۴۲۱۹۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جايزه گوگل برای هک کروم

گوگل اعلام کرده که اگر فرد يا گروهي از هکرها بتوانند سيستم‌عامل کروم را هک کنند، جايزه ۳/۱۴۱۵۹ميليون دلاري اين کمپاني را دريافت خواهد کرد؛ جايزه‌اي گيکي که رقم ميليوني‌اش از روي عدد پي (?) در رياضي طراحي شده است.

روزنامه مردم سالاری: گوگل اعلام کرده که اگر فرد يا گروهي از هکرها بتوانند سيستم‌عامل کروم را هک کنند، جايزه ۳/۱۴۱ ۵۹ ميليون دلاري اين کمپاني را دريافت خواهد کرد؛ جايزه‌اي گيکي که رقم ميليوني‌اش از روي عدد پي (?) در رياضي طراحي شده است.

گوگل قرار است اوايل ماه مارس در ونکوور فستيوالي براي گردهم‌آيي هکرها از سراسر جهان برگزار کند و اين جايزه در آن مراسم به کساني که حفره‌هاي امنيتي کروم را بيابند اعطا خواهد شد.

هر کسي که بتواند به مرورگر کاربري که از سيستم‌عامل کروم استفاده مي‌کند نفوذ کند، يا به هر طريقي کنترل سيستم مبتني بر اين سيستم‌عامل را به دست بگيرد، از نظر گوگل برنده است. اما اين جايزه در سه بخش اعطا مي‌شود.

کساني که بتوانند با بدافزار نصب‌شده روي وب‌‌سايت‌ها کروم را آلوده کنند، جايزه‌اي ۱۱۰ هزار دلاري، و کساني که بتوانند در کارآيي عادي سيستم اختلالي ايجاد کنند که منشا آن بارگذاري يک صفحه وب باشد، جايزه‌اي ۱۵۰ هزار دلاري دريافت مي‌کنند.

جايزه کامل ۳/۱۴۱۵۹ ميليون دلاري نصيب کساني مي‌شود که با کشف آسيب‌پذيري اساسي، بر مبناي آن اکسپلويتي طراحي کنند و کنترل کامل سيستم را به دست بگيرند و سپس در روند رفع آسيب‌پذيري براي گوگل مشارکت کنند.

گوگل در وبلاگ رسمي کروميوم در توضيح اين جايزه آورده: «امنيت از ارکان کروم است، اما هيچ نرم‌‌افزاري بي‌نقص نيست و ضعف‌هاي امنيتي را حتي در بهترين و دقيق‌ترين سيستم‌ها و فرآيندها هم مي‌توان يافت.»

طرح ارائه مشوق براي کشف و رفع آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي احتمالي، اقدام نوآورانه و کم‌سابقه‌اي است که گوگل با اجراي آن هم قصد ارتقاي امنيت سيستم‌عامل توليدي خود را دارد و هم به موازات آن هدفي تبليغاتي را پي مي‌گيرد.

مديران گوگل با اين طرح مي‌خواهند بگويند در دنيايي که هر روز حفره جديدي در نسخه‌هاي گوناگون سيستم عامل ويندوز مايکروسافت - که پرکاربردترين سيستم عامل جهان است - پيدا مي‌شود، گوگل با اعتماد به نفس تن به چنين اقدامي مي‌دهد و خود را در برابر مهارت هکرها قرار مي‌دهد تا نفع همه اين اقدامات در نهايت نصيب کاربرانش شود.

اين غول جهان آنلاين، همواره از پيش‌گامان شفافيت در بسياري از عرصه‌هاي مرتبط با دنياي ديجيتال بوده است. گوگل پيش‌تر براي رفع آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي مرورگر گوگل‌کروم هم از اين تاکتيک استفاده کرده بود.

اما برخي از پژوهشگران امنيت شبکه استدلال متفاوتي دارند: به اعتقاد آنها اگر کسي واقعا بتواند سيستم عامل کروم را هک کند، در آن صورت اگر آسيب‌پذيري امنيتي و اکسپلويت (کد نفوذ) مرتبط با آن را مخفي نگه دارد و فقط در اختيار مشترياني نظير آژانس‌هاي دولتي قرار دهد که در پي نفوذ هدفمند به سيستم‌هاي کاربران هستند و از آن نفع سياسي يا اقتصادي مي‌برند، درآمد بسيار بيشتري خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدین بچه های سپاه سه سوته هک میکنند.همچی که دهنت وابمونه !!!

    • reza latifi

      man reza ghol medam ta gooogle chrooom ra hak nakonam dast bardar nestam ba tashakor.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج