جاباما
۴۲۸۸۲۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

اصل اول گردشگری عوض کردن آب و هواست. پس حالا فصل کشورهای گرمسیری است. البته همچنان درخواست ها برای ترکیه، استانبول، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان بیشتر از بقیه نقاط دنیا است.

روزنامه هفت صبح - پدرام پاشائیان: در قرآن فرمان «سیروا فی الارض» شش بار آمده است اما با این حال تعداد کمی از ما حاضریم از گرفتاری های روزمره فاصله بگیریم و دل به سفر دور و دراز بسپاریم.
پاییز و زمستان اصولا فصل سفر نیستند. معمولا در این فصول همه ترجیح می دهند به کار و فعالیت بپردازند و اگر فرصتی هم پیدا کردند آن را به استراحت در منزل شان اختصاص بدهند.

کمتر بودن تعطیلی ها و مدرسه بچه ها هم دلیل مضاعفی است برای این کسادی بازار گردشگری. با این حال پیش از فرا رسیدن فصل امتحانات محصلان و دانشجویان و البته فصل سرما، تقریبا آخرین فرصت های سفر در سال ۹۵ هم در پیش است.
اگر تاب صبر کردن تا عید نوروز یا تابستان را ندارید و به دنبال مکانی برای سفر می گردید، این گزارش را بخوانید. اگر قصد سفر هم ندارید شاید بعد از خواندن این گزارش تصمیم بگیرید و مثل ما وسوسه آب و هوایی عوض کردن به سرتان بزند.

ییلاق و قشلاق، همچنان مد روز

اصل اول گردشگری عوض کردن آب و هواست. به همین دلیل است که این روزها مشاوران تورها، کشورهای استوایی را پیشنهاد می دهند. به عبارت دیگر حالا فصل کشورهای گرمسیری است. البته همچنان درخواست ها برای ترکیه، استانبول، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان بیشتر از بقیه نقاط دنیا است. اگر سرمای این کشورها را به جان می خرید، دیگر برای ویزا و هزینه سفر چندان به مشکل بر نمی خورید.

ترکیه: استانبول و دیگر هیچ. این قسمت اروپایی ترکیه همیشه در صدر مقاصد مهم گردشگری ایرانیان قرار دارد. کودتای ترکیه نتوانست این میل را خاموش کند چه برسد به سرمای هوا. اگر قصد دارید به ترکیه بروید اما از استانبول خسته شده اید می توانید برای این روزها قونیه را امتحان کنید.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

در این شهر تورهای مناسبتی برای بزرگداشت مولوی برگزار می شود و بازدید از مقبره این شاعر بلندآوازه ایرانی در برنامه ها قرار دارد. البته هزینه شرکت در مراسم بزرگداشت مولوی بر عهده خود گردشگران است. در شهرهای دیگر ترکیه، اگر برای تان مهم باشد، در آنتالیا هم این روزها نمایشگاه کشاورزی برقرار است، ما هم که همه کشاورز.

گرجستان: آذربایجان و ارمنستان که غیر از تفریحات شان تقریبا حرفی برای گفتن ندارند اما گرجستان تورهای اختصاصی برای بازدید از طبیعت و امان تاریخی دارد. برای سفر به تفلیس، پایتخت گرجستان و باتومی، معروف ترین شهر آن، باید هزینه ای کمی بیشتر از ترکیه و البته کمتر از کشورهایی مثل چین و هند بپردازید.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

جنوب شرق آسیا، گرم و مطبوع

برای فرار از سرما کشورهای غربی و شمالی پیشنهاد نمی شوند. روسیه و یونان از کشورهای جالبی هستند که در این دسته قرار می گیرند و این وقت سال نمی شود روی شان حساب کرد. در عوض کشورهای جنوب شرق آسیا می توانند میزبانان خوبی برای تغییر اقلیم باشند. تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور، مالدیو و سریلانکا پیشنهادهایی برای سفر به این منطقه گرمسیری هستند. البته می توان روی خط استوا حرکت کرد و روی دیگر نقاط کمربند زمین هم دست گذاشت اما با جهش اساسی در هزینه ها.

تایلند: پاتایا و حاشیه های زشت و منحوسش را از سرتان بیرون کنید. تایلند می تواند اوقات خوشی را برای خانواده ها هم رقم بزند. بانکوک و پوکت شهرهای دیگر تایلند هستند که طبیعت بکری دارند و برای مسافرت خانوادگی مناسب هستند. در تورها می توان اول به هر کدام از این دو شهر سفر کرد و بعد با هواپیما به دیگری رفت. بسته به تغییرات قیمت هتل ها، هزینه سفر به تایلند تقریبا سه میلیون تومان است.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

اندونزی: جاکارتا پایتخت و بالی معروف ترین جزایر اندونزی هستند. اندونزی را به دلیل تنوع خدمات دهی در آن پیشنهاد می دهند. این که هر نوع سلیقه ای را راضی نگه می دارد و البته برای مسافرت های خانوادگی هم گزینه مناسبی است. برتری اندونزی به کشورهای دیگر این لیست، نباریدن باران در آن است که می تواند هر سفری را به نشستن در هتل یا رستوران همراه با عذاب هدر رفتن پول تان تبدیل کند.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

سریلانکا: سریلانکا را به خاطر مراسم سال نو در آن پیشنهاد می دهند. شهرهای کلمبو، پنتوتا و کندی در این کشور آب و هوایی شبیه آفریقا دارند اما مزیت آن سرعت و سهولت صدور ویزا است. برای گشت و گذار در طبیعت جنگلی و ساحلی سریلانکا باید حدود هفت میلیون تومان کنار بگذارید.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

مالزی: هوای معتدل مالزی هم دلیل خوبی است برای سفر به این کشور، البته برای ایرانی ها شاید ورزشگاه عبدالرحمن که بازی تیم های سوریه و ایران در آن برگزار شد، بهترین جذابیت طبیعی این کشور باشد. اگر به این کشور سفر کردید باید انتظار باران های سیل آسا را داشته باشید. هر چند هوای گرم می تواند از سختی سفرتان بکاهد. فصل باران هم در حال تمام شدن است.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

مالدیو: چند سال است که مالدیو را به جز تعداد گل های زیاد خورده در فوتبال و با عکس های زیبای طبیعتش می شناسیم. مالدیو کشوری جزیره ای است که البته همین نکته می تواند پاشنه آشیل برای بعضی از مسافران باشد. به عنوان یک زوج جوان می توانید در این کشور لحظات خوشی را تجربه کنید اما اگر بچه همراه تان داشته باشید باید فقط مواظب باشید که در آب نیفتد.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

هند: اگر کمی روی پول سفرتان بگذارید می توانید از زیبایی های تاریخی بی شمار هندوستان لذت ببرید. هند دو گزینه پیش روی شما می گذارد. شهر بمبئی و جزیره گوا که می توانید یکی یا هر دوی آنها را انتخاب کنید. بیشتر دارای ویژگی های طبیعی و سواحل زیبا هستند.
هزینه این شهرها برای هفت شب و هتل چهار ستاره در حدود سه میلیون و هفتصد هزار تومان است. اگر از ساحل خسته شده اید یا ترجیح می دهید در مسافرت خارجی چیز بیشتری به دست بیاورید که در کشور خودتان نیست، باید با حدود چهار میلیون تومان هزینه به مثلث طلایی هند سر بزنید. شهرهای دهلی، آگرا و جیپور. این شهرها دارای بافت تاریخی هستند و برای گردشگری حرفه ای مناسب تر به نظر می رسند.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

چین: قیمت تورهای چین از سه میلیون تومان برای یک هفته در پکن و شانگهای شروع می شود. چین مقصد گردشگری تجاری هم هست و از این نظر می تواند با ژاپن و کره جنوبی در یک دسته قرار بگیرد.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

دبی: کشور امارات در این فصل سال برعکس تابستان آب و هوای مناسبی دارد و البته مثل همیشه پر از نمایشگاه برای خرید است. با توجه به هزینه پایین، سفر به دبی هم می تواند از گزینه های خوب باشد. یادتان باشد روابط سیاسی این کشور با ایران به تازگی خصمانه شده است.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

اروپا: کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، یونان و ... همیشه برای ایرانی ها جذاب هستند و با توجه به قرار گیری در سواحل مدیترانه آب و هوای مناسب تری نسبت به کشورهای شمال اروپا دارند. البته در کنار این جذابیت ها باید اشاره کنیم که گرفتن ویزای کشورهای اروپایی سخت و زمان بر است. به غیر از آن هزینه هایی که از پنج میلیون برای یونان شروع می شوند و تا هشت یا نه میلیون برای فرانسه می رسند می توانند به کل اروپا را از میان گزینه های سفر اقشار متوسط جامعه حذف کنند.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟

آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی یک تور لوکس به حساب می آید. هم به دلیل هزینه های بالا و هم به دلیل خدمات کامل که در آن ارائه می شود. در 9 شب سفر به آفریقا که با پرواز قطری انجام می شود، می توانید از پارک حیات وحش، معادن طلا، موزه، پارک آبی، سافاری و کلبه جنگلی استفاده کنید. البته برای این سفر پرماجرا به ژوهانسبورگ و کیپ تاون باید در حدود 10 میلیون تومان هزینه هم بپردازید که تقریبا بیشترین هزینه در بین کشورهای معرفی شده است.
ایرانی ها در روزهای سرد کجاها می روند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      اون پنچ درصد پولدارو منظورت بود دیگه؟؟؟؟

    • amin

      ممنون ک واسه خارج کشور تبلیغ میکنید ....بابا پاشید بیایید جنوب حال کنید ب خدا کیش قشم بندر .....هرمز.....البته لیاقت میخواهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواستم به پیامت مثبت بدم،اون جمله آخر منصرفم کرد.
        لحن صحبت در جذب یا دفع آدما مهمه عزیز جان

      • سارا

        من هم با نظر بدون نام-۱۹:۲۴ - موافقم

    • بدون نام

      روزای سرد میریم جلوی بخارییییی (:

    • سوگلی

      دروغه.همه میرن کنار بخاری.شومینه و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج