از خدایان بودا در هزارسال گذشته تزئین شده اند. این مکان همچنین به نام «غارهای موگائو» نیز شناخته می شوند. این غار یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که به چین سفر می کنند. این غار حدود ۱۱.۵ هکتار دیوار تو در تو و بیش از ۲ هزار مجسمه نقاشی شده دارد.


دخمه های زندان فرمانتل

فرمانتل - استرالیا

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

برای بازدید از دخمه های زندان فرمانتل باید لباس های تر و تمیز خود را عوض کنید و به جای آن، کلاه های بلند، چکمه های پلاستیکی و پیشانی بند چراغ قوه دار بپوشید و از نردبان ۲۰ متری پایین بروید. در طول مسیر باید خم شوید زیرا ارتفاع این تونل ها کمتر از ۱.۵ متر است. این تونل ها، از اواخر قرن ۱۹ میلادی محل ذخیره آب برای زندانی ها بوده اند. برای رفتن به تونل هایی که پر از آب هستند می توانید از قایق های کوچک موجود استفاده کنید. تور تماشای این دخمه ها و تونل ها حدود ۲.۵ ساعت طول می کشد.



کانال سنت مارتین

پاریس

10 مکان برای کشف دنیای زیرزمینی

برخی از جاذبه های گردشگری شهر زیبای پاریس همچون کلوب های جاز یا موزه فاضلاب در زیر زمین شهر قرار دارند. در میان همه گزینه های رنگی و جالب، قایق هایی که در مسیر خود به کانال سنت مارتین به آرامی به زیر باستیل می روند، جالب توجه هستند. برای بازدید از این دنیای زیرزمینی، سوار قایق های کانال شوید و مکان هایی را در پاریس ببینید که کمتر کسی آنها را دیده است. جالب اینجاست که هنر را در جاهایی پیدا می کنید که انتظار ندارید: هنر چیدمان Sounds of Light درست در زیر طاق باستیل.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج