۴۱۹۲۳۵
۴ نظر
۵۰۴۱
۴ نظر
۵۰۴۱
پ

تقلید ظاهر مورچه‌ها برای شکارشان

همه‌ی عنکبوت‌ها شکارچی هستند ولی بیشتر آن‌ها کوچک بوده و دفاع‌های ابتدایی برای محافظت از خود در برابر شکارچیان دارند. عنکبوت‌ها در گستره‌ای از رفتارهای شکار مختلفی فرگشت یافته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از خطر شکار شدن نیز در بروند.

وبسایت fa-ct.ir: همه‌ی عنکبوت‌ها شکارچی هستند ولی بیشتر آن‌ها کوچک بوده و دفاع‌های ابتدایی برای محافظت از خود در برابر شکارچیان دارند. عنکبوت‌ها در گستره‌ای از رفتارهای شکار مختلفی فرگشت یافته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از خطر شکار شدن نیز در بروند. یکی از مؤثرترین استراتژی‌های فرگشت یافته شامل گول زدن مورچه‌ها می‌باشد.

بیش از ۳۰۰ گونه عنکبوت وجود دارد که ظاهر مورچه‌ها را تقلید می‌کنند، به این فرآیند میرمکومورفی یا تقلید مورچه گفته می‌شود. مورچه‌ها به خاطر رفتار پرخاشگرانه در قلمرو خودشان کمتر مورد حمله‌ی برخی شکارچیان قرار می‌گیرند که این ویژگی آن‌ها را به موجودی مناسب برای تقلید شدن تبدیل می‌کند. بسیاری از عنکبوت‌هایی که ظاهر مورچه را تقلید می‌کنند یک کمر غیرواقعی داشته و موهای درخشانی دارند تا ظاهر سه تکه و درخشان مورچه‌ها را به آن‌ها بدهد.

تقلید ظاهر مورچه‌ها برای شکارشان

همچنین این عنکبوت‌ها به مانند مورچه‌ها رفتار می‌کنند. آن‌ها پاهای جلوی‌شان را به مانند شاخک مورچه بالای سر خود می‌گیرند و به صورت زیگ‌زاگ راه می‌روند که بیشتر شبیه مورچه است.

دو دلیل وجود دارد که یک عنکبوت ظاهر یک مورچه را تقلید کند: برای خوردن آن‌ها و برای اجتناب از خورده شدن توسط آن‌ها. رفتار اول که کمتر مشاهده می‌شود برای گول زدن شکار توسط عنکبوت‌ها بکار گرفته می‌شود. مورچه‌ها طعمه‌های خطرناکی هستند و آرواره‌های قوی و نیش سمی دارند و همچنین می‌توانند توسط مواد شیمیایی از خود مراقبت کنند. در این حالت شباهت عنکبوت به مورچه به آن کمک می‌کند بدون اینکه شکی را برانگیزد به آن‌ها نزدیک شود و در موقعیت مناسب آن‌ها را شکار کند.

لازم به ذکر است که این فرآیند تقلید لزوماً عامدانه و آگاهانه نیست. صرفنظر از رفتار عنکبوت‌ها که غریزی است ظاهر آن‌ها نیز به صورت ژنتیکی شبیه به مورچه‌ها فرگشت می‌یابد. به عبارت دیگر ژن‌هایی که ظاهر عنکبوت را شبیه به مورچه می‌کنند بهتر می‌توانند خود را منتشر سازند.
تقلید ظاهر مورچه‌ها برای شکارشان
تقلید ظاهر مورچه‌ها برای شکارشان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جالب

    • ترانه

      کووووول

    • کامران

      عالی

    • مهدی

      ای شیطون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج