جاباما
۴۲۷۵۵۸
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟

جوهان باومن، یک عکاس سوئدی است که در پروژه‌ای با عنوان «پدران سوئدی» بر نقش پدران در زندگی فرزندانشان تاکید کرده است.

وبسایت خبرآنلاین: جوهان باومن، یک عکاس سوئدی است که در پروژه‌ای با عنوان «پدران سوئدی» بر نقش پدران در زندگی فرزندانشان تاکید کرده است.

فهیمه حسن‌میری: در كنار مرخصی زایمان كه در كشورهای مختلف برای مادران در نظر گرفته می‌شود، بعضی از كشورها با تاكید بر نقش مردان در پذیرش مسئولیت برای تربیت و نگهداری از فرزندان، «مرخصی پدرانه» را هم در نظر گرفته‌اند. با این حال، به دلیل مسائلی مانند كلیشه‌های جنسیتی یا باورهای سنتی، هنوز برای عده زیادی از مردان پذیرش این نقش‌ها سخت است.

این موضوع،‌ شامل كشورهای اروپایی هم می‌شود و با این كه تعداد مردانی كه از مرخصی پدرانه برای نگهداری فرزندان استفاده می‌كنند در حال افزایش است، اما هنوز بسیاری از آنها تمایلی به پذیرش این مرخصی ندارند.

همین موضوع، سوژه‌ای برای جوهان باومن، هنرمند عكاس سوئدی شده تا در پروژه «پدران سوئدی»، لحظه‌های پدران و فرزندانشان را در كنار هم ثبت كند و به دیگران نشان دهد كه این تصاویر عجیب و غریب نیستند و حتی در موارد زیادی دلنشین و خاطره‌سازند.

پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟

سوئد، از كشورهایی است كه بیشترین مرخصی پدران هنگام به دنیا آمدن فرزند را دارد. مرخصی فرزنددار شدن در این كشور به گونه‌ای است كه به پدر و مادر اجازه می‌دهد ۴۸۰ روز بعد از به دنیا آمدن فرزندشان از مرخصی استفاده كنند و كنار او باشند، در حالی كه از كمك هزینه دولت هم بهره‌مند هستند. نود روز از مجموع این میزان مرخصی به پدر یا مادر اختصاص داده شده است.

اختصاص این میزان مرخصی، تلاشی است كه برای برابری جنسی در این كشور انجام می‌شود و برای تشویق پدران و مادران به استفاده برابر از آن در نگهداری فرزند، «پاداش برابری» در نظر گرفته شده كه بر اساس آن، هرچه روزهای بیشتری به صورت مساوی بین والدین تقسیم شده باشد، هزینه بیشتری دریافت خواهند كرد.

پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟

با وجود امتیازاتی كه برای استفاده از مرخصی برابر مردان و زنان در نظر گرفته شده، تنها بخشی از مردان سوئدی از تمام مرخصی پدرانه‌شان استفاده می‌كنند به طوری كه تنها چهارده درصد از والدین از مرخصی فرزنددار شدن به طور مساوی استفاده می‌كنند. با این حال، پدرانی كه به این چهارده درصد تعلق دارند، حداقل شش ماه را برای بودن در خانه بودن كنار فرزندشان انتخاب می‌كنند.

پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟

باومن درباره پروژه «پدران سوئدی» توضیح داده است: در این پروژه، تلاش كرده‌ام نشان دهم مردانی كه بر خلاف درصد بیشتری از پدران، به طور مساوی از مرخصی فرزنددار شدن استفاده می‌كنند، ، چرا و چطور در خانه كنار فرزندشان می‌مانند، این موضوع چه تاثیری بر ارتباط بین آنها و فرزندان و همینطور شریك زندگی‌شان می‌گذارد و آنها را با چه دنیایی آشنا می‌كند.

پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟

این هنرمند توضیح می‌دهد: درواقع در این پروژه، دو هدف را دنبال كرده‌ام؛ هدف اول نشان دادن تاثیر مرخصی پدران در كشور سوئد بود و دیگری این كه این عكس‌ها بر سایر پدران كه در كشورهای مختلف از این امتیاز استفاده نمی‌كنند تاثیر بگذارد تا از مزایای فرصتی كه برای بودن با فرزندشان در اختیارشان گذاشته شده، استفاده كنند.

باومن به همین منظور تصمیم دارد نمایشگاه‌هایی را در مناطق مختلف دنیا برگزار كند. تاكنون این عكس‌ها در گالری‌ها و حتی فضای شهری بعضی كشورها به نمایش درآمده و قرار است این كار ادامه داشته باشد تا دیدن چنین تصاویری هم بر حس و حال پدرانه و هم بر نقش‌پذیری مردان در تربیت فرزندان تاكید داشته باشد.
پدران سوئدی چطور بچه‌داری می‌کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقیقت

      حالا تو ایران فقط وظیفه خطیر و سنگین انداختن بچه تو دامن مادر وظیفه مردهاس. بزرگ هم که شدن و اگه هر خطایی ازشون سر بزنه فورا مادرو سرزنش میکنه و میگه تقصیر توئه . انگار زن بیچاره بچه هارو از خونه باباش آورده . ای ول به سوئدی ها که اینقد باکلاس و بافرهنگن که حقوق مساوی برای زن و مرد در زمینه وظایف پدر و مادری قائل میشن

    • مهتاب

      کاملا درسته..تساوی زن و مرد در بزرگ کردن بچه ها خیلی خوبه...اون تصویری که پدره داره برای دخترش لاک میزنه خیلی قشنگ بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره منم عاشق اون تصویرم

    • بدون نام

      واقعا خنده داره وقتي كه مارو با سؤيد مقايسه ميكنيد. .

    • بدون نام

      خوش به حالشون. آدم ذوق میکنه اینا رو می بینه. اگه تو کشور ما هم این شرایط فراهم بشه، واقعا کیه که بچه نخواد؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج