۴۲۷۳۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نشان هنر فرانسه برای کارگردان «فارست گامپ»

«رابرت زمه‌کیس» پیش از آغاز اکران فیلم جدیدش در پاریس، نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را از وزیر فرهنگ این کشور دریافت کرد.

خبرگزاری ایسنا: «رابرت زمه‌کیس» پیش از آغاز اکران فیلم جدیدش در پاریس، نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را از وزیر فرهنگ این کشور دریافت کرد.
نشان هنر فرانسه برای کارگردان «فارست گامپ»

به نقل از ورایتی، «رابرت زمه‌کیس»، کارگردان آمریکایی برنده اسکار که برای اکران فیلم جدیدش «متفقین» در پاریس حضور داشت، از سوی «آندره آزولای» وزیر فرهنگ فرانسه با دریافت نشان عالی هنر و ادبیات این کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم که «ماریو کوتیار»، بازیگر فیلم «متفقین» نیز حضور داشت، «زمه‌کیس» گفت: این اولین جایزه‌ای است که با دریافت آن از سوی کل یک ملت مورد تقدیر قرار می‌گیرم.

وی همچنین درباره علاقه‌اش به سینمای فرانسه نیز گفت: فرانسه زادگاه سینماست و سینمای فرانسه و کارگردانان بزرگ آن تاثیر عمیقی در کارهای من داشته‌اند. بارها این نقل قول را که واقعا به آن اعتقاد دارم را از «ژان لوک گدار» روایت کرده‌ام که یک فیلم خوب آمیزه‌ای کامل از حقیقت و مناظر تماشایی است.

«ماریو کوتیار» که در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه شد، نیز «زمه‌کیس» را فیلمسازی پیشگام و بلندپرواز معرفی کرد که مهمتر از همه یک داستان‌سرای فوق‌العاده است.

«آندری آزولای»، وزیر فرهنگ فرانسه نیز در این مراسم خطاب به «زمه‌کیس» اظهار کرد شما دوست فرانسه و فرهنگ آن و یک عاشق هنر هستید و همچون دوستان‌تان «استیون اسپیلبرگ» و «جورج لوکاس» از بزرگان عرصه سرگرمی هستید.

«رابرت زمه‌کیس» پس از ساخت چندین فیلم از جمله سه‌گانه «بازگشت به آینده»، در سال ۱۹۹۴ موفق‌ترین فیلمش یعنی «فارست گامپ» را با بازی «تام هنکس» ساخت و با عبور از دو رقیب قدرتمند خود یعنی فیلم‌های «داستان عامه پسند» ساخته «کوئنتین تارانتینو» و «رستگاری در شائوشنگ» از «فرانک دارابونت» موفق به کسب شش جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی شد.

وی پس از فیلم « فارست گامپ» از «تام هنکس» در دو فیلم موفق دیگر یعنی «دورافتاده» (۲۰۰۰) و «قطار سریع‌السیر قطبی» (۲۰۰۵) استفاده کرد و سال گذشته نیز فیلم «قدم زدن» را با بازی «جوزف گوردن لویت» به سینما آورد.
نشان هنر فرانسه برای کارگردان «فارست گامپ»
فیلم «متفقین» جدیدترین ساخته «رابرت زمه‌کیس»

جدیدترین ساخته این کارگردان برنده اسکار فیلم «متفقین» با بازی «برد پیت» وئ «ماریون کوتیار» است که بر اساس داستانی واقعی و درباره دو آدمکش به نام‌های «مکث واتان» (برد پیت) و «ماریان بوسه‌ژوق» (ماریون کوتیار) است که طی مأموریتی برای کشتن یک مقام آلمانی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

«متفقین» از تاریخ ۲۳ نوامبر به صورت همزمان در سینماهای آمریکا و فرانسه اکران خود را آغاز می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج