۴۲۶۶۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS

ام‌جی سرانجام کراس‌اوور کوچک جدید خود با نام ZS را در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی کرد. این خودرو برای پر کردن شکاف سطح پایین‌تر مدل GS به بازار خواهد آمد و رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود.

وب‌سایت پدال: ام‌جی سرانجام کراس‌اوور کوچک جدید خود با نام ZS را در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی کرد. این خودرو برای پر کردن شکاف سطح پایین‌تر مدل GS به بازار خواهد آمد و رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود. ZS در طراحی متفاوت از GS است اما فرم جلوپنجرهٔ آن به ساخته‌های جگوار شباهت دارد. این کراس‌اوور جدید توسط SAIC Design که بخشی از شرکت مادر ام‌جی یعنی Shanghai Automotive در استودیوهای طراحی در چین و بریتانیا طراحی شده است و در آن تأثیراتی از مزدا CX-۵ دیده می‌شود. ZS طبق زبان طراحی جدید MG و با هدف ارائهٔ ظاهری لوکس‌تر از GS طراحی شده است.

رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS
رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS

ام‌جی ZS بازار نسل جوان را هدف قرار داده است و از سال 2018 در بریتانیا هم عرضه خواهد شد. برنامهٔ ساخت کراس‌اوور دوم ام‌جی با رونمایی از کانسپت Icon که به‌صورت رترو طراحی شده بود در نمایشگاه خودروی شانگهای 2012 اعلام شد. گفته شده است که برای ZS یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری ارائه می‌شود؛ بنابراین استفاده از یک موتور 1.5 لیتری به معنای موتوری مشترک با مدل بزرگ‌تر GS است که 165 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد.

رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS

علاوه بر این تأیید شده است که یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور هم برای ZS در بازار چین ارائه خواهد شد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این موتور در بریتانیا هم در دسترس خواهد بود یا نه. این موتور در نسل بعدی MG ۳ هم استفاده خواهد شد. همچنین به‌احتمال‌زیاد گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه برای ZS هم ارائه خواهند شد. هردوی این گیربکس‌ها در کارخانهٔ SAIC تولید می‌شوند.

رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS

قیمت و مشخصات ZS هنوز نهایی نشده‌اند اما بااین‌حال این کراس‌اوور هم مانند GS تجهیزات زیادی را با قیمتی کمتر از رقبا ارائه می‌کند. این استراتژی نشان می‌دهد که ام‌جی با ZS قصد رقابت مستقیم با سانگ‌یانگ تیوولی را دارد که قیمتش از ۱۹,۹۵۰ پوند آغاز می‌شود یعنی نزدیک به ۴ هزار پوند کمتر نیسان جوک. کراس‌اوور کوچک ام‌جی سال آینده در نمایشگاه خودروی لندن هم به نمایش درخواهد آمد. همچنین مانند GS، این مدل کوچک‌تر هم ابتدا در چین عرضه می‌گردد و سپس چند ماه بعد نسخهٔ بهینه‌سازی شدهٔ آن در بریتانیا عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، ام‌جی قصد ساخت کراس‌اووری بزرگ‌تر از GS را هم دارد. مدلی که اندازه‌ای مشابه نیسان X-Trail خواهد داشت. بااین‌حال هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو اعلام نشده است. آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان خودرو در اوایل سال جاری نشان داد که فروش ام‌جی در ماه‌های خاصی از امسال بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین با گسترش محصولات در بخش‌های محبوب بازار مثل کراس‌اوورهای کوچک، ام‌جی امیدوار به افزایش حضور خود در این بازار است. بازاری که در آن از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست تنها ۲۲۰۰ دستگاه فروش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج