جاباما
۴۲۹۳۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرونده سرمایه گذار شهرزاد در مراجع قضایی

حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه درباره وضعیت سریال «شهرزاد» گفت: هر سرمایه‌گذاری بنا بر مستندات قانونی می‌تواند حقوق خود را از مراجع قضایی پیگیر شود.

وب سایت سینما سینما: حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه درباره وضعیت سریال «شهرزاد» گفت: هر سرمایه‌گذاری بنا بر مستندات قانونی می‌تواند حقوق خود را از مراجع قضایی پیگیر شود. حسین پارسایی افزود: دفتر نمایش خانگی در مقام قضاوت نیست و صرفا تابع داوری مراجع ذی‌ربط است.
پرونده سرمایه گذار شهرزاد در مراجع قضایی
حسین پارسایی درباره تعداد مجوزهای صادر شده در شبکه نمایش خانگی گفت: سال‌های ٩٣ و ٩۴ تعداد ١۵ سریال پروانه ساخت گرفته‌اند اما در هر نیم سال یک سریال تولید و عرضه شده است و بقیه آنها از ساخت اثر بازمانده‌اند. سریال‌های «شاهگوش»، «ابله»، «دندون طلا» و «شهرزاد» محصولات این ۲ سال هستند. در سال ٩۵ هم به همین روال اقدام شده است که حاصل آن در نیم سال اول تنها سریال١٧ قسمتی «آسپرین» عرضه شد و در حال حاضر پروانه نمایش مینی‌سریال «عالیجناب» صادر شده که هنوز عرضه نشده است.
پارسایی که از پاییز سال گذشته مسؤولیت دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه را برعهده گرفته است، درباره میزان دستمزد بالای بازیگران در شبکه نمایش خانگی گفت: من هم معتقدم باید ساماندهی لازم صورت گیرد و این مستلزم نظارت و پیگیری‌های اداری و صنفی است که خوشبختانه این موضوع در دستور کار ما و اصناف مربوط قرار دارد. وی در پاسخ به چگونگی اعطای مجوز به تهیه‌کنندگان در شبکه نمایش خانگی گفت: همه درخواست‌ها از مرحله پروانه ساخت تا پروانه نمایش در شوراهای تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از مجاری قانونی و صنفی عبور می‌کنند. صلاحیت حرفه‌ای تهیه‌کنندگان هم در اصناف مربوط ارزیابی می‌شود. پارسایی ادامه داد: انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی آثار غیرسینمایی (آیفیک) صلاحیت افراد در حوزه تهیه‌کنندگی را بررسی و تایید می‌کنند. بنابراین صلاحیت حرفه‌ای افرادی که در این حوزه به عنوان تهیه‌کننده فعالیت می‌کنند از انجمن صنفی مربوط اخذ خواهد شد.
حسین پارسایی درباره سریال‌های آینده شبکه نمایش خانگی گفت: ٣ سریال در مقاطع زمانی مختلف پروانه ساخت گرفته‌اند و در زمینه عرضه آن هم فاصله زمانی مناسب برای سال ٩۶ در نظر گرفته شده است. پارسایی درباره وضعیت نامشخص فیلم «پرونده هاوانا» برای توزیع در شبکه نمایش خانگی که مورد انتقاد شدید علیرضا رئیسیان هم قرار گرفته است، پاسخ داد: «پرونده هاوانا» همچنان در دست بررسی است؛ برخی آثار به دلایل مختلف از جمله وقفه طولانی یا عدم اکران تا زمان پخش مستلزم تمهیداتی است. آقای ایل‌بیگی تاکید دارند همکاری لازم برای پخش نمایش خانگی این اثر صورت پذیرد. پارسایی درباره شرایط مجوز برای فیلم «راز مهتاب» که توسط یکی از عناصر جذب شده در شبکه‌های معاند ساخته شده بود، عنوان کرد: فیلم «راز مهتاب» در سال ۱۳۸۷توسط گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما ساخته و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده که شهریورماه سال جاری طی قراردادی حقوق نمایش خانگی آن به یکی از موسسات ویدئورسانه واگذار شده بود. همزمان با پیگیری پخش این اثر بنا بر دستور قضایی و ابلاغ سازمان سینمایی علاوه بر فعالیت جدید حتی آثار گذشته افرادی که با شبکه‌های معاند همکاری داشتند مجوز انتشار نداشتند و این اثر پروانه نمایش نگرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج