جاباما
۴۲۷۲۸
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

چگونه مرورگرهای وب را تست کنیم؟

تست کردن مرورگرها می تواند بسیار پیچیده و بسیار ساده باشد، بستگی دارد به اینکه شما به دنبال چه هستید و چرا. در وبسایت CNET، ما رویکردی جامع برای محک زدن مرورگرها داریم و به آمیزه ای از تست ها می نگریم که رفتار کلی مرورگر را محک می زنند و چند تست هم در دنیای واقعی انجام می دهیم تا عملکرد مرورگر در سناریوهای متداول را ببینیم.

چگونه مرورگرهای وب را تست کنیم؟

برترین ها:

مرورگرها برنامه هایی هستند که همه جا وجود دارند و همه از آنها بر روی انواع و اقسام سخت افزارها استفاده می کنند. در اینجا نشان می دهیم که چطور عملکرد آنها را می سنجیم.

مرورگر وب رایج ترین و پر استفاده ترین نرم افزار در دنیاست و روشی عادی برای دسترسی افراد به اینترنت است. امروزه همه کارهای مجازی کامپیوتری را می توان در یک مرورگر تمام کرد.

تست کردن مرورگرها می تواند بسیار پیچیده و بسیار ساده باشد، بستگی دارد به اینکه شما به دنبال چه هستید و چرا. در وبسایت CNET ، ما رویکردی جامع برای محک زدن مرورگرها داریم و به آمیزه ای از تست ها می نگریم که رفتار کلی مرورگر را محک می زنند و چند تست هم در دنیای واقعی انجام می دهیم تا عملکرد مرورگر در سناریوهای متداول را ببینیم.

چگونه مرورگرهای وب را تست کنیم؟

آیا مرورگر محبوب شما در لیست تست ما قرار دارد؟

اگر مرورگر محبوبتان نسخه ریمیکس شده و مبهمی از Netscape نباشد، به احتمال زیاد در لیست ما قرار دارد. با این وصف، تست کردن مرورگر با در نظر گرفتن این مطلب حتی پیچیده تر می شود که دو مرورگر از 5 مرورگر اصلی، یعنی Firefox و Chrome ، هر شش هفته یک بار مرورگرهای خود را آپدیت می کنند. گاهی این آپدیت ها تغییرات فراوانی در مرورگر ایجاد می کنند، ولی اغلب اینطور نیست.

ما تست های فصلی بر روی معروف ترین و پر کاربردترین مرورگرها و تست های ششه ماهه بر روی تعدادی از رقبا انجام داده ایم. تست ها طبق پلتفرم تنوع زیادی دارند، بنابراین مرورگرهای ویندوز همزمان با مرورگرهای Mac ، Android یا iOS تست نشده اند.

مرورگرهای دسکتاپ تست شده، هم ویندوز و هم Mac مشخص شده اند:

· کروم

· فایرفاکس

· اینترنت اکسپلورر 9 (فقط ویندوز 7)

· اینترنت اکسپلورر 10 (فقط ویندوز 8)

· اپرا

· سافاری (فقط Mac )

مرورگرهای دسکتاپ تست شده در هر شش ماه عبارتند از:

· ماکستون Maxthon

· اوانت Avant (فقط ویندوز)

چگونه مرورگرهای دسکتاپ را تست می کنیم؟

ما هر یک از این تست ها را سه بار انجام دادیم و قبل از هر تست، کامپیوتر را راه اندازی کردیم، تا مرورگر به صورت "سرد" آغاز بکار کند. بعد از بوت شدن مرورگر، 30 ثانیه صبر کنید تا مطمئن شوید که برنامه های پس زمینه تمام شوند. سپس این سه تست را میانگین بگیرید.


چگونه مرورگرهای وب را تست کنیم؟

محک های عملکرد

تست Acid3 از پروژه استانداردهای وب، تطابق مرورگر با استانداردهای پذیرفته شده را بررسی می کند. البته کمی قدیمی است زیرا HTML5 را بررسی نمی کند، ولی شروع خوبی می تواند باشد. مرورگرهایی که در تست Acid3 از نمره 100، 100 نیاورند، در آزمون اولیه به میزان چشمگیری عقب مانده اند.

Google Octane ، جانشین تست محک V8 گوگل، عملکرد جاوا اسکریپت را با تست کردن مناطقی همچون بهینه سازی کد، رمزگذاری، رمزگشایی، شبیه سازی، دستکاری آرایه ها و تخصیص عددی به هر تست، بررسی می کند. هرچه نمره بدست آمده بالاتر باشد، بهتر است.

Mozilla Kraken ، تست دیگری برای سنجش عملکرد جاوا اسکریپت است که زمان زیادی برای صدا، تصویر، AI ، JSON و رمزگذاری می گذارد. هرچه نمره کمتری در این تست بدست آید برای امتیاز نهایی بهتر است.

HTML5 Test برای هر یک از ویژگی های HTML5 که مرورگر ساپورت می کند، از نمره 500، امتیاز می دهد. این روش سختی برای سنجش پیشرفته بودن مرورگر است.

JSGameBench ، GUImark3 (تست بازی، تست متن) و Microsoft FishIE Tank عملکرد HTML5 Canvas را در چندین محیط مختلف شبیه بازی، بررسی می کنند. Canvas بخش مهمی از HTML5 است، زیرا همه تصاویر و اشکال دوبعدی جذابی که روی صفحه شما حرکت می کنند را خلق می کند.

هر یک از این تست ها از استاندارد متفاوتی استفاده می کنند. مثلاً FishIE Tank تعداد ماهی های روی صفحه را تعیین می کند. سپس تست به شما نشان می دهد که آنها در چند فریم در ثانیه قابل بازآفرینی هستند.

Microsoft Chalkboard یک سری تست زمان دار بر روی چرخش، زوم و مقیاس HTML5 انجام می دهد. هر چه سریعتر باشد بهتر است.

چگونه مرورگرهای وب را تست کنیم؟

ما چهار تست "دنیای واقعی" هم انجام دادیم تا ببینیم در شرایط طبیعی استفاده از مرورگر، عملکرد آن چطور است. این تست ها به رفتارهای خاص مرورگر می پردازند که ممکن است با آنها روبرو شوید: راه اندازی از بوت سرد، حافظه پر به هنگام باز بودن مرورگر، زمان شات دان و راه اندازی بعد از حالت خواب کامپیوتر.

هر تست مانند تست محک سه بار انجام شد و میانگین این سه بار گرفته شد. بر خلاف آن تست ها که فقط بر روی زبانه ( tab ) در حال اجرای تست عمل می کردند، تست های واقعی دو بار انجام شدند: با 5 زبانه باز و با 50 زبانه. این کار برای بازسازی سناریوی واقعی باز کردن زبانه های بسیار در یک زمان انجام شد، یعنی کاری که افرادی بسیاری انجام می دهند.

زبانه ها بر طبق دسته بندی های واقعی انتخاب شدند مانند: موتور جستجو، سایت رسانه ای، سایت خبری، سایت بازی و ایمیل. 5 زبانه ای که ما انتخاب کردیم عبارتند از: Google.com ، CNET.com ، Outlook.com ، YouTube.com و Pandora.com .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین

    • محمد

      با سلام و عرض خسته نباشي
      من هميشه از موزيلا استفاده ميكنم
      دليلش هم افزونه هاي خوب اونه
      مثل افزونه فاكسي پروكسي كه اگه نباشه حتي يه لحظه هم نت نميرم
      اگه مرورگرهايي مثل كروم همچين چيزايي رو داره لطفا راهنمايي كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج